عمومیکسب و کار ویژه

چگونه بهترین رنگ روکش صندلی ماشین را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین رنگ صندلی ماشین را انتخاب کنیم؟

پس از خرید خودرو، مردم بلافاصله به فکر خرید روکش صندلی خودرو می افتند تا از کثیف شدن فضای داخلی محافظت کند. روکش هایی که از پارچه هایی با طرح ها و رنگ های مختلف یا جنس چرم دوخته می شوند در دوخت آن ها استفاده می شود. اما موضوعی که بیش از همه آنها را آزار می دهد، انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین است. به خصوص اگر علاقه خاصی داشته باشند و با طرح های متفاوتی برخورد کنند نمی دانند کدام رنگ را انتخاب کنند.

در ادامه این مقاله می خواهیم 5 نکته مهم که باعث می شود در انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی ماشین دچار تردید شوید را با هم مرور کنیم و ببینید کدام رنگ برای نوع خودرویی که استفاده می کنید مناسب است و بالعکس. ، بسته به سلیقه شما روکش صندلی برای ماشین شما بهتر است.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی

روکش های صندلی خودرو بر اساس پارچه یا چرم می توانند گزینه های متفاوتی از نظر رنگ و طرح در اختیار شما قرار دهند. این موضوع به ویژه در لباس های پارچه ای که رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اگر می خواهید از روکش پارچه ای استفاده کنید، علاوه بر رنگ پارچه، باید رنگ و طرح شیک را بر اساس نوع طرح پشت جلد، روی صندلی و قسمت های مختلف آن انتخاب کنید. بالا. سازگاری لازم را با فضای داخلی و خارجی وسیله نقلیه شما دارد. .

مثلا در یکی از چیزهایی که خودم دیدم، ماشین سمند ترکیبی از رنگ کرم، قهوه ای روشن و رنگ قهوه ای روی داشبورد و داشبورد دارد. اما پوشش انتخاب شده دارای رنگی است که می تواند با فضای داخلی مطابقت داشته باشد. اما افسوس که ظاهر خوبی به ماشین نمی داد و کاملا بی روح بود که دلم نمی خواست نگاهش کنم.

با کمربند ایمنی در ماشین شروع کنید

ممکن است برای شما عجیب باشد؛ اما واقعیت این است. در بسیاری از خودروها (البته در اینجا منظور خودروهای خارجی باکیفیت است) رنگ فضای داخلی و تجهیزات خودرو بر اساس رنگ انتخابی برای تسمه طراحی می شود تا کاملا با آن مطابقت داشته باشد. با خودروهای خارجی شاهد رنگ های متنوع مشکی، طوسی، طوسی و … در رنگ تسمه هستیم که البته برخی خودروسازان امکان انتخاب رنگ مورد نظر برای کمربند را فراهم کرده اند.

بنابراین اولین نکته ای که در انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو باید به آن توجه کرد هماهنگی با رنگ کمربند است. البته قصد ما این نیست که رنگی را انتخاب کنیم که کاملاً با رنگ کمربند همخوانی داشته باشد، بلکه برعکس آن نیز امکان پذیر است و رنگی را برای روکش صندلی خودرو مشخص می کنیم که با رنگ کمربند همخوانی داشته باشد. انتخاب رنگ بر اساس رنگ کمربند از دو موقعیت جدا نیست.

رنگ روکش همان رنگ کمربند است: افرادی که این حالت را انتخاب می کنند در واقع می خواهند کل فضای داخلی و تودوزی خودرو را با رنگ کمربند هماهنگ کنند. برای انتخاب این نوع روکش ها کافی است رنگ هایی را انتخاب کنید که ارتباط تنگاتنگی با رنگ کمربند دارند. برای مثال اگر رنگ کمربند خاکستری است می توانید از رنگ های روشن یا کرم در نزدیکی آن استفاده کنید.

رنگ قاب با رنگ بند متضاد است: از طرفی برخی افراد دوست دارند رنگی را انتخاب کنند که کاملاً با رنگ بند تضاد داشته باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ بند خاکستری است، از مشکی یا قهوه ای تیره به عنوان رنگ پوشش استفاده کنید. انتخاب رنگ های متضاد با رنگ کمربند، در صورت انتخاب صحیح، زیبایی فوق العاده ای به فضای داخلی خودرو می بخشد. معروف ترین این رنگ ها مشکی، قرمز، بنفش، قهوه ای تیره، قهوه ای و آبی هستند که امروزه طرفداران خود را دارند.

استفاده از ماشین را در نظر بگیرید

استفاده شما از ماشین و افراد مختلف که هر روز صندلی را اشغال می کنند موضوع دیگری است. به عنوان مثال، اگر از خودرو به تنهایی استفاده می کنید، مسئولیت آن مشخص است، اگر فردی هستید که وظیفه نظافت خودرو را بر عهده دارید، انتخاب رنگ در این مورد اهمیت چندانی ندارد.

اما زمانی که خودرو توسط اعضای مختلف خانواده استفاده می شود یا شما از آن برای حمل مسافر استفاده می کنید، افراد با سلیقه و سبک های یادگیری متفاوت به داخل خودرو می آیند، ممکن است افراد به فکر تمیز کردن روکش صندلی یا کل آن بیفتند. فراموشش نکن

اینجاست که انتخاب رنگ کت روشن ممکن است انتخاب درستی نباشد. چون خاک روی آن مشخص بود و چند متری فریاد می زد «مرا بشور»!

به طراحی بیرونی و داخلی خودرو دقت کنید

تودوزی خودرو، رنگ سقف، طراحی داشبورد و فضای داخلی مهم ترین مواردی هستند که فضای داخلی خودرو را تشکیل می دهند. بقیه قسمت ها به نوعی پرکننده هستند و به رنگ نزدیک به این قسمت ها یا هماهنگ با آنها انتخاب می شوند تا طراحی داخلی آن تنظیم شود.

اگر می خواهید رنگ پوسته صندلی ماشین را بر اساس این اجزا انتخاب کنید، روش انتخاب رنگ بر اساس رنگ کمربند نیز به همین صورت است. با روکش صندلی، می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که با کل فضای داخلی هماهنگ باشد. یا با استفاده از رنگ متضاد برای فریاد زدن و تضاد با انتخاب رنگی که با اکثریت فضای داخلی خودرو تضاد دارد، زیبایی اتاق را دو چندان کنید.

برخی هم شک دارند که وقتی رنگ را بر اساس طرح و رنگ خودرو انتخاب می کنیم، می توان روی رنگ بیرونی هم حساب کرد یا فقط باید به داخل و رنگ نگاه کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویید که این موضوع کاملا شخصی است و به ترجیحات شما بستگی دارد. اما بهتر است رنگ روکش صندلی خودرو را بر اساس طرح و رنگ داخل خودرو انتخاب کنید. به دلیل اینکه رنگ بیرونی کاملا از این قسمت جدا شده و جدا شده است، شیشه در بسیاری از خودروها استفاده می شود، بنابراین اگر رنگی را بر این اساس انتخاب کنید، به هیچ وجه پوشش آن دیده نمی شود.

به مدل خودرو دقت کنید

قطعا روکش صندلی پرشیا با روکش صندلی خودرو های دیگر مانند بنز و پورشه ممکن است کمی متفاوت باشد. پس به مدل ماشین خود توجه کنید.

مواد مناسب را برای روکش صندلی انتخاب کنید

سوال بعدی انتخاب رنگ بسته به نوع روکش صندلی است. قبلا در مورد روکش صندلی چرمی یا پارچه ای به بررسی این سوال و بررسی سایزهای مختلف آن پرداختیم که شاید بهترین گزینه برای خودرو شما کدام روکش باشد.

اما این مشکل از نظر رنگ نیز قابل تحلیل است. مثلا انتخاب رنگ بر اساس پوست هیچ تفاوتی با نوع پارچه ندارد. معمولا افراد هنگام خرید روکش صندلی چرمی تمایل دارند از رنگ های مشکی، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره و … استفاده کنند. اگرچه رنگ هایی مانند کرم یا شفاف چندان قابل قبول نیستند.

پس در انتخاب رنگ باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر هدف شما انتخاب روکش چرمی است، آیا می خواهید آن رنگ با این متریال موجود باشد یا خیر؟

اگر رنگ انتخابی شما به دلیل جنس چرم موجود نیست، باید کیف های پارچه ای را با تنوع رنگ بیشتری انتخاب کنید.

نکته اصلی این است که انتخاب چرم باید بر اساس رنگ مناسب باشد. زیرا ویژگی های این ماده تاثیر زیادی در انتخاب رنگ پوشش خواهد داشت.

به نوع خودرو دقت کنید

شاید اصلا مهم نباشد. ولی واقعا چه ماشینی داری اگه یه رنگ ساده عوض کنی دکوراسیون داخلی بهشت تا زمین فرق میکنه.

اگر از خودروهای معمولی، سدان، SUV یا خودروهای لوکس استفاده می کنید، باید به انتخاب رنگ روکش صندلی بر اساس طراحی داشبورد (نه رنگ آن، بلکه فقط نوع طراحی) توجه کنید.

خودروسازان در طراحی پنل از انواع متریال استفاده می کنند و آن را به گونه ای می سازند که با تعویض ساده فن ها می توان ظاهر داخلی را به کلی تغییر داد. یا استفاده از صفحه نمایش و تغییر در ظاهر سیستم پخش از عوامل اصلی این تغییرات است.

بنابراین باید نوع خودرو را طوری انتخاب کنید که رنگی که انتخاب می کنید با طراحی داخلی همخوانی داشته باشد. علاوه بر همه اینها باید توجه ویژه ای داشته باشید که آیا به سراغ خودروهای اسپرت می روید یا خیر.

نتیجه گیری

در این مطلب پنج فاکتور مهم که در انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین نقش بسزایی دارند را نشان داده ایم و به شما کمک کرده ایم تا بهترین رنگ روکش صندلی را در خودروهای مختلف ایرانی و خارجی انتخاب کنید.

اگر هنوز به انتخاب نهایی خودرو نرسیده اید و نیاز به مشاوره در این زمینه دارید، می توانید از بهنیکان کمک بگیرید تا شما را در انتخاب رنگ مناسب بر اساس خودرو، نوع کاربری و سایر الزامات خاص خود یاری کنند. به نظر شما چه عوامل دیگری در انتخاب رنگ روکش خودرو موثر است؟

دکمه بازگشت به بالا