عمومی

آب گوارای سد طالقان کام تشنه مردم آبیک را سیراب و شیرین کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی دکترنامه از قزوین; پروژه آبرسانی از سد طالقان به شهر آبیک که مطالعات آن از دهه هشتاد آغاز و در نهایت در سال 1401 به پایان رسید یکی از مهمترین پروژه های انتقال آب شرب کشور محسوب می شود.امام جمعه استان و ولایتمدار ایشان نمایندگان شورای اسلامی از آن استفاده کردند تا پس از گذشت دو دهه مردم شریف و صبور شهر آبیک از آب سالم و تمیز برخوردار شوند.

image_2022_8_22-23_38_39_190_qFH

به دلیل اهمیت این طرح حیاتی که یکی از مطالبات قدیمی مردم این شهر محسوب می شود، در این گزارش مختصر مروری داریم بر اهمیت این طرح از دیدگاه نمایندگان و مردم. و همچنین از طرف کلیه ذینفعان و مدیرانی که در زمان و حال به تسریع در اجرای این تامین آب شرب کمک کرده اند.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دکترنامه ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی مهندسین عمران، مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای و سایر مدیران استانی در زمینه افتتاح آب به آبیک در به موقع گفت: با پیگیری های مسئولان سابق و فعلی، کار مدیران استانی و شهرستانی و وزیر نیرو اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته و کار انجام شده و مردم مشروب خواهند شد. آب گوارا از این به بعد.

وی افزود: در سال های اخیر مردم آبیک برای تامین آب آشامیدنی خود با مشکل مواجه بوده اند و طعم بد آب باعث نارضایتی مردم شده است به همین دلیل برخی از اهالی همواره به نمایندگی مراجعه کرده و خواستار رسیدگی فوری به این وضعیت هستند.

سیاهکلی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی جامعه تامین آب شرب سالم و سالم است که خوشبختانه در برنامه های مسئولان استانی در اولویت قرار گرفت و نمایندگان نیز پیگیری شدند و در کار گروهی و همکاری جمعی توانستیم به نتیجه نهایی برسیم. این طرح و اجرای آن

image_2022_8_22-23_41_5_717_a82

این نماینده مجلس بیان کرد: اجرای این طرح به تقویت منابع آب زیرزمینی کمک می کند که برای ما مهم است جدا از تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای جامعه.

وی بیان کرد: علاوه بر فعالیت غیرمجاز چاه، مشکل برداشت بی رویه چاه های مجاز از منابع زیرزمینی در دهه های اخیر یکی از مهم ترین دغدغه های مردم شهرستان آبیک است که منجر به افزایش سطح آب شده است. شوری منابع زیرزمینی نیز کاهش می یابد.

یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت تامین آب برای آبیک، مقرر شد پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان در دو فاز انجام شود. فاز اول پروژه مربوط به آبرسانی است، پاکیزگی شهر در اولویت قرار دارد تا مردم این شهر سریعتر از سایر نقاط از این نعمت برخوردار شوند.

image_2022_8_22-23_38_32_107_Urw

وی بیان کرد: با افتتاح این پروژه اهالی آبیکی می توانند با آب شیرین طالقان زبان خود را شیرین کنند و میزان آب تخصیص یافته 266 لیتر در ثانیه یا معادل 7 میلیون متر مکعب در سال برای جمعیت 125 هزار نفری است. انسان برای بیست و پنج سال آینده با ظرفیت کارخانه فرآوری موقت 200 لیتر در ثانیه.

ملکی یادآور شد: عملیات عمرانی این پروژه در پایان تیرماه سال جاری به پایان رسید و پس از انجام آزمایشات شستشو، ضدعفونی و خشک کردن خطوط انتقال و انجام آزمایشات فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژیکی و دریافت تاییدیه از بهداشت و درمان استان. نیمه های شب تاکستوم حسینی آب گوارا در مخزن آب شرب اهالی آبیک رها شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه مهم بیش از 380 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی دولت هزینه شد، گفت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی یکی از مطالبات دیرینه و مهم مردم آبیک است. و این مطالبه در دو دهه اخیر حق مردم بوده است. به دست نیامده، اگرچه مدیر قبلی تلاش کرده است، اما به پایان نرسیده است. خوشبختانه با این پیگیری از سوی دولت شاهد ورود آب شرب سالم و مطبوع به آبیک و مردم مصرف کننده هستیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین بیان کرد: طول خط انتقال فاز اول 17.5 کیلومتر است و در حال حاضر فاز دوم پروژه بزرگ آبرسانی در مرحله مناقصه است و با انتخاب پروژه آغاز می شود. مدیر.

image_2022_8_22-23_45_45_829_utn

وی بیان کرد: با اجرای فاز دوم طرح و انتقال آب به استان ها می توانیم آب شرب مورد نیاز 14 شهر و 194 روستا و کل جمعیت استان را تا افق 1425 تامین کنیم.

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در گفتگو با خبرنگار دکترنامه با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم فهیم و فرماندار آبیک گفت: پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک باید توسط پایان حکومت دوازدهم و ذائقه مردم شیرین می شود، اما با خالی شدن خزانه و اعلام مشکلات از سوی مسئولان سازمان برنامه و بودجه، این پروژه به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به عیدی سیزدهم دولت به جامعه آبیک گفت: استاندار قزوین در جلسه ای با وزیر نیرو حدود 150 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه را دریافت کرد و در آستانه عید سال گذشته این اعتبارات به سازمان آبیک واریز شد. خزانه استان به صورت نقدی و موتور پروژه دوباره روشنش کرد.

فتوحی تصریح کرد: با افزایش روند اجرای پروژه و زحمات سه شیفتی کارگران و همچنین پیگیری و مساعدت تمامی مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستانی، آب به مخازن آب شرب می رسد. شهر آبیک و جاری شدن در لوله ها در شب تکست حسینی.

4043712

یکی از اهالی آبیکی با تشکر از زحمات مسئولان در اجرای طرح آبرسانی به شهر آبیکی اظهار داشت: بدون شک آب ارزشمندترین ماده حیاتی است که ما آبیکی ها برای آن ارزش زیادی قائل هستیم. همه.

وی افزود: چند سالی بود که به دلیل مصرف ناسالم آب در آبیک دچار سنگ کلیه بودم و مجبور بودم همیشه چندین شیر آب در صندوق عقب ماشینم داشته باشم تا آب شرب خانواده ام را تامین کنم تا نجات پیدا کنم.

تک روستا یکی از اهالی قدیمی آبیک نیز گفت: از زمانی که ساکن آبیک شدم طعم آب آشامیدنی بسیار بد است، ابتدا به دلیل غیر طبیعی بودن و شور بودن آب خوردن برایم سخت بود. حدس می زنم اما به تدریج این وضعیت عادی شد و من هم مانند بسیاری از اهالی برای تهیه آب بسته بندی به روستاها و شرکت های اطراف می رفتم.

وی افزود: در گذشته چند نفر از مسئولان قول رفع این مشکل را داده بودند اما وعده هایشان محقق نشد و جامعه ناامید و ناامید شد به طوری که وقتی دوباره کار با تیم جدید تسریع شد، هیچکس باور نکرد.

image_2022_8_22-15_45_42_104_NE0

این شهروند آبیکی با قدردانی از پیگیری های خوب همه مدیران دست اندرکار به ویژه مدیر عامل شرکت PDAM و نمایندگان وی گفت: خوشبختانه چند روزی است که طعم شیرینی آب آشامیدنی گوارا را چشیده ایم و خدا را شاکریم. و تشکر از مسئولین

یکی از زنان خانه دار آبیکی نیز گفت: قبلا آب آشامیدنی آبیک حتی برای طبخ غذا هم مناسب نبود و مواد حبوبات و پروتئین خیلی آرام پخته می شد و طعم غذا خوب نبود و باید آب آشامیدنی مناسب تهیه می کردیم. از دیگر مناطق روستایی، و مشکلات این بسیار است.

وی افزود: امروز به راحتی می توانم شیر آب را باز کنم و از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استفاده کنم و به آرامش روحی و روانی مناسب دست یافته ایم و دیگر نگران سلامتی فرزندانمان نیستیم.

image_2022_8_22-15_45_42_387_C3n

محمد یکی از جوانان آبیکی که از تامین آب آشامیدنی سالم آبیکی بسیار خرسند بود، گفت: بسیار خوشحالیم که آب سالم و سالم وارد شهرمان شده، گویی تیم ملی ایران جواز حضور در آن را کسب کرده است. جام جهانی.

شهریاری یکی از کسبه آبیک نیز گفت: مردم آبیک مستحق خدمات بیشتر دولت هستند چرا که مردم این شهرستان با وجود همه شرایط سخت معیشتی همواره حامی نظام و انقلاب بوده اند.

وی با تشکر از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکل دیگری از مردم آبیک شد و گفت: مردم آبیک بسیار نجیب و مظلوم هستند و امروز از تغییر طعم آب بسیار خوشحال هستند و آب سد طالقان به آبیک می رسد اما ما همچنان با مشکل آلودگی هوا و سلامت عمومی مواجه هستیم. این خطر وجود دارد که باید منتظر باشیم تا ایران آن را تنظیم کند.

image_2022_8_22-15_45_41_711_cJw

طرح انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک یکی از کارهای جاودانه ای است که در حرکت جمعی مسئولان و وفای به وعده ها شکل گرفت و زبان مردم را شیرین کرد و خاطرات جاودانه را در تقویم رسمی ثبت کرد. خدمت به جامعه در این استان تحقق فعل می خواهد قادر است.

مردم شریف، آب آشامیدنی مطبوع، سالم و سلامت برای وجود شما/ با تشکر مدیر.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس صدا 1 تعداد بازدیدکنندگان

دکمه بازگشت به بالا