عمومی

آتش‌نشانی عشق به انسان و میهن پرستی است/انجام ۶۹۱ عملیات امداد و نجات در شهر سنندج

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از سنندج، حسن عسکری در مراسم تقدیر از آتش نشانان در سنندج، با تبریک روز آتش‌نشان اظهار کرد: زحماتی که در مجموعه سازمان آتش‌نشانی کشیده می‌شود بر کسی پوشیده نیست که البته معتقدیم این موفقیت حاصل تلاش جمعی است.

وی گفت: مدیریت درست و تیم کاری پای کار موجب موفقیت عملکرد سازمان اتش نشانی سنندج در حوزه عملیاتی، پیشگیری و آموزشی است که این توفیق حاصل یک تلاش تیمی است.
فرماندار سنندج گفت: معتقدم همه روزها روز شما آتش‌نشانان است چراکه در طول سال شبانه روز زندگی خود را وقف آرامش خاطر مردم کرده اید.

عسکری با تقدیر از نگاه ویژه شهردار سنندج به سازمان آتش‌نشانی در ارتقای زیرساخت‌ها، تجهیزات و توجه به پرسنل، گفت:نوع نگاه و پشتیبانی شهردار و اعضای شورای شهر بستر موفقیت بیشتر سازمان آتش‌نشانی سنندج را در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی فراهم کرده است.

وی توانایی و علاقه‌مندی را دو مولفه مهم در موفقیت در کار دانست و گفت: کار آتش‌نشانی یک شغل نیست بلکه عشق و علاقه به میهن و نوعی میهن‌پرستی است شماها نه تنها در حراست از جان انسان‌ها بلکه در حفظ محیط زیست در خط مقدم قرار دارید.

فرماندار سنندج گفت: آموزش، پیش‌بینی و پیشگیری و ضرورت بروزرسانی تجهیزات و افزایش نیروی انسانی در آتش.نشانی شهر سنندج به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

عزت رضایی رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم با تبریک روز آتش‌نشان و بیان اینکه کار آتش‌نشانی کاری بر ملاک عشق و بر مبنای شجاعت و شهادت استوار است، اظهار کرد: داشتن مدال آتش‌نشانی بر سینه آتش‌نشانان یک افتخار است چرا که آتش‌نشان‌ها با استقبال از خطر، دیگران را از خطر و مرگ نجات می‌دهند.

وی عنوان کرد: آتش‌نشانان همواره در بلایا سپر بلا هستند از این رو باید از متخصص‌ترین، کارآمدترین و به روزترین نیروها باشند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: آتش‌نشان‌ها باید از آمادگی بدنی لازم برخوردار باشند البته برای خدمت در این عرصه تنها آمادگی جسمانی کافی نبود و مجهز بودن به تجهیزات به روز در آتش‌نشانی امری ضروری است.

انجام ۶۹۱ عملیات امداد و نجات در شهر سنندج

سهیل فضل‌وزیری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج هم در این مراسم اظهار کرد: طی 6 ماه نخست امسال ۶۹۱ مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی انجام شده است.

به گفته وی، گزش حیوانات وحشی و موذی ۲۸۸ مورد، اتفاقات آسانسور ۱۰۰ مورد، آب‌گرفتگی و سیلاب ۱۰۰ مورد، محبوس شدن افراد در اماکن ۵۵ مورد، تصادف ۴۳ مورد و گیر کردن انگشتر با ۳۸ مورد بیشترین حوادث 6 ماهه اول امسال در شهر سنندج را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اطفاء ۶۲۴ فقره آتش‌سوزی در شهر سنندج، گفت: ۴۱۳ مورد از این آتش‌سوزی‌ها مربوط به به فضای سبز، کشاورزی و مراتع، ۶۳ مورد اماکن مسکونی، ۴۲ مورد خودرو و ماشین‌آلات، ۳۶ مورد ضایعات و زباله و ۲۱ مورد در اماکن تجاری بوده است.

حمایت از توسعه فاز دوم مرکز آموزش آتش‌نشانی شهرداری سنندج/کمبود نیروهای آتش‌نشانی باید جبران شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نسبت به حمایت از توسعه فاز دوم مرکز آموزش آتش‌نشانی شهرداری سنندج قول مساعد داد و گفت: امیدواریم 40 درصد کمبود نیرو که وجود دارد را در سال‌های آینده جبران کنیم و با این کار زمینه ارتقای خدمات‌رسانی به مردم شهر را فراهم سازیم.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه کار آتش‌نشانی صرفا اطفای حریق نیست و آتش‌نشانان برای هر نوع حادثه‌ای آماده هستند، اظهار کرد: آتش‌نشانان جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا جان دیگران را نجات دهند و این اوج ایثار و از خودگذشتگی است.

وی گفت: تلاشگران آتش‌نشانی و ایمنی با احساس مسئولیت، کسب آموزش و حفظ آمادگی خود در راستای پاسداری از سرمایه‌های انسانی و مادی در سطح شهر ایفای نقش و فداکاری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به ضرورت توجه به ارتقای سطح رفاهی و معیشتی و همچنین توانایی تخصصی آتش‌نشان، گفت: تبدیل وضعیت 10 تا 12 نفر از نیروهای آتش‌نشانی در سال گذشته و راه‌اندازی مرکز آموزش آتش‌نشانی از اقدامات بسیار خوبی بود که معتقدیم باید توسعه پیدا کند.

وی گفت: در راستای اجرای فازهای بعدی مرکز آموزش آتش‌نشانی بهاران هرآنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد چرا که معتقدیم آتش‌نشانی شهر سنندج همچون حوزه عمران ویترین خدمت برای کل استان است.

حبیبی با بیان اینکه توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه از نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با اقدامات خوبی که در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه انجام شده به لحاظ کاهش حوادث درون شهری و برون شهری رتبه سوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم 40 درصد کمبود نیرو که وجود دارد را در سال‌های آینده جبران کنیم و با این کار زمینه ارتقای خدمات‌رسانی به مردم شهر را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه ارتقای دانش آتش‌نشانان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: امنیت آتش‌نشان‌ها باید حفظ شود و اگر تجهیزات لازم دارند برایشان فراهم کنید تا با مشکل روبرو نشوند.

دکمه بازگشت به بالا