عمومی

آتلانتیک:ترور سردار سلیمانی نتوانست بازدارندگی علیه ایران را برقرار کند

شورای آتلانتیک در مقاله ای نوشت: “یک سال پس از ترور معتبرترین فرمانده نظامی و اطلاعاتی ایران توسط دولت ترامپ ، بسیاری از پیش بینی های وحشیانه تحلیلگران هنوز محقق نشده است.” وی تلافی نکرد ، اگرچه به پایگاه های آمریکایی ها در عراق موشک شلیک کرد که باعث آسیب مغزی به 100 سرباز شد ، اما خساراتی در پی نداشت ، لازم به ذکر است که ایران از توافق هسته ای خارج شد. در سال 1970 از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای خارج نشد. با این حال ، محدودیت های موجود در ذخایر اورانیوم غنی شده را کاهش داده است.

این مقاله می افزاید: “با این حال ، ایران به روش های دیگر نیز مقابله به مثل با این قتل ها کرده است.” همانطور که مایك پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا اظهار داشت ، ترور سردار سلیمانی بازدارنده ای برای حملات بیشتر مورد حمایت ایران نبود. در مارس 2020 ، در حمله موشکی به پایگاه عراق دو آمریکایی و یک شهروند انگلیس کشته شدند و حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران همچنان ادامه دارد. حضور نظامی آمریکا در عراق تحت فشار سیاستمداران عراقی که دیگر نمی خواهند از کشورشان به عنوان میدان نبرد بین همسایگان با نفوذ خود و بقیه جهان استفاده کنند ، کاهش یافته است. پمپئو بارها تهدید کرده است که در صورت آسیب دیدن بیشتر آمریکایی ها از حملات موشکی شبه نظامیان مورد حمایت ایران به منطقه سبز ، سفارت آمریکا در بغداد را تعطیل خواهد کرد که این می تواند پاداش دیگری برای تهران باشد.

تهدید جنگ گسترده تر ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد كه دولت ترامپ و اسرائیل اخیراً تجهیزات بیشتری را در منطقه مستقر كرده اند ، از جمله زیردریایی ها ، ناوهای هواپیمابر و بمب افكن های B-52. چنین درگیری می تواند اوج وخیم سیاست شکست خورده “حداکثر فشار” آمریکا باشد. بنابراین دولت ایران آنچه را که معمولاً طی چهل و یک سال گذشته انجام داده است انجام می دهد: برای کاهش فشار ، آنها با استفاده از استراتژی “مقاومت اقتصادی” ، قاچاق نفت به چین ، ونزوئلا و سایر مشتریان را با کاهش و تقویت صنایع داخلی انجام می دهند. اگرچه ایران آسیب دیده بود ، اما چهره ایالات متحده نیز خراب شد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا