آغاز علمی شدن «عطاری‌ها» از تهران / پیشنهاد بیمه شدن ۶ خدمت طب سنتی

آغاز علمی شدن «عطاری‌ها» از تهران / پیشنهاد بیمه شدن ۶ خدمت طب سنتی

مدیرکل پزشکی ایران و معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تمدید یا صدور مجوز فعالیت کشتارگاه ها در تهران منوط به گذراندن دوره آموزشی است، گفت: نحوه ارائه خدمات آتولر باید به گونه ای باشد. که چارچوب ساختاری دقیقی برای آنها ترتیب داده شود تا برخی تخلفات در این حوزه ها رخ دهد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت وگو با دکترنامه. وی با اشاره به اینکه عطاری یک واحد صنفی بود که با مجوز از وزارت حراست فعالیت می کرد، گفت: این واحد صنفی می تواند به فروش گیاهان دارویی بپردازد و با توجه به اینکه این حرفه کاملاً به سلامت جامعه مربوط می شود باید در شرایطی خدمات ارائه دهند. به منظور استفاده هرچه بهتر از ظرفیت این صنف و ارائه خدمات ایمن و محصولات استاندارد به مردم؛ بنابراین تمام سیاست ها برای رسیدن به این هدف اتخاذ می شود.

او اضافه کرد: مسیر علمی و اصول فعالیت عطاری در حال پیگیری است و هنوز از جزئیات این موضوع اطلاعی در دست نیست. نظر وزارت بهداشت این است که نحوه ارائه خدمات آتاری باید به گونه ای تنظیم شود که چارچوب ساختاری دقیقی تهیه شود تا تخلفات متعددی که در این حوزه رخ می دهد، رصد شود.

حسینی یکتا با نشان دادن آن علمی‌سازی آتاری‌ها به صورت آزمایشی در تهران با مشارکت صنف عطاری آغاز شد، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین انجمن علمی طب سنتی، دفتر طب ایرانی و وزارت بهداشت، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اتحادیه عطاری، مقرر شد. تصمیم گرفتند که تمدید یا صدور پروانه فعالیت عطاری در تهران منوط به فراغت از تحصیل در دوره آموزشی باشد. این کار قبل از شیوع ویروس کرونا در تهران به صورت آزمایشی آغاز شد، اما شیوع ویروس کرونا مانع از پیشرفت پروژه با سرعت تمام شد. اما در حال حاضر پیشنهاد و تمدید پروانه هنر در تهران باید دوره های آموزشی و علمی را بگذراند. ما می خواهیم این طرح را به شهرهای دیگر کشور نیز گسترش دهیم و دانشگاه های علوم پزشکی نیز در حال پیگیری هستند.

وی با تاکید بر لزوم دریافت خدمات درمان طب سنتی از پزشکان متخصص در این زمینه تصریح کرد: در حال حاضر ویزیت پزشکان متخصص ایرانی تحت پوشش بیمه قرار دارد و 6 خدمت طب سنتی نیز برای پوشش بیمه ای ارائه شده است که نیاز به تحقیقات در زمینه مقرون به صرفه بودن دارد. تحقیقات ادامه دارد و نتایج به دست آمده راه را برای پوشش بیمه ای خدمات درمانی ایران هموار می کند.

وی افزود: هدف ما این است که پرداخت ها را برای مردم این منطقه به حداقل برسانیم. با توجه به اینکه خدمات ما تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد، می توان این گونه گفت خودپرداخت در حوزه خدمات طب ایرانی 100 درصد است. اداره پزشکی ایران برای ایجاد شرایط مساعد این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا