عمومی

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، فرماندهی عملیات مشترک عراق (به عنوان ستاد کل نیروهای مسلح) بامداد امروز (شنبه) از آغاز مرحله دوم عملیات گسترده «با اراده قوی» علیه تروریست های داعش در انبار. استان ها و غرب عراق.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، در بیانیه عملیات مشترک عراق آمده است که فرماندهی عملیات الانبار، کربلا و الجزیره، پلیس فدرال، یگان ضد تروریسم و ​​نیروهای پلیس محلی و همچنین الحشد الاشبی. واحد، درگیر شدند. در عین حال نیروی هوایی از نیروهای میدانی پشتیبانی می کند.

مرحله اول عملیات در 29 آوریل آغاز شد و سه روز بعد با پاکسازی بیشتر استان های الانبار، نینوا و صلاح الدین به پایان رسید.

همزمان، خبرگزاری رسمی عراق از حضور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در میان فرماندهان استان الانبار خبر داد. در بیانیه دفتر الکاظمی آمده است: «کارهای اطلاعاتی قبل از شروع عملیات انجام شد و واحدهای ضد تروریسم، پلیس فدرال و سایر واحدهای نظامی نیز در آن حضور داشتند».

ابو فدک المحمداوی، رئیس الحشد الشعبی عراق نیز برای نظارت بر عملیات از مقر ارتش در استان الانبار بازدید کرد.

در همین راستا «قاسم مصلح» فرمانده الحشد الشعبی استان الانبار به رسانه های عراقی گفت که بیش از 12 هزار نیروی الحشد در قالب چهار تیپ در این عملیات شرکت داشتند. به گفته وی قرار بود نیروهای تحت نظر وی 10 محور را پاکسازی کنند و ارتش نیز وظیفه پاکسازی چهار محور را بر عهده داشت.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش در جولای 2017 و آزادسازی شهر موصل، تروریست های داعش در گروه های کوچک در بیابان ها و مناطق صعب العبور و مناطق کوهستانی پراکنده شده اند و گاه عملیات هایی را علیه نیروهای نظامی و غیرنظامی آغاز می کنند. منطقه مرزی عراق و سوریه نیز کانون اصلی تروریست های داعش است.

انتهای پیام/ص




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا