آمار کرونا در ایران، ۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۴۰۵۱ بیمار و ۴۰۶ فوتی جدید

تعداد دقیق قربانیان Covid 19 در ایران به 47،095 نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز:

سیما سادات لاری روز جمعه آخرین آمار بیماران و قربانیان ویروس کرونا را در ایران اعلام کرد و افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (27 دسامبر 2014) براساس معیارهای تشخیصی قطعی ، 14 هزار و 51 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی و 2245 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب ، تعداد کل مبتلایان به کوید 19 در کشور به 922،397 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 640،065 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان مرخص شده اند. علاوه بر این ، 5860 بیمار کووید 19 در شرایط بحرانی این بیماری قرار دارند.

ویروس کرونا ، عامل ایجاد کننده بیماری کوید 19 ، از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و اخیراً در سراسر جهان گسترش یافته است و سازمان بهداشت جهانی در مارس 2020 بیماری همه گیر بیماری را تأیید کرده است.

طبق آمار رسمی ، بیماری کوید 19 تاکنون بیش از 60 میلیون نفر در جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران از نظر تعداد مرگ ناشی از ویروس کرونا و بدون توجه به نسبت جمعیت ، نهمین کشور در جهان است. تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا بیشتر از ایران است.

ویروس کرونا از طریق دست آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان ، بینی و چشم به فرد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از علائم بیماری کوید 19 است.بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

محدودیت های جدید تاج گذاری از 44 روز شنبه در 448 شهر به مدت 44 هفته اعمال می شود ، از جمله 160 شهر با رنگ قرمز ، 208 شهر با نارنجی و 80 شهر با زرد.

با این محدودیت ، کارهای غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شود ، دفاتر دولتی با حداکثر یک سوم کارمندان کار می کنند ، ترافیک بین شهری با پلاک غیربومی ممنوع است و هرگونه تردد اتومبیل از ساعت 4 بعد از ظهر انجام می شود ساعت 9 شب تا 4 صبح. در شهر قرمز ممنوع است.

جمشید انصاری ، رئیس سازمان کار و ادارات دولتی ، شب گذشته – پنجشنبه – از تعطیلی دفاتر در هفته آینده خبر داد و افزود: دولت این بخشنامه را ابلاغ کرده و کلیه کارمندان دولت از جمله رسمی ، قراردادها و قراردادها و همچنین قراردادهای تجهیزات با شرکت ها را شامل می شود. کاهش نیروی کار باید در همه زمینه ها انجام شود و هیچ تفاوتی بین کارمندان دفتر وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا