عمومیکسب و کار ویژه

آیا آزمون gre در ایران برگزار می شود؟

اگر قصد شرکت در آزمون GRE یا Graduate Record Exam را دارید، احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که آیا امکان شرکت در آزمون GRE در ایران وجود دارد؟ اگر می خواهید تحصیلات عالی خود را در یک دانشگاه معتبر خارجی ادامه دهید، آزمون GRE یکی از محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی است که باید در آن شرکت کنید. البته مزایای GRE و کاربرد این آزمون به ثبت نام در دانشگاه ها محدود نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون و دانستن پاسخ این سوال که آیا می توانید در آزمون GRE از ایران شرکت کنید؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آزمون GRE چی؟

قبولی در آزمون GRE هوم ادیشن و همچنین  تافل هوم ادیشن شما را به عنوان یک حرفه ای معرفی می کند. همچنین به ایجاد شهرت در کشور مورد نظر در زمینه مورد نظر شما کمک می کند. این آزمون به دو دسته آزمون عمومی GRE و آزمون موضوعی GRE تقسیم می شود. آزمون Common GRE در دو حالت کامپیوتری و کاغذی و دارای سه بخش تحلیل نوشتاری، درک مطلب و واژگان و استدلال ریاضی می باشد.

برنامه امتحانات عمومی GRE در ایران

در این قسمت می توانید جدول زمانی آزمون های عمومی GRE در شهرهای تهران، آمل، اصفهان، ارومیه، تبریز و زنجانی را مشاهده کنید. در حال حاضر، فقط امتحانات با تاریخ تا آگوست 2023 در وب سایت ETS موجود است. از آنجایی که برنامه به طور مرتب به روز می شود، می توانید برای جزئیات بیشتر به وب سایت ETS مراجعه کنید.

در تهران موسسات آموزشی از جمله خاتم، فرهنگسرای امیربهادر، اندیشه معین و علامه سخن در روزهای 1، 6، 12، 14 و 21 مرداد.

در قشم مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری 31 تیر و 25 مرداد

فاز آملدا 31 مرداد و 19 تیرماه در مرکز آموزش علوم برگزار شد

در یزد، مؤسسه آموزش عالی امام جواد در 24 مرداد

در زنجان مؤسسه آموزشی توسعه انفورماتیک 23 مرداد

مؤسسه آموزش عالی آزاد معین اندیشه مشهد، رضوی در خراسان در تاریخ 12 مرداد و 1 تیرماه.

موسسه روشن گایا اهواز اندیش 6 و 31 تیر

در تبریز دانشگاه تبریز در روزهای 1 و 24 تیرماه امتحانات خود را برگزار می کند.

چگونه تاریخ و محل برگزاری آزمون های موضوعی GRE را پیدا کنیم؟

اگر می خواهید تاریخ آزمون موضوعی GRE را بدانید، بهتر است سایت ETS را بررسی کنید. با انجام مراحل زیر می توانید تاریخ برگزاری این آزمون ها را بررسی کنید.

ابتدا باید یک حساب ETS داشته باشید. اگر از قبل حساب کاربری دارید، می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، پروفایل خود را وارد کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به سیستم، برای ثبت نام در آزمون GRE و مشاهده تاریخ آن، بر روی «ثبت نام / مرکز آزمون تاریخ یافتن» کلیک کنید.

در قسمت بعدی نوع آزمون GRE را انتخاب می کنید.

سپس نام شهر خود را وارد کنید. همچنین می توانید تاریخی را که می خواهید بررسی کنید انتخاب کنید.

در صفحه بعد، تمام تاریخ ها و مکان های ثبت نام آزمون GRE را خواهید دید.

این آزمایش در کجا انجام می شود؟

اساساً همه کشورها از جمله حدود 160 کشور از این آزمون استقبال می کنند. ایران یکی از 160 کشور میزبان این آزمون است. در ایران و سایر کشورها آزمون کامپیوتر GRE در طول سال هوشمندانه برگزار می شود. اما برای شرکت در آزمون کاغذی باید برنامه زمانی که سالانه در وب سایت ETS منتشر می شود را رعایت کنید.

مراکز آزمون GRE در ایران کدامند؟

اگر قصد شرکت در آزمون GRE را دارید؛ بهتر است با حوزه امتحانی این آزمون در ایران آشنا شوید. لیست کامل این مراکز در زیر آورده شده است. خبر خوب این است که شما می توانید نزدیک ترین منطقه به محل زندگی خود را انتخاب کنید و همه مراکز آزمون هم آزمون عمومی و هم آزمون موضوعی را ارائه می دهند.

دکمه بازگشت به بالا