آیا بیمارستان‌ها برای مواجهه با پیک سوم کرونا آمادگی دارند؟

معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ظهور بیماری مجزا 19 کووید در پاییز و ابراز نگرانی از افزایش بار بیماری بر کارکنان پزشکی و بیمارستان ها ، تأکید کرد: و طراحی مکانیزم هایی برای جایگزینی سبک فعلی با جدید

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر علی ماهر وی گفت: طبق روال هر ساله در نیمه دوم و زمستان امسال ، ما با افزایش شیوع بیماری های تنفسی روبرو هستیم که این مسئله بارها به ویژه در تهران به دلیل افزایش آلودگی هوا یک مشکل است.

وی با ابراز نگرانی از شیوع همزمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب و آنفلوانزا در پاییز ، گفت: برای جلوگیری از عواقب این همزمانی ، اقدامات ویژه ای باید در نظر گرفته شود که اولین اقدامات کاهش ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.

وی با اشاره به کاهش نسبی بروز بیماری عروق بیماری کرونا قلب و بستری شدن در بیمارستان ها در تهران طی هفته های اخیر به دلیل محدودیت ها و اقدامات ریاضتی ، اظهار داشت: در دسترس افراد به ویژه گروه های پرخطر است.

آمادگی بیمارستانها و پرسنل پزشکی در مواجهه با شرایط پاییزی

ماهر با اشاره به آمادگی بیمارستان ها و پرسنل پزشکی در مواجهه با شرایط پاییز افزود: اگرچه تهران با مشکل کمبود تخت بیمارستان روبرو نیست اما از طرف دیگر خستگی و خستگی پرسنل و پرسنل پزشکی به دلیل 7 ماه خدمات بی وقفه و همچنین خدمات درمانی و درمانی به دلیل عدم وجود تخت در بیمارستان ها از دیگر مشکلات است. بسیار آزار دهنده است و باید در اسرع وقت یک راه حل پیدا شود.

وی با بیان اینکه نیاز بیمارستان به جذب نیروهای جدید و جایگزینی آنها با نیروهای فعلی بارها در مقامات و مسئولان کشوری منعکس شده است ، اظهار داشت: امیدواریم با حمایت های مختلف مادی و معنوی کادر پزشکی بتوان تا حدی خستگی کادر پزشکی را جبران کرد. “

عدم تأمین هزینه های تخمینی حقوق کارمندان پزشکی

وی همچنین از برآورد هزینه های محقق نشده برای حقوق و سایر نیازهای مالی پرسنل پزشکی انتقاد کرد و گفت: بخشی از هزینه ها توسط برنامه سازمانی و بودجه تخصیص یافته و مابقی تخصیص یافته است که به دلیل مشکلات دولت هنوز در دست بررسی است. هرگز نبوده است

تأمین برق مشکل اصلی پیش روی بیمارستان

ماهر مشکل اصلی پیش روی بیمارستان را تأمین برق عنوان کرد و گفت: فعلی نیروهای پزشکی از اوایل اسفند ماه خدمات بی وقفه را ارائه می دهند و از نظر روحی و جسمی وضعیت نامناسبی دارند و در حال حاضر از خستگی مفرط رنج می برند ، بیشتر از این پرداخت. هزینه های مالی قابل جبران نیست و باید استراتژی ها و سازوکارهای جدید برای جذب و جایگزینی پرسنل طراحی شود.

وی سیاست گذاری و برنامه ریزی برای کاهش تعداد بیماران و پذیرش در بیمارستان را یکی دیگر از راه های کاهش بار بیماری بر کارکنان بیمارستان و بیمارستان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: تقویت بخش های بهداشت و پیشگیری و با برنامه ریزی و سیاست های صحیح بتواند تعداد بیماران را افزایش دهد و افزایش فشار چیزی مانع از حالت درمانی بدن می شود.

40٪ کاهش درآمد بیمارستان شرکت در طول کرونا

ماهر با اشاره به درآمد بیمارستان که در طی شیوع کرونا کاهش یافت ، گفت: “بیماری های عفونی مانند Covid 19 باعث می شود که بیمارستان ها از طریق سایر درمان های بیماری های انتخابی و جراحی ، درآمدزایی را متوقف کنند ، که در نهایت درآمد خاص و شرایط بد را کاهش می دهد.” امور مالی منجر به بیمارستان شده است.

وی گفت: “تاج منجر به کاهش 40 درصدی درآمد ویژه بیمارستان ها شده است.” “از طرف دیگر ، بیمارستان ها مجبورند بیشتر هزینه های خود را با هزینه دولت به بیماران بیماری کرونا اختصاص دهند.” او هیچ درآمدی برای بیمارستان ندارد.

با تأیید اینکه البته این مشکل مختص کشور ما نیست و در همه کشورها رخ داده است ، این عضو هیئت علمی گفت: اکثر دولت ها این کمبود را از محل درآمد و بودجه ملی جبران کرده اند که باید در کشور ما نیز همین باشد. به عبارت دیگر ، کسری و کسری باید از درآمد دولت جبران شود تا بیمارستان در هزینه های فعلی خود مشکلی نداشته باشد. البته بخشی از کسری بیمارستان با تخصیص بودجه از صندوق توسعه ملی جبران شده است ، اما این هنوز کافی نیست و این کمک ها باید تا پایان همه گیری و تا کنترل قطعی بیماری ادامه یابد.

ماهر در مورد کمبود احتمالی امکانات ، تجهیزات و تخت بیمارستان در اوج سوم بیماری در پاییز ، اذعان کرد: با استفاده از بیمارستان های صحرایی روبرو هستیم. اما اگر نیازی باشد ، این اندازه و پتانسیل وجود دارد.

مسئولیت دو جانبه برای کنترل بیماری همه گیر تاج

ماهر در پایان خود ، کاهش بار بیماری و شکستن زنجیره انتقال را به عنوان یک مسئولیت مشترک بین جامعه و مسئولان ارزیابی کرد و گفت: طبیعتاً این تنها جامعه نیست که عامل شیوع بیماری است ، بلکه سیاست ها و برنامه ریزی های مناسب دستگاه ها و برآورده سازی نیازهای اقتصادی نیز در این جامعه وجود دارد. عمومی. دولت. البته از طرف دیگر ، مردم باید بیشتر رعایت شوند و ضمن رعایت پروتکل ، از ترافیک و مسافرت های غیرضروری خودداری کنند ، زیرا کنترل همه گیری یک مسئولیت دو طرفه جامعه و دولت است و وظایف این دو جدا نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا