اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

آیا سیر سیاه می‌تواند در درمان التهابات مجاری ادراری مفید باشد؟

خواص سیر ۱در برابر سرماخوردگی از ما محافظت میکند

در فصل‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی، بسیاری افراد از بیماری‌های ایجاد شده توسط باکتری‌ها رنج می‌برند. گفته می‌شود افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تری هستند، بیش‌تر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. و به گفته‌ی بسیاری مصرف  سیر سیاه دکتر بیز می‌تواند عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت کند. مطالعه‌ای نشان داد مصرف روزانه‌ی این سبزی پرخاصیت ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی را تا ۶۳٪ کاهش می‌دهد. بنابراین اگر مستعد ابتلا به این بیماری هستید، اضافه کردن سیر‌ به رژیم غذایی‌تان می‌تواند مفید باشد. برای درمان سرماخوردگی با سیر به روش زیر عمل کنید.

مواد لازم:

– ۱ تا ۲ حبه سیر
– ۱ قاشق غذاخوری عسل

روش انجام کار:

– سیر را له کنید و آن را به همراه عسل مصرف کنید.

چند وقت یک بار میتوان این درمان را انجام داد؟

مصرف ترکیب سیر و عسل را دو بار در روز تکرار کنید.

سیر چگونه چنین تاثیری دارد؟

خرید قهوه گانودرما: سیر، یک ماده‌ی خوراکی عادی در هر آشپزخانه‌ای، به خاطر خواص مفید متعددی که برای سلامت انسان دارد، شناخته شده‌است. چند مطالعه نشان داده‌اند که می‌توان آن را برای مبارزه با سرماخوردگی نیز مورد استفاده قرار داد. این ماده‌ی خوراکی دارای ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی است که می‌توانند ویروس سرماخوردگی را از بین ببرند و علائم آن را کاهش دهند.

مطلب مرتبط :

 خواص سیر ۲: خطر فشار خون بالا را کاهش میدهد

چینی ها قرن هاست که برای پائین آوردن فشار خون از سیر‌ استفاده می کنند.

خرید قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز: هر ساله افراد زیادی به خاطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته و حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند و فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی ایجاد این بیماری‌ها است. مصرف این سبزی پرخاصیت فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا، به شدت کاهش می‌دهدمطالعه‌ای نشان داد مصرف ۶۰۰- ‍۱۵۰۰ میلی‌گرم عصاره سیر می‌تواند فشار خون را برای یک دوره‌ی ۲۴ هفته‌ای کنترل کند. مطالعات نشان می‌دهد عصاره یا مکمل سیر به اندازه‌ی  موثر است، دارویی که فشار خون بالا را درمان می‌کند. افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند می‌توانند پس از مشورت با پزشک‌شان این سبزی پرخاصیت  را به رژیم غذایی روزانه‌شان اضافه کنند.

برای استفاده از سیر به عنوان داروی فشار خون می توانید به دستور زیر عمل کنید.

مواد لازم:

دو حبه سیر را بکوبید. آن را ببلعید. شما همچنین می‌توانید سیر را به شکل پخته بخورند. سیر خام جریان خون را بهبود می‌بخشد و فشار وارده بر قلب را کاهش می‌دهد. اگر نمی‌توانید سیر خام مصرف کنید، این کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ به ۱ قاشق غذا خوری آب چند قطره آب سیر تازه اضافه کنید. دو بار در روز از آن بنوشید.

خواص سیر ۳: کلسترول را کاهش می دهد

همه می‌دانیم که پیروی از یک رژیم مملو از کلسترول ما را در معرض خطر کلسترول بالا قرار می‌دهد. سطح کلسترول بالا یکی از محرک‌های اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی است. یکی از راه‌های کاهش سطح کلسترول مصرف سیر‌ است. گفته می‌شود مصرف روزانه‌ی مکمل سیر‌ کلسترول کل و کلسترول ال‌دی‌ال را تا ۱۵٪ کاهش می‌دهد. این سبزی پرخاصیت تنها کلسترول ال‌دی‌ال (بد) را کاهش می‌دهد و بر سطح کلسترول اچ‌دی‌ال (خوب) تاثیری ندارد.

پس مصرف سیر‌ مقدر کلسترول خون را پائین می آورد . یعنی مقدار LDH را کاهش می دهد. مقدار مصرف آن برای این منظور ۳۰ گرم در روز است . جالب است که با مصرف این سبزی پرخاصیت در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و این بدین علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود که از آنجا دفع گردد بعد از اینکه کلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگهداری آن روزی نصف سیر‌ خام مصرف کرد .

۴. کورک روی بدن را با سیر درمان کنید

مصرف روانه سیر می تواند بسیاری از مشکلات پوستی شما را درمان کند و در زمینه درمان کورک های روی بدن هم بسیار مفید عمل می کند چرا که دارای خواص ضد باکتری قدرتمندی است. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در Journal of Microbiology Jundishapur منتشر شد، تاثیر شگفت‌انگیز عصاره‌ی سیر را روی باکتری استافیلوکوکوس اورئوس که علت اصلی بروز کورک است، نشان داد. بنابراین، می‌توانیم باور داشته باشیم که سیر می‌تواند به ما کمک کند تا به طور مؤثر و طبیعی از شر کورک خلاص شویم.

روش استفاده از سیر جهت درمان کورک:

– ۲ تا ۳ حبه سیر را له کنید و آب آن را بگیرید.
– آب سیر را روی کورک بمالید.
– اجازه بدهید چند دقیقه بماند و بعد آن را با آب شستشو دهید.
– این روش درمانی را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

۵. برای درمان زخم یک داروی طبیعی است

یکی از برجسته‌ترین نام‌هایی که در فهرست درمان‌های خانگی طبیعی برای درمان زخم به چشم می‌خورد، نام سیر است. سیر با خواص قدرتمند ضد قارچی و ضد باکتری‌اش تقریبا به التیام تمام زخم‌های خفیف کمک می‌کند. روش کار با سیر همیشه آسان است.

مواد مورد نیاز

الف. سیر: ۳ حبه
ب. الکل رقیق شده: ۱ فنجان

دستورالعمل

الف. سه حبه سیر را خرد، و با الکل رقیق شده مخلوط کنید.
ب. اجازه‌ دهید این ترکیب ۲ الی ۳ ساعت به حال خود بماند. سپس آن را از صافی عبور دهید.
پ. پارچه‌ی تمیزی را به این ترکیب آغشته کنید و روی زخم بمالید.
ت. این کار را روزی یک یا دو بار انجام دهید تا زخم‌تان به تدریج بهبود یابد.

سیر برای التیام زخم ها بسیار موثر و بدون ضرر است. از این رو، استفاده از سیر به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی و طبیعی برای درمان زخم ها بسیار توصیه می‌شود.

۶. برای درمان خروپف در خواب موثر است

پژوهشگران بیان میکنند که مصرف خوراکی‌های تندی مثل ، ، ترب کوهی خر و پف را کاهش می‌دهد. دلیل احتمالی این مسئله ممکن است این باشد که چنین خوراکی‌هایی به خشک ماندن مسیر هوا و مجاری بینی کمک می‌کنند، و از این طریق تجمع مخاط‌هایی را که باعث انسداد سینوس می‌شوند، کاهش می‌دهند. اگر انسداد سینوس عامل خر و پف باشد، با مصرف سیر ممکن است مشکل‌تان برطرف شود. با وجود این، برخی از متخصصان داروهای گیاهی معتقدند سیر حتی می‌تواند خر و پف ناشی از آپنه‌ی خواب را درمان کند، زیرا این حبه‌ی پر خاصیت لوزه‌های بزرگ شده و هم‌چنین التهاب دستگاه تنفسی را تسکین و کاهش می‌دهد. به هر حال، سیر برای سلامتی مفید است و مصرف آن عوارض جانبی چندانی به همراه نخواهد داشت.

راههای استفاده از سیر به عنوان درمان خانگی خروپف

الف. ترجیحا قبل از خواب سیر خام بجوید. با وجود این، شاید بسیاری از افراد این روش را نپذیرند زیرا جویدن سیر خام نه تنها خودتان را اذیت می‌کند بلکه هم بسترتان را نیز آزار می‌دهد!
ب. راه بهتر برای مصرف سیر، افزودن آن به غذاها است. برای مثال، سیر خام را خرد کنید و با کره مخلوط نمایید و سپس آن را روی نان بمالید و نوش جان کنید؛ هم‌چنین از سیر خام می‌توانید در سس سالاد نیز استفاده نمایید.

خواص سیر ۷: از پیشرفت زوال عقل و آلزایمر جلوگیری میکند

و  مشکلات ذهنی مرتبط با فراموشی هستند. سالمندان در برابر این بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. وقتی پیر می‌شوید، فراموشی امری عادی است. اما در موارد شدیدتر، فراموشی بر فعالیت‌های روزانه تاثیر منفی می‌گذارد. در برخی مراحل زوال عقل و آلزایمر فقط می‌توان از پیشرفت آنها جلوگیری کرد.

بهترین کار آن است که با سالم غذا خوردن، ورزش منظم، و دوری از استرس، از ایجاد این بیماری‌ها جلوگیری کنید. در این موارد مصرف خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان توصیه می‌شود. یکی از این خوراکی‌ها سیر‌ است. می‌توانید به هرکدام از خوراکی‌ها یا سالادهایتان یک حبه سیر اضافه کنید. اما برای کسب نتایج بهتر، باید مقدار بیش‌تری از این سبزی پرخاصیت مصرف کنید زیرا آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان بدن را افزایش می‌دهد.

مطلب مرتبط :

۸. سیر برای درمان موخوره هم مفید است

سیر به تقویت رشد مو کمک‌کرده و موی شما را نرم‌تر می‌کند. زمانی که سیر با روغن‌ها ترکیب‌شود، موی‌تان را نرم‌کرده و بافت کلی آن را بهبودمی‌بخشد و از طرفی باعث کاهش آسیب های محیطی به موهایتان می شود و موخوره موهایتان را کاملا از بین می برد.

مواد موردنیاز

– ۱۰ حبه سیر درشت
– ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
– فنجان روغن نارگیل
– ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
– ۴ قطره روغن درخت چای
– حوله گرم

مدتزمان

– ۲۰ دقیقه

فرآیند

– سیر را پوست‌کنده و در غذاساز بریزید تا خمیر نرمی به‌دست بیاید. روغن زیتون را به خمیر اضافه‌کرده و چند دقیقه دیگر در غذاساز بگذارید.
– تکه‌های سیر را با یک صافی از روغن زیتون سیردار جداکنید. روغن را در شیشه بریزید.
– بقیه مواد را در این شیشه بریزید و خوب هم‌بزنید.
– ۲-۳ قاشق غذاخوری از این ترکیب روغنی برداشته و بر پوست سر و موی‌تان بگذارید.
– بر نوک موهای‌تان تمرکزکنید چر ا که آنها آسیب‌دیده‌ترین قسمت هستند.
– وقتی همه موهای‌تان با روغن پوشانده‌شد، سرتان را با یک حوله گرم ببندید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.
– موهای‌تان را با یک شامپوی غیرسولفاته ملایم بشویید. به موهای‌تان نرم‌کننده بزنید.
–  اجازه‌دهید موی‌تان خشک شود.

خواص سیر ۹: عملکرد ورزشی را تقویت میکند

ورزشکارانی که باید ورزش‌های به شدت دشوار انجام دهند، باید سیر‌ را به رژیم روزانه‌شان اضافه کنید. سیر‌ یکی از قوی‌ترین موادی است که می‌تواند عملکرد ورزشی را به طرز چشم‌گیری ارتقا دهد. این سبزی پرخاصیت نه تنها امروزه توسط ورزشکاران مصرف می‌شود، بلکه در فرهنگ‌های باستان توسط کارگران استفاده می‌شد تا خستگی‌شان را کاسته و ظرفیت کاری‌شان را افزایش دهد.

در یونان باستان، به ورزشکاران المپیک مکمل این سبزی پرخاصیت می‌دادند. مطالعات بسیاری از این امر پشتیبانی می‌کنند. بیماران قلبی پس از ۶ هفته مصرف روغن سیر، کاهش چشم‌گیر ضربان قلب و بهبود ظرفیت ورزشی را تجربه کردند

دکمه بازگشت به بالا