عمومیکسب و کار ویژه

آیا کتری برقی سرطان زا است؟

مضرات کتری موضوعی است که کمتر کسی در مورد آن می داند. همانطور که می دانید چای ساز در آشپزخانه برای جوشاندن آب، تهیه چای و ضد عفونی فنجان ها استفاده می شود. به لطف ویژگی هایی که کتری ها دارد مانند توقف هنگام جوشیدن، مورد استقبال همه قرار می گیرد. اما چای ساز پلاستیکی، چای ساز شیشه ای یا استیل و غیره. با آنها مشکل دارید که در زیر در مورد مضرات استفاده از دستگاه چای خوری صحبت خواهیم کرد.

اگر قصد خرید کتری برقی را دارید، حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا محصولاتی با کیفیت و با قیمت به صرفه دریافت کنید.

عوارض و خطرات استفاده از قوری های آهنی یا شیشه ای و گذاشتن آهک در آنها

آیا چای سازهای برقی مضر هستند یا از مضرات کتری چای می دانید؟ دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پلاستیک موجود در وسایل برقی و تجهیزات آشپزخانه حاوی BPA است، ماده ای که هنگام جوشاندن با بخار در آب حل می شود. به همین دلیل است که مردم دوست ندارند مواد شیمیایی را در فنجان و غذای خود قرار دهند زیرا این مواد می توانند باعث سرطان شوند، بنابراین سعی می کنند کمتر از ظروف پلاستیکی مانند قوری های پلاستیکی استفاده کنند.

مضرات تهیه چای؛ آیا چای سازهای برقی بد هستند؟

ماده شیمیایی BPA از پلی کربنات یا پلی پروپیلن تشکیل شده است که در ساخت قطعات پلاستیکی و ظروف آشپزخانه استفاده می شود. این مواد شیمیایی باعث بروز مشکلات مختلفی مانند توقف رشد در کودکان و نوزادان، چاقی و … می شود. BPA یک ماده شیمیایی است که برای اهداف دیگری مانند ساخت قطعات کامپیوتر و غیره استفاده می شود. در کانادا و ژاپن، تولیدکنندگان تجهیزات کودک از استفاده از این مواد شیمیایی منع شده اند. در محصولات خود

خوردن چای با مزه پلاستیک بدتر از خوردن یک بشقاب غذایی بد مزه است. با قرار گرفتن در معرض ماده شیمیایی BPA مشکلات زیادی برای خود ایجاد خواهید کرد، از جمله: اختلالات غدد درون ریز، ناباروری، سوء تغذیه کودکان، سرطان سینه، دیابت، سرطان پروستات و بیماری های قلبی عروقی. به همین دلیل همه به ابزار فلزی و فولادی علاقه مند شدند تا فروش آنها چند برابر شود.

امروزه مصرف کنندگان از آلودگی ظروف پلاستیکی که در کنار آب در حال جوش قرار می گیرند آگاه هستند. بنابراین، شما کتری های الکترونیکی با بدنه فلزی و فلزی می خواهید. اگرچه سازندگان کوره‌های فولادی ادعا می‌کنند که از ترکیبات پلاستیکی استفاده نمی‌شود، اما این ادعا که کوره‌های فولادی آنها عاری از هرگونه مواد پلاستیکی است قابل تحقق نیست.

بهترین کتری استیل و استیل باید بدون ترکیب مواد پلاستیکی باشد و اگر قسمت بسیار کوچکی از پلاستیک باشد به هیچ وجه با آب تماس نداشته باشد. کتری های استیل شارژی هستند و دارای کلید اتوماتیک می باشند. سعی کنید قوری بخرید که از نظر کیفیت، نظرسنجی ها و رضایت مردم رتبه اول را داشته باشد تا از مضرات قوری دور بمانید.

نحوه استفاده از چای ساز و مضرات آن

پس از مدتی استفاده از چای ساز، آهک داخل آن می چسبد و ناخوشایند است. حال سوالی که پیش می آید این است که آیا لیموترش چای ساز مضر است؟ چگونه از شر این آهک در چای ساز خلاص شویم؟

سنگ آهک از مواد قلیایی ریز و سفید تشکیل می شود و در قوری های چای که آب همیشه در حال جوشیدن است تجمع می یابد. به مرور زمان این آهک ها بیشتر به بدنه چای ساز و قوری می چسبند که باعث غلیظ شدن آن ها در داخل کتری و چای ساز می شود و این باعث می شود که آب داخل کتری همراه چای آمده و به آرامی بجوشد. آماده کنید به کتری و چای ساز شما آسیب می رساند و برای سلامتی شما خطرناک است.

آهک چگونه وارد چای ساز می شود؟

چگونه ماسه از کره خارج می شود؟ هنگامی که گفته می شود آب سخت دارای غلظت بالایی از مواد معدنی طبیعی مانند کلسیم و منیزیم است، هنگامی که گرم یا جوشانده می شود، آب تبخیر می شود و رسوبات کربنات کلسیم را تشکیل می دهد که یک ماده چسبنده شیمیایی به نام چسب های رسوب آهک به بدن انسان می دهد. قوری و قوری.چسبنده اگر دقت کنید رسوبات آب را در نزدیکی شیرآلات، توالت ها و توالت ها مشاهده می کنید که به رنگ سفید هستند.

هیچ تحقیق دقیقی وجود ندارد که نشان دهد آهک موجود در کتری و چای برای بدن مضر است، حتی اگر بگویند غلظت بالای کلسیم و منیزیم حتی برای بدن ما مفید است، به خصوص اگر به طور منظم سوزانده شود، که اینطور نیست. اثبات Kalkskal فقط کتری و چای ساز شما را از بین می برد و باید زمان بیشتری را صرف یک فنجان چای کنید.

مضرات کتری چای و آهک موجود در آن

مواد مورد نیاز برای حذف آهک از قوری و کتری:

سرکه سفید (در صورت لزوم می توانید آن را با آب لیمو جایگزین کنید)

مایع شوینده

لباس خیس

پارچه میکروفیبر یا اسفنج نرم

روغن زیتون یا روغن بچه

نحوه پاک کردن رسوب از قوری و کتری:

کتری یا چای ساز را تا نیمه با سرکه (آب لیمو) و آب پر کنید.

این مخلوط را چند ساعت در قابلمه و در چای ساز بگذارید.

کتری را کاملاً بشویید.

کره را با آب بشویید و بشویید.

و در نهایت با یک پارچه میکروفیبر یا نانو یا یک حوله نرم خشک کنید.

برای محدود کردن آسیب به قوری بهتر است کتری و قوری را مرتب بشویید تا آهک جمع نشود و زمان کمتری برای این کار صرف شود. اگر کتری و قوری را به مدت طولانی در محلول آب و سرکه خیس کرده اید، بهتر است سرکه بیشتری بریزید.

دانشمندان هشدار می دهند که نوشیدن چای می تواند به سلامت شما آسیب برساند. دانشمندان معتقدند استفاده از چای و بسته بندی های قدیمی باعث افزایش حساسیت های پوستی می شود. مطالعات نشان داده است که افرادی که آب را فیلتر می کنند، آب اسیدی بیشتری مصرف می کنند و در نتیجه میزان نیکل در آب افزایش می یابد. همچنین قبل از تحقیقات نشان داده شده بود که نیکل باعث ایجاد حساسیت در بدن می شود. نیکل موجود در آب باعث ایجاد علائم زیر می شود: تهوع، استفراغ، اسهال و سردرد و خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا