آینده مریخ نورد ناسا پس از فرود موفقش چه خواهد شد؟

به گزارش شفاف ، مریخ نورد Perseverance ناسا شب گذشته پس از چند ماه انتظار سرانجام در مریخ فرود آمد. سختگیران در دهانه ای به عرض 45 کیلومتر فرود آمدند و ماموریت جاه طلبانه ای را برای کشف نشانه های زندگی در سیاره سرخ و جمع آوری اطلاعات از آن آغاز کردند. اما گفته شد که احتمالاً چندین ماه طول می کشد تا ماموریت 2.7 میلیارد دلاری ناسا به مریخ دندان های خود را به اصطلاح در کار علمی فرو ببرد.

کاوشگران استقامت طی چند روز آینده چندین مرحله را طی می کنند تا سرعت و استقامت تیم ویژه را در حفره های جدید افزایش دهند. این تیم قدرت ، گرما و سیستم های ارتباطی یک ربات شش چرخ را برای بارگذاری نرم افزار پرواز سازگار با سطح مریخ تثبیت کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، بارگیری نرم افزار جدید در sol 4 شروع می شود که تکمیل آن مدتی طول می کشد.

معاون مدیر پروژه گفت: “پس از شروع این کار ، حدود چهار روز دیگر به نرم افزار جدید روی خواهیم آورد.” ما این کار را خیلی دقیق انجام می دهیم تا مطمئن شویم مشکلی پیش نمی آید. سرانجام ، پس از قرار دادن بازوها ، حدود پنج متر به جلو و عقب ، اولین حرکت های کاوشگر انجام می شود. رانندگی تجربی Perserence را برای اولین سفر بزرگ خود به یک فرودگاه هوایی مریخ آماده می کند. این تیم ماموریت مریخ نورد را به مکانی راحت و باز هدایت می کنند. در این مرحله هلی کوپتر همراه به عنوان بخشی مهم از مأموریت می تواند کار اصلی را انجام دهد. پایداری همچنین دارای یک نسخه آزمایش فنی است که برای تولید اکسیژن از جو غالب دی اکسید کربن طراحی شده است ، ابزاری که می تواند به مهاجرت های انسانی در آینده در سیاره سرخ کمک کند.

مقامات ناسا می گویند اگر این طرح موفقیت آمیز باشد ، بالگردها می توانند به زودی به مریخ برسند ، داده ها را جمع آوری کنند یا به عنوان شناسایی کاوشگر عمل کنند.

به گفته معاون پروژه ، انتظار می رود پروازهای آزمایشی تا 30 پرواز ادامه داشته باشد. پس از انجام این کار ، تیم توانایی پیمایش خودکار کاوشگر را بهبود بخشید ، و سپس Persuasion شروع به رفتن به اولین سایت مهم علمی خود کرد. بازه زمانی پیش بینی شده مربوط به هلیکوپترها و هواپیمایی در بهار است و کارهای علمی به طور جدی در تابستان آغاز می شود.

دهانه ای که Persevers در آن فرود آمد قبلاً دارای یک دریاچه بود و شواهد موجود این موضوع را به خوبی تأیید می کند. تأیید وجود دریاچه در مریخ می تواند وجود حیات در این سیاره را میلیاردها سال پیش تأیید کند. احتمالاً یکی از زیباترین دلتاهای آبرفتی در مناطق استوایی وجود دارد که مکانی عالی برای زندگی میکروارگانیسم ها است که تاکنون حفظ شده است و اکنون پس از میلیاردها سال به ما هدیه داده است. مأموریت اصلی ترغیب ، مطالعه نجوم بیولوژیکی در مریخ و به ویژه پاسخ به س questionsالات مربوط به وجود حیات در مریخ است. این مریخ نورد بسیار شبیه به مریخ نورد قبلی است ، با تفاوت در طراحی مدل قبلی ، میکروفون با مجموعه کاملی از ابزارهای علمی جدید تعبیه شده است که کار اکتشاف را تسریع می کند. این اولین بار است که احساسات انسانی در یک سیاره دیگر تجربه می شود.

وظیفه پیشرو در مأموریت مریخ 2020 حفاری بخشی از سطح مریخ و آوردن آن با عملکرد خودکار به زمین است. دانشمندان امیدوارند که این اتفاق تا سال 2030 رخ دهد. این اولین تجربه غوطه وری انسان در مریخ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا