عمومی

ائتلاف سعودی از بیم سقوط استان مأرب، به دنبال نقض توافق «الحدیده» است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، ائتلاف سعودی اعلام کرد برای مقابله با نیروهای دولت نجات ملی یمن ، پیشرفت این نیروها باعث کاهش جبهه استان الحدیده برای کاهش فشار بر این نیرو می شود. پشتیبانی.

شبکه العربیه عربستان سعودی اواخر روز جمعه با استناد به منابع ائتلاف متجاوز به رهبری سعودی در یمن گزارش داد که تقویت جبهه که نزدیک به دو سال است مورد حمله قرار گرفته است چند برابر خواهد شد.

به گفته این منبع ، ائتلاف سعودی جدا از اعزام نیروهای اضافی به سواحل غربی الحدیده ، نیروهای دریایی را به آبهای نزدیک الحدیده اعزام کرده است.

ائتلاف سعودی اخیراً به دنبال پیشرفت ارتش و کمیته های مردمی یمن در این استان زمام امور را به دست گرفت مأرب واقع در شرق پایتخت و نزدیک مرکز شهر ، ترس از این که این استان نفت خیز و رهبری یمن در دست نیروهای نظامی باشد. انصارالله و دولت ملی نجات معدن (سنعاء) سقوط.

در صورت حمله ائتلاف سعودی به ساحل الحیدهاین ائتلاف رسماً توافق نامه آتش بس را در استان ساحلی نقض می کند و جان بیش از یک میلیون یمنی را به خطر می اندازد ، هم کسانی که در این استان زندگی می کنند و هم کسانی که به این منطقه مهاجرت کرده و آواره شده اند.

نمایندگان دولت نجات ملی (سنعاءو دولت یمن استعفا داد (مستقر در عدن مورد حمایت ریاض) در تاریخ 13 دسامبر 2018 در استکهلم ، پایتخت سوئد ، به دلیل آتش بس در این استان استعفا داد. الحیده، قابلیت تعویض زندانیان و تداوم کلماتوگوها با این حال ، نیروهای دولتی که استعفا می دهند ، با حمایت ائتلاف سعودی ، از زمان دستیابی به توافق نامه بارها تخطی کرده و مانع پیشرفت توافق نامه شده اند.

هدف این توافق نامه پایان دادن به درگیری ها در شهر بندری یمن است که گفته می شود بیش از 70 درصد کمک های بشردوستانه این کشور را دریافت می کند تا با بازگشت صلح به این شهر با سرعت بیشتری بتوان آن را بازیابی کرد.

ائتلاف سعودی در استانها نیز فعالیت می کند تزئین (جنوب غربی) و حاجی (شمال غربی) برای گشودن جبهه جدیدی در برابر نیروهای دولت نجات ملی ، که نشان دهنده خطر جدی سقوط مراکز استان ها است. مأرب است.

این ائتلاف بعد از ظهر امروز جمعه ادعا کرد که بر ده روستای استان حجه کنترل دارد که نیروهای یمنی با انتشار تصاویر خودروهای غارت شده به آنها پاسخ دادند.

انتهای، آخر پیام /.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا