عمومیکسب و کار ویژه

تعمیر مایکروویو: نکات مهم برای رفع مشکلات رایج

چگونه مایکروویو خود را عیب یابی نماییم؟

از اختراعات خوب بشر، مایکروویو می باشد چراکه در کم ترین زمان ممکن می توان با استفاده از آن فرآیند گرم کردن غذا و پخت و پز را انجام داد و به عبارتی آشپزی کردن را به امری ساده تبدیل می کند.

گاهی در هنگام استفاده از مایکروویو با مشکلاتی مواجه می شویم که نمی دانیم آیا خود قادر به حل این مشکلات خواهیم بود و یا باید برای رفع آن ها از تکنسین های متخصص کمک بگیریم. توصیه می کنیم برای رفع مشکل مایکروویو حتما از افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرید تا از بروز مشکلات بزرگ تر جلوگیری نمایید. چراکه عیب یابی مایکروویو خود کار خطرناکی می باشد و رعایت ایمنی در تعمیر آن بسیار مهم است.

بنابراین درصورتی که مراحل پخت غذا در مایکروویو به خوبی انجام نمی شود و یا با قرار دادن غذا در داخل دستگاه متوجه دود و جرقه شده اید، لازم است ابتدا مشکل را شناسایی کرده و سپس اقدام به تعمیر آن نمایید.

نکات مهم در عیب یابی ماکروفر و رفع مشکلات رایج در مایکروویو

همانطور که اشاره کردیم، در تعمیر مایکروویو ها ایمنی شرط اول می باشد، بنابراین پیش از دست زدن به قطعات، ابتدا از خالی شدن خازن ها اطمینان حاصل کنید. خازن ها ولتاژ اضافی را ذخیره می کنند و حتی اگر مایکروویو در برق نباشد، می توانند خطرناک باشند.

جهت تخلیه خازن، نیاز به یک مقاومت سیمی با نرخ دو وات و ۲۰۰۰۰ اهم و همینطور یک جفت سیم اتصال دهنده که در انتهای آن گیره سوسماری وجود دارد، می باشد. یک سیم را به هر دو سر مقاومت وصل کنید و همینطور یکی از سیم های اتصال دهنده را به قسمت فلزی پیچ گوشتی و سیم دیگر را به یکی از پایانه ها خازن، متصل نمایید.

حالا نوک پیچ گوشتی را به پایانه دیگر بزنید که ممکن است با جرقه کوچکی همراه باشد. در صورتی که خازن دارای سه پایه باشد، لازم است این کار را برای پایانه وسط و پایانه خارجی نیز تکرار کنید تا از خالی بودن آن ها اطمینان حاصل کرده و به سراغ دیگر مراحل تعمیرات مایکروویو بروید.

راهنمای خرید، مراقبت و تعمیر مایکروویو

مایکروویو یکی از ابزارهای حیاتی هر آشپزخانه است که به شما اجازه می‌دهد غذاها را به سرعت و به‌صورت همگن پخت و پز کنید. نگهداری صحیح از آن ، تعمیر مایکروویو را تاخیر می اندازد و عمر مفید آن را نیز افزایش می دهد.
لازم به ذکر است خرید مایکروفر و مایکروویو های متفرقه ، منجر به هزینه های زیاد تعمیر مایکروویو می شود . لذا لازم است با تحقیق و بررسی نیازهای خود ، از برندهای معتبر و باکیفیت موجود در بازار اقدام به خرید کنید تا در هزینه های سرویس ، نگهداری و تعمیر مایکروویو در آینده صرفه جویی شود.

برای انتخاب یک مایکروویو مناسب و باکیفیت، باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

۱. قدرت و توان

یکی از ویژگی‌های اصلی مایکروویو، قدرت و توان آن است. بررسی کنید که مایکروویو دارای قدرت مناسب برای نیازهای خود است یا خیر. قدرت مایکروویو بیانگر میزان انرژی مصرفی در هر واحد زمانی است و بیشترین قدرت معمولاً بهترین کارایی را ارائه می‌دهد.

۲. حجم داخلی

حجم داخلی مایکروویو نیز از ویژگی‌های مهم است. اندازه داخلی مایکروویو باید به اندازه‌ای باشد که ظروف آشپزی مورد نیاز شما به راحتی در آن جا شوند و همچنین مناسب برای اندازه غذاهایی باشد که می‌خواهید پخته یا گرم کنید.

۳. برنامه‌های آشپزی

مایکروویو‌های باکیفیت دارای برنامه‌های آشپزی متنوعی هستند که به شما امکان می‌دهند غذاها را با دقت و بهینه پخت کنید. برخی از مایکروویو‌ها دارای برنامه‌های خاصی برای پخت انواع غذاها مانند پاستا، پیتزا، مرغ و غیره هستند که می‌تواند به شما در آشپزی مختلف کمک کند.

۴. کنترل‌های آسان

ویژگی دیگری که باید در نظر بگیرید، کنترل‌های آسان مایکروویو است. مایکروویو با دستگاه‌های کنترل ساده و قابل فهم کاربری، آسانی در استفاده از آن را به شما می‌دهد و به‌راحتی می‌توانید تنظیمات موردنظر خود را انجام دهید.

۵. قابلیت‌های امنیتی

امنیت همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برخی از مایکروویو‌ها دارای قفل کودک هستند که می‌تواند از وقوع حوادث ناخواسته جلوگیری کند. همچنین ویژگی‌های دیگری مانند سیستم‌های خاموشی خودکار و حسگرهای حرارتی نیز می‌توانند از ایمنی استفاده کنند.

۶. طراحی و جنس ساخت

در نهایت، طراحی و جنس ساخت مایکروویو نیز می‌تواند برای شما مهم باشد. انتخاب یک مایکروویو با طراحی زیبا و مطابق با دکوراسیون آشپزخانه شما می‌تواند از همگرایی بهتری برخوردار باشد.

مایکروویو مناسب و باکیفیت باید دارای ویژگی‌های قدرت، حجم داخلی، برنامه‌های آشپزی، کنترل‌های آسان، قابلیت‌های امنیتی و طراحی مناسب باشد. با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید یک مایکروویو مناسب و کارآمد برای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید.

خرابی ایجاد شده در برد با قطعی مدار

صفحه نمایش نشان‌دهنده دما زمان روشن و خاموش کردن است که اگر از آن زیاد استفاده شود و نحوه استفاده درست آن را بلد نباشید دچار اختلالاتی می‌شود و قطعی در مدارات باعث می‌شود که ماکروویو شما خاموش شود. اگر مایکروویو شما چنین مشکلاتی داشت با علائمی مثل قطعی و سوختگی مواجه شدید، بهتر است ابتدا آن را از برق بکشید.

محل قرار گرفتن ماکروویو را تمیز کنید قطعات سوخته را لحیم کاری کنید اگر با وسایل الکتریکی آشنایی ندارید بهتر است این کار را به افراد ماهر بسپارید. اگر ترانس به‌خوبی کار نکرد بهتر است قسمت ترانس تعویض گردد. حتماً سلامت فیوز را تایید نمایید. اگر از سلامت صفحه نمایش ماکروویو اطمینان ندارید حتماً قبل از روشن کردن آن از سلامت یا خرابی ماکروویو مطمئن شوید.

اگر دستگاه بعد از ۳ یا ۴ ثانیه خاموش می‌شود مشکل از درب است. می‌توانید تیوپ دور درب مایکروویو را تعمیر کنید، یا آن را به افراد ماهر واگذار کنید تا آن را تعمیر کنند. اگر مایکروویو شما غذا را گرم نمی‌کند می‌توان به این نتیجه رسید که صفحه محافظ شما دچار عیب شده است. اگر مایکروویو نمی‌چرخد باید به صفحه نمایش آن شک کنید. صفحه نمایش یا همان صفحه کنترل یکی از قسمت‌های اصلی در ماکروویوها به حساب می‌آید که اگر کار نکند اختلالات زیادی به وجود می‌آورد. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید بهتر است دستگاه مایکروویو خودتان را به افراد ماهر بسپارید تا آن را تعمیر کنند همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا