سلامت و دانش

اختراع میکروسکوپی که نمونه‌برداری از بافت را در فرآیند درمان حذف می‌کند

به گزارش شفاف، مهندسان دانشگاه کلمبیا فناوری ابداع کرده اند که می تواند بافت شناسی و بافت شناسی را با تصویربرداری بلادرنگ از موجودات زنده جایگزین کند.

این میکروسکوپ سه بعدی با سرعت بالا می تواند تصاویری از ساختارهای بافتی تولید کند که جراحان را در جراحی تومور راهنمایی می کند. بدون نیاز به نمونه برداری از بافت و انتظار برای نتایج آزمایش.

برداشتن بافت در بسیاری از درمان های پزشکی، به ویژه جراحی و غربالگری سرطان، رایج است. پزشک یک قطعه کوچک از بافت را برای بیوپسی برمی دارد تا با میکروسکوپ به آن ناحیه نگاه کند.

الیزابت هیلمن، استاد مهندسی زیست پزشکی و رادیولوژی در دانشگاه کلمبیا و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که روش های نمونه گیری در 100 سال گذشته تغییر نکرده است. بخش‌هایی از بافت برش داده می‌شود، برش داده می‌شود، سنجاق می‌شود، برش می‌شود و توسط پاتولوژیست زیر میکروسکوپ روی یک اسلاید مشاهده می‌شود. برای آن، ممکن است چندین روز طول بکشد تا نتایج بیوپسی مشخص شود.

این گروه تحقیقاتی امکان تصویربرداری از بافت های بیمار در داخل بدن فرد را بررسی کردند.

هیلمن می گوید: «این فناوری بلافاصله نتایج را در مورد نوع بافت و وضعیت آن به پزشک نشان می دهد. این پاسخ سریع به شرایط بافتی به پزشکان کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد روند درمان، بهترین درمان و جراحی برای تمام یا بخشی از بافت بگیرند.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای استفاده از میکروسکوپ سه بعدی پرسرعت این است که بافت را برای شناسایی شرایط تومور از بین می برد. این یک تصمیم دشوار برای پزشکان است، به ویژه برای بافت هایی مانند مغز، نخاع، چشم ها، قسمت های صورت یا اعصاب.

اگرچه میکروسکوپ‌ها هنوز برای هدایت جراحی بر روی بافت آسیب‌دیده در دسترس هستند، اما یک تصویر دو بعدی از بافت ارائه می‌دهند که برای استفاده در جراحی روی بافت‌های بزرگ‌تر کافی نیست و عموماً برای استفاده از رنگ فلورسنت نیاز دارد. تزریق شده است. این نیاز زمان بر است و برای همه بیماران قابل استفاده نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا