عمومی

اختصاص اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله‌زده بندرلنگه

به گزارش دکترنامه، شهریار نوری زاده در تشریح این خبر افزود: دولت اعتباری برای بازسازی منطقه زلزله زده بندرلنگه (سایه خوش) تصویب کرده و اکنون منتظر ارسال این اعتبار از سوی بانک مرکزی هستیم. بانک عملیاتی هرمزگان.

وی بیان کرد: هیات وزیران در جلسه 20 آبان ماه با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب سازمان برنامه و بودجه و استناد به اصل 138 قانون اساسی، مبلغ 931 میلیارد و 400 میلیون ریال به این منظور اختصاص داد. قانون اساسي.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان افزود: این مبلغ برای جبران خسارات ناشی از زلزله یکم و یازدهم تیرماه سال جاری در مناطق مرکزی و مهران شهرستان بندرلنگ و پارسیا مرکزی مصرف می شود. ، با محوریت سایه خوش.

نوری زاده بیان کرد: این مبلغ شامل کمک هزینه ساخت 156 واحد مسکونی شهری در هر واحد تا سقف 500 میلیون ریال، کمک هزینه ساخت 1450 واحد مسکونی روستایی در هر واحد تا سقف 400 میلیون ریال، کمک هزینه بهسازی 142 واحد تجاری است. واحدهای مسکونی شهری و روستایی تا سقف 200 میلیون ریال در هر واحد.

وی بیان کرد: همچنین بخشی از مرمت راه های روستایی و زیرساخت های حیاتی (تعمیر پل ها و راه ها، آبراه های روستایی) به صورت اعتباری برای تملک دارایی های سرمایه ای توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان هزینه می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن از هرمزگان خاطرنشان کرد: مبلغ 3 هزار و 814 میلیارد و 400 میلیون تسهیلات بانکی ارزان واقعی با سود و کارمزد 4 درصد در روستاها و 5 درصد در مناطق شهری با راهنمایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک ها. فعالیت با معرفی دستگاه اجرایی برای جبران خسارات ناشی از زلزله 1 و 21 تیرماه سال جاری در بخش مرکزی و مهران در بندرلنگ و بخش مرکزی پارسیان به مرکزیت روستای سایه خوش هزینه خواهد شد. تضمین های زنجیره ای

نوری زاده تصریح کرد: بدهی ها، معوقات و چک های برگشتی احتمالی آسیب دیدگان بانکی مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد شد و بازسازی 15 ساله منازل شهری و روستایی شامل سه سال مشارکت مدنی و 12 سال اقساط است.

وی گفت: بازپرداخت تسهیلات تعمیرات تجاری مسکن شهری و روستایی (142 واحد) به مدت پنج سال و بازپرداخت تسهیلات مایحتاج زندگی (کالاهای سرمایه ای و خانگی) واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده (هزار و 606 واحد) در نظر گرفته شده است. به مدت هفت سال در نظر گرفته شد، وی تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران که از طریق پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور نیز موجود است، سازمان های برنامه و بودجه کشور یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده) را پرداخت خواهند کرد. توسط قسمت متقاضی و نرخ مصوب هیات پولی و اعتبار و مانده مطالبات معوق) شامل اصل و سود تسهیلات ارائه شده به زیان دیده موضوع ضمانت نامه این توافقنامه.

نوری زاده خاطرنشان کرد: سازمان ها و برنامه های بودجه نیز متعهد شدند پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لوایح بودجه سال های بعد، این گونه هزینه ها را پیش بینی و تصویب کنند و این ضمانت نافی مسئولیت بانک های دخیل در وصول نیست. وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان موظف شده اند هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد این تصویب نامه را به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارائه کنند.

دکمه بازگشت به بالا