ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

گزارش شفاف ، محمدرضا شن ساز در جلسه تحویل ماسک با حضور مقامات ریاست جمهوری ، وزارت صمت ، تولیدکنندگان و سازمان های حمایت از حقوق مصرف کننده و اتحادیه ها خاطرنشان کرد که تولید ماسک در کشور از 160،000 در روز در ابتدای شیوع ویروس کرونا تا بیش از 30 میلیون بوده است. وی گفت: “تعداد آنها رسیده است.” “در حال حاضر هر روز 4 میلیون ماسک توزیع می شود که شامل 1.8 میلیون ماسک برای مراکز بهداشتی و 2.2 میلیون ماسک برای توزیع در داروخانه ها است.”

وی افزود: در حال حاضر 225 شرکت دارای مجوز تولید فعال با کد IRC هستند و خوشبختانه در حال حاضر نیاز به استفاده از ماسک در داخل کشور به خوبی توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین شده است و 51 میلیون انبار ماسک داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروخانه ها نسبت به اصناف کنترل بیشتری دارند ، گفت: بنابراین داروخانه ها در توزیع و تهیه ماسک در اولویت هستند و به مردم توصیه می کنیم از ماسک مورد نیاز خود برای اطمینان از کیفیت بالاتر استفاده کنند. خوب ” از داروخانه ها و موسسات برجسته (فروشگاه های لوازم پزشکی و فروشگاه های بزرگ).

شن ساز با تأکید بر لزوم بالا بردن استاندارد ماسک های جراحی سه لایه و اعمال ضوابط دقیق تر برای تولید این نوع ماسک ها ، گفت: با تسریع در صدور مجوزهای IRC و تنظیم تأمین ماسک ها ، می توان در جهت بهبود کیفیت تولید ماسک و همچنین توزیع آن اقدام کرد ، این کار باید انجام شود. توسط یک شرکت توزیع معتبر تا بتوانیم کنترل بیشتری بر چرخه توزیع داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به لزوم نظارت بیشتر و جلوگیری از ورود ماسک های بی کیفیت خارجی به بازار ، گفت: با کنترل زنجیره توزیع ماسک توسط شرکت های توزیع دارویی می توان از ورود ماسک های بی کیفیت در سطح عرضه جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه شیوع فزاینده بیماری شکننده کرونا ویروس قلب و تنها سلاح برای مردم در سراسر جهان استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و شستشوی منظم دست با ضد عفونی است ، گفت: استفاده از ماسک های با کیفیت و ضد عفونی کننده های مجاز همچنان ادامه دارد. از سازمان غذا و دارو گرفته تا سطح و دستها بهترین راه برای مقابله با کرون است و باید به این نکات بهداشتی ادامه دهید.

شانزاز با بیان اینکه تعداد واحدهای تولید ماسک در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، افزود: امروزه بهبودهایی در کیفیت تولید مورد توجه قرار گرفته و با کمک بسیج اصناف و بخش خصوصی این شرکت وارد عرصه تولید چندبلون شده است. و به زودی اقدامات دیگری در جهت خودکفایی برای تهیه ماسک در صورت شیوع همه گیر برداشته خواهد شد.

به گفته روابط عمومی وزارت بهداشت ، به گفته وی ، در حال حاضر تولید روزانه 7.4 میلیارد تن در کشور معادل 15 میلیون ماسک است. برای دستیابی به 30 میلیون ماسک در روز ، باید تولید را میلیون ها برابر کنیم که امیدواریم در روزهای آینده این کار را انجام دهیم. البته برای این منظور ، برای تولید حداقل 5 میلیون ماسک در مرکز بهداشت ، از 25 گرم و ماسک های باقیمانده برای استفاده عمومی باید از 17 گرم استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا