از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گزارش شفاف ، از آن زمان به بعد ، این سویه در این کشور آمریکای جنوبی غالب شده و علت بیش از 80٪ عفونت های جدید است.

این گونه اکنون حداقل در 26 کشور جهان از جمله انگلیس شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی در 14 ژوئن گونه لامبدا را نامگذاری کرد.

آژانس بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد که این گونه را از نظر جهش در شاخکهای پروتئینی خود آزمایش داده است که باعث می شود ویروس به سلولهای انسانی متصل شود.

مهمترین نگرانی دانشمندان افزایش احتمالی شیوع آن و احتمال افزایش مقاومت ویروس در برابر آنتی بادی های خنثی کننده است ، به این معنی که می تواند با سرعت بیشتری گسترش یابد و در برابر واکسن ها و درمان های آنتی بادی مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، سرویس بهداشت عمومی انگلستان گفت در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که این امر باعث بدتر شدن بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده شود.

آخرین تحقیقات چه می گوید؟

به گزارش ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دیگر مورد مطالعه قرار نگرفته است و بر اساس نمونه هایی از کادر پزشکی شیلی می گوید گونه های لامبدا نسبت به آلفا (انگلستان) و گاما (برزیل) مسری ترند.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که سویه های لامبدا بیشتر از سویه های آلفا یا گاما در پاسخ آنتی بادی ناشی از آن در بیماران دریافت کننده یکی از واکسن های تاج ساخته شده در چین ، از ایمنی فرار می کنند. با این حال ، این پیش نویس مطالعه ، که در تاریخ 1 ژوئیه منتشر شده است ، سایر واکسن ها را بررسی نکرده است.

طبق گزارش اخیر در تاریخ 2 ژوئیه ، هشت مورد از این گونه در انگلیس شناسایی شده است که ممکن است کمتر از تعداد واقعی باشد.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در گزارش اولیه خود در تاریخ 25 ژوئن ، جزئیات بیشتری را در مورد شش مورد اول شناسایی شده از طریق نمونه گیری ژنتیکی ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ 28 روز پس از آزمایش مثبت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا