عمومی

استان ایلام نیازمند دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی است/ دانشگاه و آموزش در فرهنگ مردم و آینده جوانان مؤثر است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی، مراسم تجلیل از میرزایی حیدری رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و معارفه بهروز ناصری سرپرست جدید این دانشگاه صبح امروز با حضور جناب دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان استان ایلام برگزار کردند.

دکتر طهرانچی در این مراسم با اشاره به نقش استان ایلام در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت: می خواهم از نزدیک با جهادگران و خودسازان آشنا شوم. قربانی. روح این شهید بزرگوار

وی با اشاره به وضعیت استان ایلام نسبت به سایر استان های کشور گفت: استان ایلام سرزمینی سرمایه دار است اما از سرمایه خود بهره چندانی نمی برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه بر اساس وظایف خود سند تحول و تعالی پنج سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی را تدوین و تدوین کرده است. در این سند پنج رویکرد تحول آفرین بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است. از این پنج رویکرد تحول آفرین، می توان به چرخش حافظه محور به سمت یادگیری عمیق، مبانی سودمند و دانش محور و اشتغال زایی و چرخش به سمت جوامع فرهنگی و آموزشی اشاره کرد.

دکتر. طهرانچی با بیان اینکه در این سند اصولی وجود دارد که باید با توجه به منظر دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شود، گفت: اطلس اطلاعات جامع استانی در دانشگاه آزاد اسلامی توضیح می دهد که اکنون در کجا هستیم و باید به کجا برسیم. به عنوان مثال استان ایلام 626 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد دانش آموزان حدود 89 هزار و 200 نفر است. این آمار نشان می دهد که جمعیت دانش آموزی استان 14 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهد در حالی که میانگین جمعیت دانش آموزی کشور 17 درصد است. این نشان می دهد که جمعیت دانش آموزان اسلامی 3 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان مثالی گفت: این دانشگاه در قالب تدوین اطلس جامع اطلاعات استانی به تحلیل و تحلیل جمعیت دانش آموزی و جمعیت رشته های دوره متوسطه پرداخته است. نتایج این تحلیل نشان می‌دهد که وضعیت ایلام با سایر استان‌ها قابل مقایسه است، زیرا در اکثر استان‌های جنوبی جمعیت دانش‌آموزی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، اما در استان ایلام اکثریت دانش‌آموزان پسر در این رشته‌ها شرکت کرده‌اند. آزمایش. رشته. برخلاف رویه رایج در کشوری که جمعیت آن به اشتغال جوانان می پردازد، در ایلام 2400 دانش آموز پسر در رشته های تجربی و 740 دانش آموز در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

دکتر. طهرانچی با بیان اینکه بررسی اطلس جامع اطلاعات استان هشدارها و هشدارهایی را برای استان ایلام نشان می دهد، گفت: نیروی کار ماهر آینده استان رو به کاهش است و در حال حاضر نرخ بیکاری در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است. این موضوع حکایت از جدیت و سنگینی تکلیف مسئولان مؤثر در استان ها و دانشگاه های ایلام دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید شبانه روز برای مردم این استان تلاش کنند. ما معلم هستیم و باید مسئولیت برخی رفتارهای غیرعادی در جامعه را بپذیریم. دانشگاه ها و آموزش و پرورش بسیار حساس هستند و فرهنگ جامعه و آینده نسل جوان را تحت تأثیر قرار می دهند.

دکتر. طهرانچی با بیان اینکه چالش اصلی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نباید به مسائل مالی مربوط شود، بلکه دانشگاه باید به فکر جوانان و آینده استان باشد، گفت: معلم وظیفه پیامبران است. این حق معلم است که مدیران برای حفظ کرامت خود مبارزه کنند، اما مسائل مالی نباید دغدغه و چالش اصلی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می فرماید: «خدا رحمت کند کسی را که بداند اهل کجاست و کجاست و به کجا می رود». اگر ندانیم الان ایلام کجاست، نمی دانیم چه آینده ای برای این استان رقم می زند. ما برای یک هدف بزرگ به دانشگاه آزاد اسلامی آمدیم، زیرا معتقدیم این دانشگاه از نظر فرهنگی موثر است. لازم به ذکر است که تنها 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی استان ایلام صرف آموزش می شود که این رقم نصف استان های دیگر است، بنابراین همه دانشگاه های ایلام باید در راستای ارتقای فرهنگ جوانان و ایجاد اشتغال دست به دست هم دهند.

وی با بیان اینکه استان ایلام نیازمند آموزشکده های مهارتی و کارآفرینی است، گفت: وظیفه داریم هنرستان ها و هنرستان ها و هنرستان ها و دبیرستان های مهارتی و کارآفرینی را در استان ایجاد کنیم و برای آینده شغلی آنها تلاش کنیم.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام دارای 173 هیات علمی است، گفت: این دانشگاه دارای 173 اندیشه و ایده است. این اساتید باید به فکر بهره وری و ارتقای استان باشند. در اطلس جامع اطلاع رسانی استان ایلام نکات زیادی وجود دارد که امید است همه دانشگاهیان با مطالعه آن ها به فکر راه حلی برای چالش ها و مشکلات استان باشند.

عضو هیأت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت تولید ناخالص داخلی استان ایلام گفت: بیشترین سهم تولید ناخالص داخلی استان ایلام با 42 درصد به بخش خدمات و در مرحله بعد با 41 درصد متعلق به بخش خدمات است. بخش خدمات. بخش معدن و انرژی.» سهم کشاورزی استان از 10 درصد به کمتر از 7 درصد کاهش یافته است و واسطه گری مالی حدود 3 درصد است. با این حال دانشگاه های استان همچنان به تربیت حسابدار می پردازند که با نیاز استان ایلام همخوانی ندارد.

وی خاطرنشان می کند: با وجود اینکه استان ایلام دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق و نزدیک ترین مسیر به عتبات عالیات است، اما سهم صنعت هتلداری و رستوران داری از تولید ناخالص داخلی استان 2 درصد است که نیازمند توجه و برنامه ریزی است.

دکتر. طهرانچی با قدردانی از زحمات میرزایی حیدری در دوران ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، گفت: تلاش زیادی برای فرهنگ سازی و گشایش مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان انجام شد و سازمان مرکزی برای بررسی موضوع به استان ایلام اعزام شد. عملکرد و ظرفیت این دانشگاه دوره سرپرستی روسای استان در دانشگاه آزاد اسلامی چهار سال است و اکنون دوره تصدی میرزایی حیدری به پایان رسیده است و ناصری که سابقه مدیریتی در دانشگاه آزاد ایلام و مردی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را در اختیار گرفته است، برای شما آرزوی موفقیت دارم، در ادامه از تخصص و تجربیات میرزایی حیدری در زمینه بذر و کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مهمترین برنامه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اجرای برنامه تحول و تعالی دانشگاه است. در سال های آینده، مسلمانان باید تاثیر دکتر را ببینند و درک کنند. ناصری در دانشگاه آزاد اسلامی استان.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا غیاثی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ایلام با اشاره به تمدن کهن استان گفت: برای اعتلای این استان تلاش کنید.

میرزایی حیدری رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گزارشی از فعالیت ها و عملکرد خود در طول چهار سال حضور خود در این دانشگاه ارائه کرد و گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در سال 1397 حدود 4800 نفر بوده که الحمدلله امسال به 7000 رسیده است. در حالی که سایر مراکز آموزش عالی استان شاهد روند نزولی در جمعیت دانشجویی خود بوده اند.

وی ادامه داد: تعداد دانش آموزان مدرسه سما استان ایلام از 730 نفر در سال 1397 به 923 نفر در سال جاری افزایش یافته است. در این مدت تعداد هسته ها و مراکز فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از 3 مرکز به 23 مرکز افزایش یافته است.

میرزایی حیدری خاطرنشان کرد: تولید و بسته بندی آب شرب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان، زائرسرای مهران دانشگاه آزاد اسلامی را با ظرفیت ارائه خدمات سالانه به بیش از 142 هزار نفر، آموزش، پژوهش و تولیدات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران راه اندازی کرد. با مساحت 50 هکتار و … یکی از پروژه های اقتصادی و عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام می باشد.

ناصری رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در ادامه تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به همه است و از تمام ظرفیت خود برای ارتقای این دانشگاه استفاده می کنیم تا آن را به نقطه مطلوب برسانیم.

در پایان این مراسم دکتر. از زحمات و خدمات میرزایی حیدری در مدت تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام لوح تقدیر و بهروز ناصری عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اعطا شد.

انتهای پیام/ 4127

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا