سلامت و دانش

استفاده از فناوری تلفن هوشمند برای تشخیص تب دنگی

تست‌های خانگی دقیق را می‌توان برای طیف وسیع‌تری از بیماری‌ها استفاده کرد و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تست‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند می‌توانند تب دنگی را تشخیص دهند.

به گزارش دکترنامه و به نقل از ساینتولوژی، در مقاله ای که در مجله PLOS Neglected Tropical Diseases منتشر شد، محققان بیوتکنولوژی در دانشگاه ریدینگ از کیت تشخیصی به نام Cygnus برای تشخیص تب دنگی استفاده کردند که به طور قابل توجهی بهتر از کیت آزمایش سریع بود.

این تیم با همکاری دانشگاهیان و پزشکان در تایلند، این آزمایش را در کنار آزمایش قدیمی آزمایش کردند و دریافتند که آزمایش جدید با حساسیت بالینی 82 درصد، در آزمون سریع که حساسیت 74 درصدی داشت، مردود شد و حساسیت آن 74 درصد بود. تقریباً مانند آزمایش سریع. تشخیص آزمایشگاهی بیمارستان علاوه بر این، این دستگاه 10 اندازه گیری را انجام می دهد که به ما امکان می دهد تشخیص دهیم که یک فرد دارای کدام یک از چهار نوع ویروس دنگی است.

سارا نیدز، دانشیار تحقیقات پسا دکتری، نویسنده اصلی این مقاله است. او گفت: «این مقاله پتانسیل قابل‌توجهی را برای استفاده از آزمایش‌های میکروسیال «آزمایشگاه روی نوار» نشان می‌دهد که می‌تواند همراه با گوشی‌های هوشمند استفاده شود و از تست‌های سریع قوی‌تر است. این تست علاوه بر ارزان بودن، به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین هدف مختلف را با استفاده از یک نمونه آزمایش کنند و به جای یک نمونه، برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد.

“آزمایشگاه ثبت شده”

این آزمایش تشخیصی جدید که برای تحقیقات ایجاد شده است، از فناوری “آزمایشگاه روی نوار” برای انجام 10 آزمایش یا بیشتر بر روی یک نمونه بسیار کوچک، که می تواند خون، ادرار یا بزاق باشد، استفاده می کند.

آزمایشی که برای این مطالعه ایجاد شده است به طور خاص برای تشخیص تب دنگی طراحی شده است که هر ساله حدود 400 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه بیشتر موارد این بیماری خفیف هستند، اما عفونت ویروس دنگی می تواند باعث عوارض قابل توجه و حتی مرگ شود. تب دنگی در کودکان می تواند شدیدتر باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا