عمومیکسب و کار ویژه

اسید دیسکلر چیست؟

در این مقاله می خوانید که دیسکلر (رسوب زدا) چیست و رسوبات در چرخه چگونه تشکیل می شود، فرمول و ترکیبات Declarer و کاربرد آن در رسوب زدایی یخچال، فریزر و کلیه سیستم های سرمایشی و گرمایشی را مشاهده می کنید… می توانید اسید Declarer For را خریداری کنید. بهترین قیمت CID با شماره تلفن های دفتر Disclarer تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام دهید تا در اسرع وقت موجودی و قیمت محصول خود را دریافت کنید.

اسید رسوب زدا یا عامل رسوب زدا محلول شیمیایی است که برای رسوب زدایی انواع سطوح در تاسیسات گرمایشی و سرمایشی استفاده می شود. لجن (SCALE) یک لایه جامد نامحلول در آب است که بر روی سطوح و لوله های تاسیسات سرمایشی و گرمایشی رسوب می کند و به مرور زمان لوله ها و مجاری آب را مسدود می کند و باعث افزایش مصرف انرژی و آسیب به تاسیسات می شود.

رسوبات در چرخه سرد شدن چگونه تشکیل می شوند؟

برای درک بهتر مشکل در اینجا، ابتدا به چگونگی تشکیل رسوبات می پردازیم. رسوب توسط مواد معدنی موجود در آب ایجاد می شود که به دلیل کاهش قطر لوله و میزان حرکت آب باعث کاهش راندمان انتقال حرارت آب می شود که منجر به افزایش زیادی در تقطیر کندانسور می شود. شدت بارندگی به سه عامل بستگی دارد.

کیفیت آب آشامیدنی

دمای تقطیر

هنگام تمیز کردن لوله ها (اسید تمیز کردن)

معمولا آب حاوی گلیکولات های معدنی باعث تجمع آن در لوله ها در دمای بالا می شود که باعث کاهش تبادل حرارت و در نهایت افزایش فشار کاری کندانسور می شود.

فرمول اسید دیکلیر و موارد دیگر

اسید دیکلیر بر پایه اسید هیدروکلریک HCL است. اسید کلریدریک غلیظ با نام های دیگری مانند اسید کلسیم زدایی، دکاگر، نمک جوهر، دیکاگر مایع، رسوب صنعتی و اسید هیدروکلریک صنعتی شناخته می شود.

همچنین به دلیل استفاده از دیکلر در شوفاژ شوفاژ و شوفاژ، به آن ماده شوینده شوفاژ یا ضد رسوب دیگ نیز می گویند.

بسته به خلوص آن، اسید کلریدریک می تواند از 25٪ تا 33٪ اسید کلریدریک در دسترس باشد.

انکار چه نوع سیستم هایی برای تمیز کردن اسیدها استفاده می شود؟

اسید دکانتر وظیفه شستشوی کندانسور را در سیستم های تهویه مطبوع بر عهده دارد. در زیر چند کاربرد دیگر دی کلرو اسید را برای شما ذکر کرده ایم.

نظافت موتورخانه – نظافت موتورخانه

رسوب زدایی لوله های آب

بازیافت آب در آبگرمکن ها و انواع پکیج های گرمایشی

به عنوان رسوبات روی دیگهای بخار و برج های خنک کننده

دیگ را با اسید بشویید

انواع اسیدهای بی رنگ را بشناسید

انواع مختلفی از اسیدهای اعلامی وجود دارد که با توجه به درجه خلوص آنها نامگذاری می شوند. سه نوع اسید دکلره در فروشگاه اینترنتی مسترکول موجود است که نیازهای تاسیسات برای این ماده را برآورده می کند.

اسید دکلره معمولی نوع اول: این اسید برای شستشوی لوله های آهنی، مسی و چدنی با درجه خلوص 25 درصد موثر است.

نوع دوم اسید عایق مخصوص: این اسید عایق برای شستشوی لوله های فولادی، مسی و چدنی با خلوص 33 درصد موثر است (این مدل رایج ترین نوع ردیاب اسیدی در کمپرسورهای تهویه مطبوع و تبرید است)

اسید دیسکلر را می توانید از آبان شیمی پالایش تهیه کنید.

نوع سوم سوپر بلیچینگ اسید: این اسید بلیچینگ برای شستشوی لوله های آهنی، مسی و چدنی مانند دو مورد فوق طراحی شده است، با این تفاوت که سوپر بلیچینگ اسید حاوی موادی به نام بازدارنده است که باعث کاهش آسیب می شود. لوله و جلوگیری از خوردگی سطح داخلی لوله.

دکمه بازگشت به بالا