اصحاب ویژگی های رسانه ویروس جهش یافته را برای مردم تبیین کنند

دکترنامه / قم معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به مشاهده ویروس انگلیس در کشور ، گفت: مسئولیت را بر عهده بگیرید.

بیژن سلیمان پور روز دوشنبه و هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی قم در تالار کرامت استانداری افزود: طبق گفته وزیر بهداشت ، ویروس جهش یافته در مناطق مختلف کشور و سرعت انتقال و همچنین میزان آن وجود دارد. خسارت نسبت به وضعیت قبلی افزایش یافته است.

وی گفت: رسانه ها ، قلم و مطبوعات نقش مهمی در توضیح این مسئله دارند. “مردم باید نسبت به این مشکل حساس باشند زیرا بیم آن می رود که در چند هفته و روزهای آخر سال جاری اوضاع بدتر شود. او گفت: “بسیار دشوار است.”

معاون استاندار قم اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت پزشکی قانونی قم نسبتاً خوب است و باید حفظ و اطلاع رسانی و افزایش حساسیت داشته باشیم و بیشتر با مردم گفتگو کنیم و از مسیر خارج شده و اطاعت از جامعه را افزایش دهیم. دستورالعمل هایی برای حفظ همان وضعیتی که اکنون با تلاش بخش مراقبت و حرکت به سمت بهبودی ایجاد شده است.

وی افزود: متأسفانه وضعیت ویروس کرونا در کشور به تدریج در حال تغییر است و در قم با وجود شرایط مساعد و عدم مرگ و میر تاج گذاری در 2 هفته گذشته ، احساس اندکی فرو رفتن در پذیرش های سرپایی می کنیم.

سلیمان پور افزود: اگر تلاش کنیم ، اطلاع رسانی و بهبود انطباق را داشته باشیم ، می توان در همان سطح مدیریت کرد ، اما اگر ویروس جهش یافته در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها وارد قم شود ، قطعاً وضعیت استان دشوار خواهد بود.

وی گفت: مشکلات عادی سازی ، بی تفاوتی و کاهش پایبندی به دستورالعمل ها قابل انکار نیست ، اما کرونا ، اگرچه ناشناخته و پیچیده است ، اما شناوری ، تغییرات و جهش هایی که تاکنون مکرر است باعث شده است که دانش معاصر قادر به سازگاری با ویروس ها نیست ” درمان قطعی.

وی افزود: اما استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و اعمال محدودیت در جلسات ، کنفرانس ها و سمینارها تنها راه پیشگیری از این بیماری است و هر زمان این مشکل مشاهده شود ، بیماری فروکش کرده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون پزشکی قانونی در قم گفت: دشمن بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد واکسیناسیون روی این موضوع تمرکز کرد اما نتیجه ای نگرفت.

سلیمان پور هشدار داد: “آنها می خواهند در خانه از تزریق واکسن ترس ایجاد کنند ، اما سیستم ، دولت و وزارت بهداشت به سمت دستور رهبری حرکت می کنند که در حال حاضر یکی از استاندارد ترین واکسن ها را در جهان وارد می کند.”

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله شیوع آنفلوانزای مرغی بسیار حاد نیز پرداخت و گفت: “این بیمار یک بحث منظم است و از دهه ها قبل در کشور بوده است. خوشبختانه این بیماری کاملاً تحت کنترل است و برای هر کسی از واحد مرغداری در قم. “هیچ آسیبی وارد نشده است. بحث انسانی در مورد این بیماری در این زمان کاملاً از بین رفته است و ما نباید با اطلاعات نامناسب باعث شویم که قم در مرکز توجه دشمن قرار بگیرد و آنها می خواهند بگویند این بیماری نیز از قم آغاز شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا