سلامت و دانش

اضطراب حافظه را تضعیف می‌کند

فراموش نکردن اینکه آیا قبل از خروج از خانه بنزین را خاموش کرده ایم یا تولد کسی را فراموش کرده ایم آزاردهنده است. اما تحقیقات نشان می دهد که نگرانی در مورد چنین مشکلاتی وضعیت را بدتر می کند. محققان دریافته‌اند که برخی از ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند بر حافظه ما تأثیر بگذارند و افراد مضطرب توجه همه افراد فراموشکار را به خود جلب می‌کنند.

با یک نظرسنجی، محققان بررسی می‌کنند که مردم چقدر رویدادهای زندگی خود را به یاد می‌آورند. سپس نتایج با نتایج تست های شخصیت مقایسه می شود. این نشان داد که در تمام گروه‌های سنی، افراد دارای روحیه پذیرا در تست‌های حافظه عملکرد بهتری داشتند. در این میان افرادی که روان رنجور هستند (نگران، عبوس و دارای احساسات منفی) بدترین عملکرد را از خود نشان می دهند.

بیشتر بخوانید:

دکتر ویکسی کانگ، که این تحقیق را در کالج کینگ لندن رهبری کرد، گفت: روان رنجوری معمولاً با پریشانی روانی بیشتر همراه است که می تواند بر سیستم عصبی که از حافظه اپیزودیک پشتیبانی می کند تأثیر بگذارد.

دکتر. کانگ حافظه اپیزودیک افراد را تحلیل می کند. حافظه اپیزودیک توانایی ما در به خاطر سپردن وقایع زندگیمان است. چه در گذشته های دور و چه آنهایی که اخیرا اتفاق افتاده است. او سپس داده ها را در کنار نتایج تست شخصیت افراد مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این آزمون ها پنج ویژگی مهم شخصیتی یعنی موافق بودن، وظیفه شناسی، برون گرایی، روان رنجوری و داشتن روحیه پذیرش را بررسی می کنند.

در تمام گروه‌های سنی، افرادی که امتیاز بالاتری در ویژگی‌های پذیرا داشتند، مانند افرادی که تنوع را به روتین ترجیح می‌دادند، کنجکاوتر و ماجراجوتر بودند و از احساسات درونی خود آگاه‌تر بودند، در آزمون‌های حافظه عملکرد بهتری داشتند.

به گفته دانشمندان، شرکت در فعالیت های فرهنگی و فیزیکی محرک مغز به مرور زمان به حافظه کمک می کند. به گفته دکتر کانگ، داشتن طرز فکر پذیرش با کاهش التهاب در بدن، از جمله مغز، مرتبط است که به حافظه نیز کمک می کند.

این تحقیق نشان می دهد که در گروه های سنی جوان (بین 16 تا 35 سال) و میانسال (35 تا 55) هر چه فرد برون گراتر باشد، احتمال حافظه بهتری دارد. دکتر. کانگ معتقد است که تعامل اجتماعی مکرر ممکن است یکی از دلایلی باشد که برون گرا به حافظه کمک می کند. اما با افزایش سن، افراد، حتی افراد برونگرا، تمایل دارند به جای یافتن دوستان بیشتر، بر روی “روابط مهم و عاطفی مهم فعلی” تمرکز کنند. بنابراین، افزایش حافظه به دلیل تعاملات جدید رخ نمی دهد.

روان رنجوری، مانند تمایل به نگرانی، داشتن احساسات منفی مانند حسادت یا ناامیدی و اخم کردن، با حافظه ضعیف تر در افراد میانسال و مسن در گروه آزمایش همراه بود.

این ویژگی با عوامل منفی مختلفی از جمله حساسیت به استرس و اختلال خواب مرتبط است که به نوبه خود می تواند بر حافظه ما تأثیر بگذارد و افراد مسن ممکن است بیشتر در معرض آن باشند. کانگ

چیزی که دکتر را شگفت زده کرد کانگ این است که دوستی تأثیر منفی بر عملکرد حافظه در افراد مسن و میانسال دارد. اگرچه دلیل این امر مشخص نیست.

5858

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دکمه بازگشت به بالا