اعلام برترین برنامه های رادیو تلویزیونی آسیا/ ۲ جایزه سهم صداوسیما

اعلام برترین‌ برنامه‌های رادیو تلویزیونی آسیا/ ۲ جایزه سهم صداوسیما

برترین های رادیو تلویزیون و رسانه های دیجیتال در جوایز سالانه ABU (اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا ـ اقیانوسیه) طی مراسمی معرفی شدند.

به گزارش دکترنامه برگزیدگان جوایز ABU در جریان مراسمی که بیست و دوم اکتبر در استانبول برگزار شد معرفی شدند.

به این ترتیب در شاخه رادیو اندونزی با چهار برنامه چین با دو برنامه و بنگلادش و ویتنام نیز هرکدام با یک برنامه تجلیل شدند.

در شاخه تلویزیون نیز دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با برنامه کودک «پرواز خاطره ها» به نمایندگی از ایران برگزیده شد. همچنین در این شاخه ژاپن با چهار برنامه ترکیه با دو برنامه و آلمان نیز با یک برنامه تقدیر شدند.

در شاخه رسانه های دیجیتال نیز برنامه ای از رسانه عمومی تایلند به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بر اساس این گزارش سازمان صدا و سیما هم اعلام کرده است که این رسانه موفق به کسب جایزه ویژه مهندسی پخش اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا- اقیانوسیه (ABU) در سال۲۰۲۴ شده است. این جایزه به پیمان جبلی تعلق گرفت و علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه صداوسیما  این جایزه را دریافت کرد.

شصت و یکمین مجمع عمومیABU  امسال از تاریخ ۲۷ آنلاین تا ۲ آبان ۱۴۰۳ (۱۸ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴) در شهر استانبول کشور ترکیه با شعار «پیوند هوش مصنوعی پخش رسانه ای و جامعه» برگزار شد.

اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه با ۲۸۰ عضو از ۵۷ کشور جهان یکی از بزرگ ترین و حرفه ای ترین اتحادیه های رسانه ای در سطح جهان است. این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف همکاری هماهنگی فعالیت های مشترک و رایزنی در حوزه های برنامه ای فنی آموزشی ورزشی حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضاء به منظور تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می کند. این اتحادیه با بیش از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف آسیایی و اقیانوسیه به عنوان بزرگ ترین و گسترده ترین تشکل رادیو و تلویزیون در جهان شناخته می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا