عمومی

افزایش تلفات زلزله ترکیه – دکترنامه

مقامات ترکیه روز جمعه (دیروز) با اعلام وقوع پس لرزه هایی به بزرگی 5 ریشتر و افزایش تلفات ، از ادامه اقدامات امدادی برای کمک به زلزله زدگان در ازمیر خبر دادند.

به گزارش دیلی صباح ، مرکز مدیریت بلایای ترکیه (آفاد) روز شنبه اعلام کرد که شمار کشته های زلزله 6.6 ریشتری بعد از ظهر جمعه در اطراف ازمیر به 24 نفر افزایش یافته است.

به گفته این آژانس ، تعداد مجروحان زلزله روز گذشته در ترکیه به بیش از 800 نفر رسیده است.

افاد همچنین گزارش داد که روز شنبه زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر در دریای اژه در حوالی منطقه “صفریسار” در ازمیر رخ داد. روز گذشته مرکز لرزه نگاری ترکیه اعلام کرد که پس از این زمین لرزه بزرگ بیش از 97 پس لرزه رخ داده است.

مقامات ترکیه همچنین گفتند که عملیات امداد و جستجو در زیر آوارهای ناشی از تخریب ساختمان ها و سازه ها در ازمیر برای نجات افراد گرفتار در آوار ادامه دارد.

یاووز سلیم کوزگار ، فرماندار ازمیر به خبرنگاران گفت که این زلزله روز گذشته چهار ساختمان را 100 درصد تخریب کرد و تیم های امداد و نجات توانستند 70 نفر را از زیر آوار نجات دهند.

رسانه های ترکیه گزارش دادند ، بعد از ظهر جمعه زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر شهر ازمیر را لرزاند. این زمین لرزه بسیاری از خانه ها را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد سونامی در چندین نقطه از شهر شده است.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا