سلامت و دانش

افزایش مسمومیت با ملاتونین در کودکان آمریکایی

نتایج نشان دهنده افزایش مسمومیت با ملاتونین در کودکان آمریکایی بود.

به گزارش دکترنامهمطالعات نشان می دهد که مسمومیت با ملاتونین در کودکان در دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. این مطالعه نشان داد که بین سال‌های 2012 تا 2021، مراکز کنترل مسمومیت در ایالات متحده افزایش 530 درصدی تماس‌های تلفنی را تجربه کردند که نشان می‌دهد کودکان مقادیر زیادی قرص خواب مصرف می‌کردند.

بیش از 260000 مورد ملاتونین گزارش شده است که بیش از 27000 مورد نیاز به درمان پزشکی در مراکز درمانی دارند. این گزارش بیان می کند که بستری شدن در بیمارستان و سایر عواقب جدی استفاده از ملاتونین در کودکان از سال 2012 افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل افزایش مصرف ناخواسته مواد مخدر در کودکان پنج ساله و کمتر است.

کارشناسان آمریکایی می گویند اقدامات بهداشت عمومی باید بر افزایش آگاهی در مورد افزایش استفاده از ملاتونین در کودکان و ایجاد اقدامات پیشگیرانه برای از بین بردن خطرات متمرکز شود.

به گفته LifeScience، ملاتونین هورمونی است که توسط غدد مغز تولید می شود و به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن و چرخه خواب و بیداری کمک می کند. در ایالات متحده، ملاتونین بدون نسخه و به عنوان یک قرص خواب برای بزرگسالان و کودکان در دسترس است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا