عمومی

امارات: درخواست ما از قطر کاهش روابط با ایران بود

انور گارگاش ، وزیر امور خارجه امارات گفت: “هدف از این توافق حل بحران با قطر است و برنامه اصلی تلاش برای ایجاد اصول عدم مداخله و همچنین توافق در مورد موضوعاتی است که باید حل شود.” همه این کشورها از جمله افراط گرایی و تروریسم که بخشی جدایی ناپذیر در این توافق نامه هستند ، رنج می برند.

گرگاش گفت: “ما به این توافق اطمینان داریم و با اشتیاق پیش می رویم ، اما باید از این طریق تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم ، امیدواریم که بتوانیم برای حرکت در این مسیر همکاری کنیم.” ما اطمینان داریم که اختلافات بزرگی که بر جای گذاشته ایم با همکاری روشن و شفاف ما در حل مشکلات تکرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه امارات در پاسخ به س aboutالی درباره لیستی از 13 خواسته چهار کشور عربستان سعودی ، امارات متحده عربی ، بحرین و مصر ، به آنها توصیه کرد که شرایطی را برای از سرگیری روابط با دوحه از جمله تعطیلی شبکه های خبری تعیین کنند. الجزیره با بیان اینکه تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه و کاهش همکاری قطر با ایران ، گفت: “ما همیشه می گوییم که این 13 خواسته در آن زمان نشان دهنده موقعیت حداکثر (ما) مذاکره است ، من فکر می کنم آنچه امروز به دست آوردیم ، یک موضوع کلی است. روابط بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اساساً بر اساس آنها است ، در مورد مصر نیز عضوی از اتحادیه عرب است ، بنابراین ما می توانیم این تقاضا را به عنوان یک سیاست کلی در مورد چگونگی پیشبرد این رابطه بخوانیم ، من فکر می کنم از این (توافق نامه) ما بسیار خوشحال هستیم و می خواهیم ما می خواهیم براساس آن (توافق) به آینده نگاه کنیم و اطمینان حاصل کنیم که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در این منطقه بسیار ناآرام قدرت و اتحاد و انسجام بیشتری دارند. راه کامل و یکپارچه.

وی گفت: “امارات متحده عربی به عربستان سعودی اعتماد کرده است تا روند مذاکرات با قطر را هدایت کند.”

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا