امکان حیات انسان در مریخ در کلونی های جدید

ما اکنون فناوری ترک زمین و رصد دنیاها، ستارگان، کهکشان‌ها و حتی کیهان اولیه را با تلسکوپ فضایی جیمز وب در اختیار داریم، تلسکوپی که می‌تواند حیات بیگانه را فقط در یک ظرف به تصویر بکشد. 20 ساعت را مشخص کنید.

با افزایش تغییرات آب و هوایی و آلودگی خاک، ممکن است در آینده نه چندان دور نیاز به یافتن سیاره جدیدی برای زندگی کنیم.

از آنجایی که فهمیدیم مریخ دارای آب مایع است، تمرکز ما بر کاوش بیشتر در سیاره سرخ و توسعه سیستم‌هایی برای بقا در آنجا بوده است.

از این رو سه معمار به نام های بوراک چلیک، ناز کاپلان و زین ایگه اوداباسی کلنی جدیدی به نام Genesis v.2 که نمونه اولیه یک کلنی فضایی قابل سکونت است، یعنی مریخ که با رویکردی پایدار طراحی شده است، تأسیس کردند.

یک مستعمره جدید برای مریخ طراحی کنید

این پروژه یک سیستم پایدار ایجاد می کند که می تواند با شرایط فعلی و آینده در سیاره سرخ سازگار شود و سیستمی سازگار ایجاد کند که می تواند با سناریوهای جدید استعمار مریخ سازگار شود. این طرح دارای شکل دایره ای است که با کمترین عدم تطابق در دهانه های طبیعی مریخ می نشیند.

تیم معماران طرح خود را در مأموریت Genesis ناسا نوشتند که قرار بود منشا کیهانی ما را کشف کند. Genesis V2 با رویکردی پایدار به سایر سیارات، با استفاده از دانش و درس‌های گذشته ما در زمین، در حال توسعه است.

هدف از این پروژه حفظ تعادل بین مصرف و تولید و حفظ محیط طبیعی سیاره سرخ است.

سطح مریخ برای انسان کاملاً ایمن نیست و یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی آن تشعشعات است. بنابراین، این پروژه برای پاسخگویی به این چالش طراحی شده است، تا درون دهانه‌های دهانه‌هایی قرار گیرد که در طول تاریخ بر اثر برخورد سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها بر سطح مریخ ایجاد شده‌اند.

نصب این ساختمان به گونه ای انجام می شود که سیستم رینگ واقع در اطراف برج اصلی به آرامی منبسط شده و با تنظیم شعاع حلقه می توان محل قرارگیری آن را در دهانه هایی با ابعاد مختلف تنظیم کرد.

یک مستعمره جدید برای مریخ طراحی کنید

به منظور به حداقل رساندن نیروی انسانی مورد نیاز برای ساخت این کلنی و به حداکثر رساندن کارایی در تطبیق آن با دهانه های مختلف، پایداری سازه اصلی این ساختمان صرفاً اتصالات اطراف حلقه اصلی متصل به دهانه و انتهای پیچ مانند برج اصلی است. به پایین ترین سطح دهانه پیچ می شود.

علاوه بر این، حلقه بیرونی که واحدها بر روی آن قرار گرفته اند و برج مرکزی که چرخش روی آن انجام می شود، ستون فقرات توسعه این پروژه است. بنابراین، زمانی که به دلیل گسترش کلنی نیاز به جابجایی باشد، سازه به راحتی جدا می شود، حلقه اصلی به عقب کشیده می شود و بدون دخالت انسان، می توان حلقه را دوباره به سوراخ دیگری متصل کرد.

هدف از این طراحی ارائه حداکثر بازده ممکن با کمترین منابع می باشد. برای دستیابی به این هدف، طراحان یک چشم انداز تطبیقی ​​پویا را برای سازه در نظر گرفته اند که به آن اجازه می دهد از طریق جابجایی، جابجایی و چرخش به نور، دما و سایر شرایط آب و هوایی در حال تغییر پاسخ دهد.

این جستجوی دائمی “Genesis V.2” برای یافتن بهترین مکان ها و شرایط، استفاده از فناوری های مختلف برای انرژی پایدار و همچنین تولید سوخت زیستی از طریق کشت جلبک را تامین می کند.

تیم معماری می گوید آنچه از Jesse V.2 انتظار دارند ایجاد بحث های جدید در مورد طراحی فضا، به ویژه در مورد معماری در مریخ است.

46

دکمه بازگشت به بالا