عمومیکسب و کار ویژه

انواع پیچ و کاربردهای آن

پیچ و مهره در صنعت سخت افزار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در تمامی عملیات در این زمینه کاربرد دارد. این دستگاه برای ارتباط موقت در مناطق مختلف استفاده می شود. پیچ و مهره برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شود و در واقع برای اینکه بتوانید دو قسمت را به هم وصل کنید باید از این ابزار استفاده کنید.

به دلیل انواع مختلف دانه ها و دانه های موجود در بازار، باید از بهترین گیاهان یا دانه ها برای ترکیب این ۲ گیاه با هم استفاده کنید. از این رو در مقاله راهنمای خرید پیچ ​​و مهره می خواهیم به معرفی انواع پیچ و مهره موجود در بازار بپردازیم و کاربرد هر کدام را بررسی کنیم. اگر قصد خرید گیاه و بذر را دارید تا انتها با پیچ و مهره آرتا همراه باشید.

پیچ و کاربرد آنها

پیچ در واقع یک میله استوانه ای شکل با شیار مارپیچ است. معمولاً برای تولید پیچ ​​از فلزات قوی و مقاوم استفاده می شود. این به این دلیل است که فلز استحکام بیشتری دارد و پیچ های ساخته شده از فلز بادوام تر و طولانی تر هستند.

قطعات سری پیچ در اشکال مختلفی از جمله مربع، شش ضلعی و دایره تولید می شوند. مواد مورد استفاده برای ساخت پیچ ها عبارتند از تیتانیوم، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، برنج، آلیاژهای مس، فولاد، فولاد و پلاستیک. قیمت انواع پیچ ها به نوع مواد اولیه ای که برای ساخت پیچ ها استفاده می شود بستگی دارد. به عنوان مثال، پیچ های پلاستیکی ارزان تر و پایدارتر از پیچ های فولادی هستند.

به الیاف گودال هایی نیز گفته می شود که بین سر و انتهای پیچ قرار دارند. بنابراین اگر بخواهیم پیچ ها را بر اساس نوع رزوه تقسیم کنیم به دو دسته پر رزوه و نیم رزوه می رسیم. برای استفاده از چند پیچ ​​و مهره و بستن آن ها در محل مورد نظر، باید روی سطح مورد نظر یک سوراخ پیلوت دریل کرد و معمولاً پیچ های شش گوش که توسط مهره ها و موتورها استفاده می شود، نیاز به سوراخ پیلوت دارند.

البته انواع دیگری از پیچ و مهره استیل در بازار وجود دارند که برای اتصال به هیچ سطحی نیازی به سوراخ پیلوت ندارند. نوک این پیچ ها حالت تیز دارند و به راحتی می توانند هر مسیری را بدون سوراخ شروع باز کنند. به پیچ های فوق، پیچ های خودکار یا پیچ های خودکار نیز می گویند. برای قرار دادن پیچ، کافی است آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. برای باز کردن پیچ ها تا سطح مورد نظر، باید پیچ ​​را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

انواع پیچ و کاربرد آنها

پیچ های موجود در بازار برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و در گزینش بسیار زیاد تولید و روانه بازار می شوند. در مقاله زیر قصد داریم چند تاک انگور را به شما معرفی کنیم:

پیچ ماشین

برای ساخت بست های مکانیکی از روش های نقره ای مایل به زرد و آبی استفاده می شود. علاوه بر این، پوشش های استفاده شده در این سازه ها از روی ساخته شده است. بست های مکانیکی از رایج ترین بست های رزوه ای هستند و به دلیل استفاده از روکش روی در ساخت این بست ها، اغلب در صنایع الکترونیک از آن ها استفاده زیادی می شود.

عمر فلزی

از این نوع پیچ ها معمولاً برای اتصال ورق های فلزی با فلزات غیر مشابه استفاده می شود. البته گاهی از پیچ های فلزی برای اتصال شیشه و پلاستیک استفاده می شود. کسانی که قصد اتصال چوب فلزی را دارند، بهترین پیچ هایی که می توان برای این منظور استفاده کرد، پیچ های فلزی است. دلیل این امر وجود رزوه های کوچک در این نوع پیچ ها با فاصله کم است. انواع پیچ های فلزی در بازار موجود است که از جمله آنها می توان به واشر و پیچ های چهار طرفه اشاره کرد.

پیچ سه طرفه

پیچ شش ضلعی را می توان از انواع پیچ های رایج در بازار نشان داد که بازار بالایی نیز دارد. برای اینکه بتوانید پیچ ​​های شش گوش را باز و بسته کنید، باید از آچار استفاده کنید. پیچ های شش گوش در دو نوع نیم رزوه و رزوه کامل در بازار موجود است که هر کاربر با توجه به کاربرد خود می تواند نوع مناسب را انتخاب و خریداری کند. این بست ها معمولا از فولاد و روکش گالوانیزه ساخته می شوند. اما در برخی مدل ها مشاهده می کنیم که از این روکش ها برای چسباندن روی سطح استفاده نمی شود.

پیچ های چوبی

چسب چوب یکی از انواع مواد موجود در بازار است که برای اتصال مبلمان چوبی استفاده می شود. این بسته در دو رنگ نقره ای و زرد به فروش می رسد. مواد مورد استفاده در تخته های چوبی از فولاد ضد زنگ یا روی ساخته شده است.

پیچ نوک تیز

پیچ نوک تیز در واقع پیچی است که شبیه پیچ ماشینی است و تنها تفاوت آن با پیچ ماشینی این است که این پیچ در قسمت بالایی آن شیار دارد. به طور کلی از پیچ های نوک تیز در جاهایی استفاده می شود که باید پیچ ​​ها را با گشتاور زیاد سفت کرد.

پیچ نوک مته

مته یکی از آن پیچ هایی است که برای استفاده از آن نیازی به سوراخ اولیه نیست و می تواند راه خود را باز کند. میله های فولادی با روکش روی معمولاً برای تولید پیچ ​​های خودکار استفاده می شود. دو روش برای سوراخ کردن پیچ گوشتی وجود دارد: شش گوش یا واشر.

پیچ آسانسور

برای اتصال سطوح پلاستیکی و نرم از پیچ های بالابر استفاده می شود. از جمله کاربردهای این پیچ ها می توان به کاربرد آنها در تسمه نقاله اشاره کرد. پیچ بالابر شامل مجموعه ای از قطر بزرگ و مسطح با یک گردن مربع و باریک است. البته برخی از پیچ بالابرها در قسمت سریال حالت مثلثی دارند. این پیچ ها معمولاً لرزش کمتری ایجاد می کنند.

آچار مغز

از پیچ های مهره ای برای بستن سطوح مختلف استفاده می شود. پیچ های مهره ای انواع مختلفی دارند که از میان آنها می توان نوع نوک تیز، کر و پیچ گوشتی آلن را توصیه کرد. در قسمت مخفی این وجوه ها یک فرورفتگی وجود دارد و برای باز و بسته شدن این پیچ ها باید از کلید مخصوص استفاده شود.

این پیچ ها شبیه چوب هستند. اما قسمت سر آنها شش ضلعی یا چهار گوش است و انتها دارای رشته های مخروطی است. پیچ های فوق معمولاً در مواقعی استفاده می شوند که برای سفت شدن پیچ نیاز به گشتاور زیاد باشد.

دکمه بازگشت به بالا