اقتصادیکسب و کار ویژه

انواع کیف پول های سولانا

با استفاده از ولت سولانا علاوه بر تسهیل نگهداری دارایی ها، شما قابلیت مدیریت سهام و ان اف تی (NFT) را نیز خواهید داشت و تراکنش ها ساده تر خواهد شد.

از جمله بهترین کیف پول های سولانا می توان به فانتوم ، متامسک ، لجر و … اشاره کرد.

در ادامه ولت های سولانا و ویژگی های آنها را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

برای آشنایی با برترین کیف پول های سولانا ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ولت فانتوم به عنوان کیف پول رسمی سولانا، یک ولت ارز دیجیتال قابل توجه در اکوسیستم SOL است.

ولت فانتوم به دلیل ویژگی های کاربردی خود که هم برای کاربران جدید و هم برای کاربران با تجربه ارائه می شود، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بهترین ویژگی کیف پول فانتوم سولانا شامل رابط کاربری راحت و کاربرپسند آن می باشد که هم برای مبتدیان و هم برای کاربران باتجربه بلاک چین قیمت سولانا قابل دسترس است. 

علاوه بر این، ادغام یکپارچه آن با پلتفرم‌های DeFi و بازارهای NFT، در کنار ویژگی‌های امنیتی قوی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای و گزینه‌های چند امضایی، مدیریت دارایی امنی را تضمین می‌کند.

ولت فانتوم از توکن اصلی بلاک چین سولانا (SOL)، توکن های SPL (استاندارد توکن سولانا) و طیف گسترده ای از NFT ها پشتیبانی می کند.

???? رابط کاربری:

 رابط کاربر پسند ولت فانتوم ، سهولت را برای تمام سطوح کاربران، از مبتدی تا پیشرفته، تضمین می کند. طراحی بصری، مدیریت راحت دارایی‌ها، معامله و دسترسی به برنامه‌های DeFi در بهترین کیف پول سولانا ارائه می شوند.

???? یکپارچه سازی DeFi:

???? قابلیت‌های مدیریت NFT: 

فانتوم همچنین آپشن مدیریت NFT را ارائه می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی کلکسیون NFT را خریداری، بفروشند و نگهداری کنند.

???? نسخه تلفن همراه:

???? ویژگی‌های امنیتی: 

???? ادغام با کیف پول سخت افزاری: 

ولت فانتوم می تواند برای امنیت بیشتر با کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger ادغام شود.

???? سازگاری با زنجیره‌ های دیگر: کاربران می‌توانند به هر دو شبکه اتریوم و سولانا در یک رابط دسترسی داشته باشند.

???? افزونه مرورگر: به عنوان یک افزونه مرورگر، دسترسی راحتی را هنگام استفاده از وب ارائه می دهد.

???? کلیدهای خصوصی: کلیدهای خصوصی شما به صورت محلی و رمزگذاری شده ذخیره می شوند و به شما امکان کنترل کامل بر دارایی های خود را می دهند.

???? پشتیبانی مشتری: کیف پول متامسک ، پشتیبانی مشتری از طریق راه های مختلف را ارائه می دهد.

۳. کیف پول Exodus: انتخاب محبوب برای استیکینگ SOL 

کیف پول اکسودوس (Exodus) یک کیف پول چند ارزی محبوب است که تجربه یکپارچه ای را برای کاربرانی که به دنبال ذخیره، مدیریت و معامله ارزهای دیجیتال از جمله سولانا (SOL)، توکن های SPL و NFT هستند، فراهم می کند. از این رو کیف پول اکسودوس را به عنوان کیف پول استیکینگ سولانا نیز میشناسند.

ویژگی های کلیدی کیف پول Exodus

???? رابط کاربر پسند: رابط کاربری کیف پول Exodus، معاملات و مدیریت ارز SOL و سایر دارایی ها را ساده تر می کند.

???? پشتیبانی چند ارزی: کیف پول اکسودوس از بیش از ۲۰۰ رمزارز دیگر و توکن های ERC-20 و همچنین توکن های SOL، SPL و NFT های مختلف پشتیبانی می کند..

???? یکپارچه سازی DeFi: این کیف پول، خدمات DeFi را مستقیماً در پلتفرم خود ادغام می کند و به کاربران این امکان را می دهد که رمز ارز سولانا را مستقیماً از کیف پول به اشتراک بگذارد و توکن ها را معامله کنند.

???? مدیریت NFT: کاربران می توانند کالکشن NFT خود را در ولت Exodus مدیریت کنند و یک رابط سازمان یافته و از نظر بصری جذاب برای نمایش و تعامل با NFT ها ارائه دهند.

???? پشتیبانی مشتری: کیف پول اکسودوس (Exodus) پشتیبانی ۲۴/۷ را برای مشتریان خود ارائه می دهد و کاربران این اطمینان را خواهند داشت که می توانند هر زمان که نیاز داشته باشند کمک دریافت کنند.

???? خدمات پاسخگویی به مشتری از طریق پشتیبانی چت و ایمیل ارائه می دهد.

???? کیف پول سخت افزاری: Exodus با کیف پول های سخت افزاری مانند ترزور (Trezor) ادغام می شود.

ترکیبی از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و رابط کاربر پسند، کیف پول لجر نانو سولانا را میان کیف پول های سولانا به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است.

توجه داشته باشید که نحوه اتصال کیف پول لجر به صورت آفلاین است.

پشتیبانی گسترده از ارزهای دیجیتال: کیف پول لجر نانو ایکس از بیش از ۵۵۰۰ ارز دیجیتال از جمله سولانا، توکن‌های SPL و حتی NFT پشتیبانی می‌کند و طیف متنوعی از نیازهای کاربران را برآورده می‌کند.

اتصال بلوتوث: یکی از ویژگی های قابل توجه آن، اتصال بلوتوث است که به ولت اجازه می دهد به صورت بی سیم به تلفن هوشمند شما متصل شود که باعث تسهیل در انجام تراکنش ها می گردد.

صفحه نمایش بزرگ و فضای ذخیره سازی: دارای یک صفحه نمایش بزرگ برای استفاده آسان است و می تواند تا ۱۰۰ برنامه ارز دیجیتال مختلف را در خود ذخیره کند.

امنیت: کیف پول با یک تراشه ایمن ساخته شده است، مشابه آنچه در گذرنامه ها و کارت های اعتباری استفاده می شود و امنیت بالاتری را برای دارایی های دیجیتال شما ارائه می دهد.

بک آپ و بازیابی: کاربران می توانند با استفاده از عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و در صورت گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه، به راحتی وجوه خود را بازیابی کنند.

پشتیبانی مشتری: کیف پول Ledger پشتیبانی گسترده ای از جمله ارائه اطلاعات جامع، پرسش های متداول و گزینه های پشتیبانی مستقیم برای حل مشکلات را ارائه می دهد.

امن ترین کیف پول سولانا

امن ترین کیف پول های سولانا، کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس و کیف پول نرم افزاری فانتوم هستند.

اما به طور کلی هنگام استفاده از کیف پول های سولانا باید نکات امنیتی را رعایت کنید.

به یاد داشته باشید که تراکنش‌ ارزهای دیجیتال غیرقابل بازگشت می باشد. اگر یک هکر به یک کیف پول به صورت غیرقانونی دسترسی پیدا کند، بازیابی وجوه شما دشوار است.

در ادامه چند نکته برای امنیت کیف پول SOL و سایر ارزهای دیجیتال عنوان شده است:

یک کیف پول معتبر انتخاب کنید: اگر قصد ساخت کیف پول سولانا را دارید، قبل از اینکه ولت را انتخاب نمایید ، ابتدا از امنیت و اعتبار ولت اطمینان حاصل کنید. 

کد بازیابی خود را ایمن نگه دارید: پس از ساخت کیف پول سولانا، یک کد بازیابی به شما داده می‌شود که در صورت از دست دادن دسترسی به حساب خود، می‌توانید از آن برای دسترسی مجدد به وجوه خود استفاده کنید. شما باید کد بازیابی خود را روی یک تکه کاغذ بنویسید و آن را در مکانی امن نگهداری نمایید.

ذخیره سازی سرد: استفاده از کیف پول سرد مانند لجر را در نظر بگیرید. کیف پول سرد یا کیف پول سخت افزاری، ارز دیجیتال شما را به صورت آفلاین ذخیره می کنند به این معنی که هکرها نمی توانند با استفاده از روش های آنلاین به دارایی شما دسترسی پیدا کنند.

ساخت کیف پول سولانا

برای آموزش ساخت کیف پول سولانا، انتخاب ما ولت فانتوم است؛ زیرا معروف ترین و کاربردی ترین ولت برای ارز SOL می باشد.

در ادامه تمام روشهای ساخت کیف پول فانتوم سولانا را آموزش خواهیم داد.

نصب کیف پول فانتوم سولانا برای دسکتاپ

پیش از ساخت کیف پول سولانا، ابتدا از اعتبار افزونه یا اپلیکیشن اطمینان حاصل کنید.

به این منظورم بهتر است از سایت اصلی یا فروشگاه های مجاز دانلود نمایید. زیرا هکرها می‌توانند نسخه‌هایی را تنظیم کنند که دارایی‌های شما را به سرقت ببرند.

در این مرحله شما باید یک رمز عبور امن و قوی ایجاد نمایید. این رمز عبور برای باز کردن قفل برنامه کیف پول در این مرورگر و سیستم شما استفاده می شود.

در صورت نیاز می‌توانید این رمز عبور را در یک فضای امن ذخیره کنید.

سپس رمز عبور خود را وارد کرده و روی  گزینه «Continue» کلیک نمایید.

مراحل ساخت کیف پول فانتوم

توجه داشته باشید هر کسی که این عبارت را داشته باشد می‌تواند وارد کیف پول سولانا شود و به دارایی های شما دسترسی داشته باشد.

 بنابراین این عبارت را روی کاغذ بنویسید یا در محلی امن تصویر آن را نگهداری کنید.

هنگامی که عبارت اولیه خود را یادداشت کردید بر روی گزینه Continue دوباره کلیک نمایید.

مراحل ساخت کیف پول فانتوم سولانا

نصب کیف پول فانتوم سولانا برای موبایل

کیف پول فانتوم بر روی گوشی های اندروید و iOS قابل اجرا است.

ابتدا مانند نسخه دسکتاپ، مطمئن شوید که نسخه رسمی و مجاز برنامه را دریافت می‌ کنید.

برای نصب کیف پول فانتوم اندروید باید وارد پلی استور شده و نسخه رسمی آن را دانلود کنید.

برای دانلود کیف پول سولانا و نصب برنامه، مراحل معمول را در دستگاه تلفن همراه خود را دنبال کنید. سپس برنامه را باز کرده و صفحه ورود برای تنظیم کیف پول جدید را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید فانتوم را برای باز کردن قفل با استفاده از ویژگی‌های باز کردن قفل اصلی تلفنتان، مانند پین یا الگو، تنظیم کنید.

جمع بندی

رمزارز سولانا (SOL) یکی از دارایی های پرطرفدار بوده که سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.

برای ذخیره و نگهداری سولانا، نیاز به کیف پول دیجیتال دارید.

کیف پول های سولانا در دو نوع کیف پول آنلاین و کیف پول آفلاین در دسترس هستند.

از جمله بهترین ولت های سولانا می توان به کیف پول فانتوم، متامسک و لجر اشاره کرد. 

البته که انتخاب هر یک بستگی به نیازهای شما دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا