اولویت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در فضای باز / تاکید وزارت بهداشت بر رعایت پروتکل‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت جزئیات پروتکل بهداشت و اقدامات برداشته شده برای محافظت از سلامت برگزار کنندگان انتخابات و رأی دهندگان را تشریح کرد.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر سیما سادات اجرا کنید وی در مورد اقدامات انجام شده برای اطمینان از سلامت مجریان انتخابات از جمله روزنامه نگاران ، ناظران و مجریان و غیره گفت: “مهمترین عامل در انتقال ویروس کرونا کرانه های کوچک تنفسی ناشی از عطسه ، سرفه و حتی صحبت از بیمار است. مردم. به شخص دیگری ” مردم تحت تأثیر قرار می گیرند. بنابراین ، عدم حفظ فاصله یک و نیم تا دو متری بین افراد می تواند به انتقال ویروس کمک کند.

وی افزود: بر اساس تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا ، دستورالعمل هایی با همکاری وزارت امور داخلی ، وزارت بهداشت و شورای نگهبان تدوین و ابلاغ شده است که از سلامت عمومی در روند انتخابات محافظت می کنند.

مسئول نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات آینده pemilu

لاری ادامه داد: لازم به ذکر است ستاد انتخابات ایالتی با همکاری فرمانداران و فرمانداران مراکز انتخابات مسئولیت نظارت و نظارت بر اجرای قوانین پروتکل بهداشت را بر عهده دارد. همچنین پیروی از دستورالعمل های بهداشتی در انتخابات ریاست جمهوری ، وظیفه ستاد انتخابات ایالتی و ستادهای استانی است. مسئولیت رعایت این دستورالعمل ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به عهده مجریان انتخابات مربوطه است. نظارت بر اجرای صحیح و کامل پروتکل نیز به عهده وزارت بهداشت است.

محل قرار گیری صندوق های رای گیری و مراکز رای دهی با نظر بازرس وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مکان صندوق های رای گیری و مراکز رای دهی با نظر بازرس وزارت بهداشت انجام شده است ، گفت: اولویت برگزاری انتخابات آزاد و رعایت فاصله ، ماسک زدن و ضد عفونی محیط. هم دریافت یا توزیع اقلام تبلیغاتی توسط نامزد و طرفداران وی ممنوع است.

بررسی های بهداشتی برای برگزارکنندگان انتخابات از طریق سیستم سیستم ماسک

لاری با بیان اینکه باید از تجمع رای دهندگان در روز رای گیری در صف و پای صندوق های رای بدون در نظر گرفتن فاصله حداقل 2 متری جلوگیری شود ، گفت: سلامتی همه روزنامه نگاران ، نهادهای نظارتی و مجریان و سایر افرادی که در روند انتخابات زودرس به این طرف شرکت دارند در پایان انتخابات ، بیماری کووید با استفاده از کدهای ملی در سیستم ماسک غربال می شود.

راه اندازی کارناوال انتخابات و انگشت نگاری ؛ ممنوع

وی با تأکید بر اینکه استقبال از نامزدها ، برگزاری کارناوال ، تظاهرات تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضای داخلی کاملاً ممنوع است ، گفت: همچنین گرفتن اثر انگشت در مراحل مختلف انتخاباتی به ویژه در روز انتخابات ممنوع است.

لاری با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر ضد عفونی از دفاتر مشاهده ، مراکز رای دهی و سایر اماکن مربوط به مراحل انتخاب توسط بازرسان وزارت بهداشت انجام شده است ، افزود: همچنین حفظ تهویه و تأمین هوای تازه در اتاق نیز ضروری است. در عین حال ، استفاده از ماسک توسط رای دهندگان ، روزنامه نگاران ، مدیران اجرایی ، ناظران و محافظان امنیتی در مراکز اخذ رأی الزامی است. علاوه بر این ، ترتیب ورود و خروج رای دهندگان برای جلوگیری از تجمع رای دهندگان باید با توجه به مسافت ترافیکی حداقل 2 متر انجام شود.

وی تأکید کرد: در صورت عدم توجه داوطلب یا نماینده شعبه به دستورالعمل های بهداشتی ، استاندار و فرماندار در مرحله اول باید به مسئول و نامزد اخطار کتبی داده و در مرحله دوم و در صورت تکرار تخلف ، ارائه هرگونه خدمات به نامزد را ممنوع و متوقف می کند. تشخیص تقصیر داوطلب به عهده قاضی است.

لاری اظهار داشت: با این وجود پروتکل های بهداشتی لازم در این زمینه تدوین و اعلام شده است و با همکاری وزارت امور داخلی و سایر عناصر انتخاباتی انتظار داریم پروتکل ها کاملاً رعایت شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا