عمومی

اکران یک فیلم ۱۵+، خبرهایی از فرزاد حسنی و امیر جعفری

از سرگیری عمره پس از ۹ سال توقف، جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳، خبرهایی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، برنامه‌های سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، آغاز پیش‌فروش بلیت «مست عشق»، ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر و… از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری دکترنامه بودند.

به گزارش دکترنامه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» از امسال در عین حال توضیحاتی درباره فراخوان بین‌المللی برای طراحی «مجموعه آسمانه هنر ایران» ارائه کرد و گفت: جایزه‌ای که برای نفر برتر این طراحی در نظر گرفته‌ایم مبلغ ۴ میلیارد تومان است.

از سرگیری عمره پس از ۹ سال توقف

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه، از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سرگرفته می‌شود.

آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان

جزایر قناری علیه مسافران!

ده‌ها هزار نفر در سراسر جزایر قناری تظاهرات کردند و خواستار تغییر در مدل گردشگری انبوه شدند که به گفته آنها این مجمع الجزایر را تحت‌تأثیر قرار داده است.

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی

تعداد سریال‌هایی که این روزها خودشان را برای عرض اندام در شبکه نمایش‌ خانگی آماده می‌کنند یا در حال انتشار هستند، قابل توجه است و اغلب هم در فضایی جدی با مضمونی اجتماعی، معمایی و پلیسی ساخته شده‌اند.

آنچه در بزرگداشت سعدی گذشت

در مراسم بزرگداشت سعدی، از «سعدی در سفرنامه‌ها»، «سعدی و رزم‌نامه»، «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، «ناظر معتبر در حکایات سعدی» و «نگاه هستی‌شناختی به دوستی» سخن گفته شد.

برنامه‌های سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) 

حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی در یک نشست خبری با بیان اینکه شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) «جهاد و هجرت» است به تشریح جزئیات برنامه‌های این ایام پرداخت.

رافعی: سینما و سینماگران را خطرناک نبینید

عباس رافعی با استقبال از اینکه ساخت فیلم‌های اجتماعی در اولویت‌های سازمان سینمایی در سال جدید باشد، خطاب به مدیران گفت: اینقدر سینما و سینماگران را خطرناک نبینید چون با یک فیلم که کالایی فرهنگی است، نمی‌توان جامعه‌ای را آشفته کرد.

جان «سنگلج» را به خطر نیندازید!

پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه سنگلج درباره تخریب ساختمان مجاور این تماشاخانه، با بیان این که «نگران جان سنگلج هستیم»، واکنش نشان داد.

آغاز پیش‌فروش بلیت «مست عشق» 

فیلم سینمایی «مست عشق» با رده‌بندی سنی ۱۵+ و آغاز پیش‌فروش بلیت آماده اکران شده است.

ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟

با لغو اختتامیه فستیوال «کوچه» در اواخر سال ۱۴۰۲، لغو کنسرت آرمان گرشاسبی در فروردین امسال و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی از سوی ارشاد بوشهر، برگزاری کنسرت در این استان به محل بحث در فضای مجازی تبدیل شده است؛ هرچند مدیر اداره ارشاد بوشهر تاکید می‌کند برگزاری کنسرت در بوشهر مانعی ندارد.

فرار رو به جلو برای نمایش حقیقت

تقدیر آدم‌ها را به یکدیگر باز خواهد رساند. این ‌بار دوستی برای دیدار از نمایشگاه هم‌مدرسه‌ای خود پیش‌قدم شده تا خاطرات سال‌های دور را زنده کند. نمایشگاه «هراس و هوس»، شامل نقاشی‌های قاسم حاجی‌زاده روز جمعه با حضور این هنرمند در گالری اُ افتتاح شد و حسینعلی ذابحی نیز در میان بازدیدکنندگان بود.

پیشنهادهایی برای خواندن:

آیا مهمان خوبی برای «زمین» هستیم؟

گزارشی درباره «وضعیت سفر داخلی»

فروش فراتر از انتظار طرحی از «میکل‌آنژ»

مرور فلسفه تاسیس سپاه و یک سند خیلی محرمانه از شهید کلاهدوز

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا