سلامت و دانش

اگر از درد رنج می‌برید، عینک سبز بزنید

بر اساس گزارش های واضح، فیبرومیالژیا یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. این بیماری باعث درد عضلانی عمومی، درد مفاصل و خستگی مفرط می شود.

اگر بیمار هستید، عینک سبز بزنید

درد فیبرومیالژیا ممکن است موقتی باشد. تاکنون هیچ دلیل مشخصی برای این بیماری وجود ندارد، اما پزشکان معتقدند عواملی مانند استرس و ژنتیک ممکن است در این امر نقش داشته باشند.

استفاده از عینک‌هایی که طول موج‌های خاصی را در طیف نور سبز فیلتر می‌کنند، می‌تواند اضطراب ناشی از درد را کاهش دهد و نیاز به مسکن‌ها را با عوارض جانبی برای بیماران فیبرومیالژیا و درد مزمن کاهش دهد.

در نشست سالانه انجمن بیهوشی آمریکا، استفاده از عینک سبز مخصوص به مدت چند ساعت در روز برای کاهش درد ناشی از اضطراب توصیه می شود.

تحقیقات محققان نشان داده است که طول موج های خاصی از نور سبز مسیرهایی را در مغز تحریک می کند که به مدیریت درد کمک می کند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، فیبرومیالژیا بر زندگی حدود 4 میلیون بزرگسال در ایالات متحده تأثیر می گذارد.

دکتر گلاور گفت: درد و اضطراب مکانیسم های بیولوژیکی مشابهی دارند. علاوه بر این، ترس و نگرانی از درد، اضطراب را تشدید می کند و اغلب منجر به افزایش مصرف مسکن ها و داروهای اعتیادآور می شود.

محققان به 34 بیمار مبتلا به فیبرومیالژیا که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، تجویز کردند تا به مدت چهار ساعت در روز به مدت دو هفته از عینک استفاده کنند و سپس مورد مطالعه قرار دادند: 10 بیمار با عینک آبی، 12 بیمار با عینک شفاف و 12 بیمار دیگر با عینک سبز.

بیمارانی که از عینک سبز استفاده می کردند چهار برابر بیشتر از گروه دیگر اضطراب و آرامش داشتند و گروه دیگر کاهشی در اضطراب خود مشاهده نکردند.

به گفته محققان، اگرچه سطح درد داوطلبانی که از عینک سبز استفاده می‌کردند ثابت بود، اما آنها مسکن کمتری مصرف کردند که نشان می‌دهد درد آنها به طور متوسط ​​کنترل شده است.

به گفته دکتر، این عینک ها به طور خاص برای فیلتر کردن طول موج های خاص در طیف نور سبز طراحی شده اند. گلوور.
اکثر بیمارانی که از عینک سبز استفاده می کنند، احساس بهتری دارند و به همین دلیل از آنها خواسته می شود که به استفاده از این عینک های درمانی خاص ادامه دهند.

منبع: پایگاه خبری علوم اعصاب

دکمه بازگشت به بالا