ایجاد 389 مرکز نمونه برداری کرونا در کشور / نیمی از بستری شدن در بیمارستان

معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: “ملی باسی در مبارزه با تاج یکی از کارهای بزرگی بود که معادلات سایر کشورها را با توجه به تجزیه و تحلیل ایران ناراحت کرد. این طرح با مشارکت بالایی انسان مواجه شد.”

به گزارش دکترنامهدکتر علیرضا رئیسی در جلسه معاون اول رئیس جمهور و معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت اظهار داشت: دو مرحله غربالگری در برنامه ملی باسی مبارزه با تاج آغاز شد. در مرحله اول ، حدود 71 میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند ، به عنوان مثال ، حدود 4.3 میلیون نفر از آنها افراد پرخطر و 5.8 میلیون نفر بالای 60 سال بودند.

وی افزود: در مرحله دوم بسیج ملی علیه تاج ، تاکنون 23 میلیون نفر بررسی شده اند. در مرحله دوم ، کار بزرگی که انجام می دهیم راه اندازی آزمایشگاه های سرپایی در کشور است و افراد مشکوک در بین این 23 میلیون نفر به این آزمایشگاه ها هدایت می شوند.

“در مرحله اول غربالگری حدود یک میلیون نفر مشورت شده و تعداد زیادی از آنها به پزشک مراجعه شده است. ما 1200 مرکز 16 ساعته Quaid 19 را در کشور راه اندازی کردیم و حدود 780،000 مورد بازدید کردیم که از این تعداد 570،000 مورد مراجعه کردند.” وزیر بهداشت. آنها هیچ مشکلی عمده نداشتند ، حدود 22000 نفر در خانه تحت مراقبت بودند و از 71 میلیون مورد معاینه ، 9000 نفر به خدمات بیمارستان و بستری نیاز داشتند.

رئیسی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه ملی تاج گذاری در بسیج ، تعداد بستری های روزانه در بیمارستان ها که حدود یک هزار نفر بوده اند ، حداقل نصف کاهش یافته است و هر روز حدود 500 بیمار با 19 مورد با شرایط عمومی مناسب پیدا می کنیم. این افراد در خانه منزوی هستند و ما افرادی که با آنها در ارتباط بوده اند را شناسایی و آزمایش می کنیم.

وی گفت: “پانزده درصد از افرادی که به آزمایشگاه های سرپایی رفته اند ، این بیماری را تجربه کرده اند و 21 درصد از افرادی که با آنها تماس گرفته اند ، آزمایش مثبت شده اند.” به عنوان مثال ، در یکی از بازارهای هرمزگان ، چهار بیمار مبتلا به Qovid 19 را شناسایی کردیم و وقتی افرادی را که با آنها ارتباط داشتند شناسایی کردیم ، تعداد آزمایشات مثبت به 60 نفر افزایش یافت و وقتی خانواده های آنها را آزمایش کردیم ، تعداد موارد افزایش یافته است. مثبت در این بازار به 90 نفر از مردم قرنطینه رسیده و این بازار نیز بسته شده است.

معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت ادامه دادتاکنون 389 مرکز نمونه‌گیری سرپایی Quaid 19 در کشور ایجاد شده است که تا هفته آینده به 420 مورد رشد خواهد رسید. قرنطینه

رئیسی گفت: “در پروژه ملی بسیج سازندگی ، کلیه مادران باردار را برای این بیماری مشاهده ، ارزیابی و بررسی کردیم. ما از قبل می دانیم که مادران باردار در کدام قسمت از کشور علائم بیماری را دارند.” سوابق الکترونیکی سلامت به ما کمک کرده است که بر کل کشور نظارت کنیم.

وی یادآور شد: برای اولین بار 2 میلیون و 500 هزار صف و واحد صنعتی در کشور به ثبت رسیده و یک پروتکل بهداشت برای 12 هزار شغل تهیه شده است و برای هر شغل ثبت شده ، بلافاصله از طریق سامانه ، پروتکل خاص و عمومی این کار برای ثبت نام شد. ارسال شد

به گفته وبدا ، معاون وزیر بهداشت افزود: در حدود یک میلیون برنامه نظارت در برنامه بازگشایی واحدهای صنفی و صنایع انجام شده است و در کشور حدود 82 درصد این واحدها از پروتکل های بهداشتی خوبی پیروی می کنند که این نشان از همکاری دارد. برای افراد ، اصناف و صنایع بسیار مناسب است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا