این روزها در مراکز انتقال خون چه می گذرد؟



یک مرحله به روند اهدای خون اضافه می شود. قبل از وارد شدن به اصول اولیه ، دمای بدن خود را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که تب ندارید. بقیه مانند قبل است. دو مرحله برای ثبت اطلاعات و سپس بازگرداندن خود برای تزریق خون به دیگران یا خارج کردن آن بدون بررسی بیشتر و سپس مانند یک روز عادی به داخل اتاق خون ریزی می شود.

به گزارش دکترنامه ، همه چیز مانند روزهای عادی است ، اما “دقیقا” عادی نیست. مرکز اصلی جمع آوری خون تهران ، سازمان انتقال خون در خیابان وصال ، این روزها کمی شلوغ تر از اوایل فروردین و نوروز است. خونریزی از هشت صبح تا هشت عصر ادامه دارد و اپراتورها می گویند این روزها دستگاه بین 300 تا 500 عدد در روز ساطع می کند. این ممکن است قابل توجه به نظر برسد و حتی ممکن است شما را مجبور کند تا چند دقیقه قبل از رسیدن شیفت خود منتظر بمانید و بررسی شود ، اما هنوز تعداد مشتریان به اندازه قبل عادی نیست.

در مرکز Vesal ، مردم به دلایل مختلف برای اهدای خون آمده اند. این فرد 34 ساله که ماسک و دستکش پوشیده است و در انتظار نوبت خود است تا کارت خود را ثبت کند ، گفت: اخیراً یک پزشک به من فشار خون بالا را تشخیص داد و به من گفت که باید خون را پرداخت کنم. هویت. من شنیده ام که این روزها کمبود خون وجود دارد و آمده ام برای اهدای خون. البته ، من نمی دانم که آیا می توانید خون غلیظ اهدا کنید یا نه ، اما من می توانم این کار را انجام دهم. “

در این روزها علاوه بر کسب اطلاعات در مورد مشتریان ، اپراتورهای مراکز انتقال خون باید توجه بیشتری به ترتیب اتاقها و فاصله بین افراد داشته باشند. به محض نشستن در صندلی در کنار سایر مشتریان در یک ردیف ، شخصی در لباس سفید ظاهر می شود و از شما می خواهد تا مسافت ایمنی را حفظ کنید. حتی معاینه متقاطع نیز از این نگرانی و لزوم رعایت فاصله یک و نیم متر بین افراد کم نمی کند. یکی از اپراتورها می گوید: “درست است که ما افراد مبتلا به تب را به هیچ وجه نمی پذیریم ، اما تب فقط یکی از ویژگی های بارز بیماری است.” “ما هنوز در مورد این بیماری چیز زیادی نمی دانیم و در حال حاضر فقط می توانیم بیشتر مراقب باشیم.”

پزشکان مراکز انتقال خون نیز نگرانی های مشابهی دارند. علاوه بر تمام سؤالات منظم که برای اطمینان از اهدای خون وجود دارد ، این سؤال “آیا شما در ماه گذشته سرد بوده اید یا خیر؟” به لیست اضافه شده است. حتی کسانی که تب داشته اند نمی توانند از این مرحله عبور کنند و باید منتظر اهدای خون باشند.

مثل همیشه ، کسانی که برای اولین بار انتقال خون را مشاهده می کنند کمی ترسیده اند. نگرانی هایی درباره ترس از انتقال ویروس از طریق خون وجود داشت. یکی از دخترانی که برای اولین بار برای اهدای خون آمده بود ، گفت: از هفته قبل از تولد من قصد داشتم به محض 18 سالگی اهدا خون کنم. من کمی نگران شدم زیرا آنها گفتند مکان های شلوغ به احتمال زیاد برای تاج گذاری بیشتر می شوند ، اما بعد از یک هفته دلخوری ، سرانجام تصمیم گرفتم. حال که سالم هستم و هیچ علائمی ندارم ، بهتر است خون اهدا کنم تا اگر فردا بیمار شوم ، از اینکه این فرصت را از دست ندهم عصبانی نخواهم شد و کاری را که دوست داشتم انجام نداده ام. “من کمی نگران هستم زیرا هنوز مشخص نیست که ویروس از طریق خون منتقل می شود یا خیر ، اما وقتی دیگران خونریزی می کنند ، من نیز دوست دارم خونریزی کنم.”

وی ادامه داد: “پس از یک یا دو تماس جدید که توسط سازمان انتقال خون منتشر شده است ، تعداد مشتریانی که خون اهدا کرده اند اندکی افزایش یافته است ، اما تعداد مراجعه کنندگان هنوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یا حتی ژانویه و فوریه بسیار کمتر است. قبل از اعلام شناسایی ، “گفت: یکی از کارمندان انتقال خون. کورونا در کشور است. درست است که یک بیماری مسری در کشور وجود دارد ، اما بیمارانی که نیاز مداوم به خون دارند ، آنهایی که مبتلا به سرطان هستند و همچنین بیمارانی که به عمل جراحی نیاز دارند ، همچنان طبق معمول وجود دارند و نیازهای آنها همچنان قوی است. خون تولید آزمایشگاهی ندارد و نمی تواند وارد شود. “چاره ای نیست جز دعوت از سازمان و مردم که بیایند و کمک کنند.”

برای اهدای خون بیش از نیم ساعت طول نمی کشد. اگر بالای 18 سال دارید و بیش از 55 کیلوگرم وزن دارید و بیماری خاصی ندارید ، پارسال جراحی نکردید و به داشتن تاج مشکوک نیستید ، می توانید برای کمک به دیگران خون اهدا کنید.

انتهای پیام


تمامی نوشته های سایت به وسیله سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت این مقاله بر عهده پایگاه های اصلی بوده و پایگاه اینترنتی دکترنامه هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا