بازگشت ۶۰ واحد صنعتی راکد استان یزد به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از یزد، «محمد دهقان» با بیان اینکه هم اکنون سه طرح توسعه خوشه ای در استان در حال اجراست، افزود: 53 طرح از طرح اقدام در 1400 خوشه در حال اجرا و خاتمه در استان حمایت می کنند. آغاز به کار کرد و از ابتدای سال جاری تاکنون 37 برنامه عملیاتی برای این خوشه ها تدوین و اجرا شده است که در 6 ماهه اول نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی حمایت از واحدهای صنعتی کوچک برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی را یکی از موثرترین برنامه ها در زمینه توسعه بازار محصولات صنعتی کوچک برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 3 هزار صنعت کوچک برای حضور در نمایشگاه حمایت شده است. کشور. و نمایشگاه های خارج از کشور در قالب غرفه گیری یا شرکت در نمایشگاه ها توسط شرکت شهرک صنعتی استان یزد انجام شده است که از این تعداد نزدیک به 500 مورد حمایتی مربوط به سال 1400 و بیش از 140 مورد مربوط به دوره اول است. سال شش ماهه سال 1401.

دهقان تصریح کرد: شناسایی و رفع نیازهای فناوری، راه اندازی کلینیک سیار در شهرها و نواحی صنعتی استان یزد، عارضه یابی و اجرای طرح های افزایش عوارض شناسایی شده و همچنین ارائه خدمات توسعه کسب و کار از جمله برنامه های جدی شرکت شهرک های صنعتی است. در سال 1400 بیش از 100 برنامه در این راستا و در شش ماهه نخست امسال بیش از 60 برنامه در حوزه توسعه فناوری و ارائه خدمات بالینی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص فعال سازی واحدهای راکد و غیرفعال گفت: بیش از هزار و 500 واحد صنعتی در شهرها و شهرک های صنعتی استان یزد به بهره برداری رسیده است. ممکن است به دلایل مختلف غیرفعال باشد.لازم به ذکر است شناسایی این واحدها و کمک به راه اندازی مجدد یکی از برنامه های شرکت شهرک صنعتی است که از ابتدای سال گذشته تاکنون 177 واحد صنعتی غیرفعال در استان یزد شناسایی شده است.

دهقان ادامه داد: خوشبختانه با بررسی مشکل و اجرای طرح بهسازی و تلاش واحد صنعتی، از ابتدای سال 1400 تاکنون حدود 60 واحد صنعتی در شهرها و شهرک های صنعتی راه اندازی مجدد شده و به حالت اولیه برگشته است. چرخه تولید، این 13 واحد در شش ماه امسال مشخص شده است.

دکمه بازگشت به بالا