بالاخره تخصیص ارز نیمایی دارو در ۲۴ تا ۴۸ ساعت، عملیاتی شد

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد سازمان نظارت بر غذا و دارو ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای رفع کمبود دارو و واردات تا اشباع بازار نیز گفت: در نهایت در تعامل با بانک مرکزی تخصیص نصف ارز دارو و مواد کمکی ظرف 24 تا 48 ساعت پس از بهره برداری می شود.

بر اساس ISN ها، دکتر. پیکان پور درباره اقدامات انجام شده برای رفع کمبود دارو گفت: اقدامات در حوزه مدیریت کل دارو با تاکید بر رفع کمبود و ارتقای کیفیت پیگیری شد.

وی گفت: تا پایان آذرماه تمرکز جدی برای غلبه بر کمبود دارو در بازار وجود دارد. همچنین در نهایت در تعامل با بانک مرکزی، تخصیص نیم ارزی دارو و مواد کمکی طی 24 تا 48 ساعت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل داروی تحت نظارت BPOM همچنین به مشکل بدهی BPJS به داروخانه ها اشاره کرد و گفت: بدهی معوقه BPJS که معمولاً تا هشت ماه به 5.5 هزار میلیارد تن می رسد، پس از اجرای طرح دروار کاهش یافت. سه ماه و اکنون 3.3 پس انداز (هزار میلیارد تومان) است.

پیکان پور تاکید کرد: سازمان های غذا و دارو موظفند تا زمان اشباع بازار و رفع نیاز بیماران بر تعهدات عرضه این شرکت از خطوط تولید داخلی نظارت کنند و سایر ظرفیت ها را نیز فعال کنند.

وی گفت: در مواقع کمبود باید عرضه را 5 تا 6 برابر افزایش داد تا خلاء بازار پر شود. به عنوان مثال، در ماه اکتبر تولید سوسپانسیون ایبوپروفن حدود 300000 دستگاه بود، اکنون به 2.5 میلیون دستگاه رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا