عمومی

ببینید| کرامات شیخ حسنعلی نخودکی چگونه حاصل شد؟

شیخ حسنعلی نخودکی انواری که از اعمال خیر حاصل می‌شد همه را جمع می‌کرد اما خرج نمی‌کرد، اما برخی اعمال خیر مثل نماز شب را انجام می‌دهند اما با یک غیبت یا دل شکستن همه نور کار خود را از بین می‌برند.

به گزارش دکترنامه، مرحوم آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا -استاد حوزه علمیه- در یکی از سخنرانی‌های خود به کرامات شیخ حسنعلی نخودکی گفته است: مرحوم آیت‌الله میرزا حسن‌ مصطفوی تبریزی از علمای برجسته شش ماه با شیخ حسنعلی نخودکی زندگی کرده بود. اصلا یکی از کارهای ایشان این بود که می‌رفت به دنبال صاحبدلان و عرفا و با آنها زندگی می‌کرد.

در اصل ایشان به شنیدن اکتفا نمی‌کرد بلکه خودش از نزدیک همه‌چیز را لمس می‌کرد.

یکبار به ایشان‌ گفتم چرا به شیخ حسنعلی نخودکی می‌گویند صاحب کرامات است و چگونه به درجات عرفانی دست پیدا کردند؟، پاسخ داد «ایشان انواری که از اعمال خیر حاصل می‌شد همه را جمع می‌کرد اما خرج نمی‌کرد».

ما انوار اعمال خود را خرج می‌کنیم؛ مثلا نماز شب می‌خوانیم صبح که از خواب بیدار می‌شویم می‌گوییم فلانی دخترش را طلاق دادند خدا می‌دونه داستان چی بوده است. به همین راحتی آبروی مردم را می‌بریم بدون اینکه به این‌ فکر کنیم که با این حرف ذهن طرف مقابل خود را منحرف کرده‌ایم و واقعا چه چگونه می‌خواهیم محضر خدا جواب بدهیم.

نماز شب می‌خوانیم صبح بیدار می‌شویم غیبت می‌کنیم یا دل یک نفر را می‌شکنیم. پس حواس‌مان باشد کراماتی یا انواری را که از کارهای خود بدست می‌آوریم به راحتی از دست ندهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا