سلامت و دانش

برگزاری امتحانات نهایی با ملاحظات بیشتر در روزهای برفی ایران

بارش برف امروز 21 محور را مسدود کرد و بر اساس اعلام مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران، روند کاهش دما و تداوم هوای سرد تا روز شنبه (24 دی ماه) ادامه خواهد داشت.

با توجه به ISN ها، طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود و تا بامداد شنبه (24 دی) در بیشتر مناطق کشور کاهش دما و تداوم نسبی را نشان می دهد. هوای سرد پیش بینی می شود

در استان تهران تا صبح فردا طی ساعاتی بارش پراکنده برف و باران و در ارتفاعات بارش برف همراه با کولاک و پدیده مه پیش بینی می شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این خصوص با تاکید بر اینکه رانندگان از سالم بودن برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند، گفت: عابران پیاده نیز برای عبور از جاده به استفاده از گذرگاه های عابر پیاده توجه کنند. ایستادن در سمت ناامن جاده و عبور از جاده بدون مجوز، احتمال برخورد وسیله نقلیه با آنها را افزایش می دهد.

آمادگی 100 درصدی نیروهای خدمات شهری برای بارش باران در تهران/ برای برف دعا کنیم

مدیرکل خدمات شهری شهر تهران بر آمادگی 100 درصدی دستگاه های خدمات شهری در شهر تهران برای بارندگی های روزهای آینده تاکید کرد و گفت: دعا کنیم برف ببارد و خادمان خوبی برای مردم باشیم.

هیچ جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد

کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز غیبت در برخی مناطق را برای کاهش آلودگی هوا راه حل مطلوبی ندانست و گفت: آموزش حضوری جایگزینی ندارد بنابراین غیبت مدارس باید به عهده مسئولان باشد. آخرین راه حل برای شرایط آلودگی هوا. . وی همچنین تاکید کرد که به دنبال جبران خلأهای یادگیری هستیم.

برگزاری امتحانات نهایی با توجه / نظارت بیشتر و برخورد با تخلفات

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش با حضور در نشست تخصصی مدیران کل استانی، روسا، کارشناسان، مسئولان و کارشناسان ادارات ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش 4 کشور، به ایجاد سامانه نظارت اشاره کرد. وی درباره روند برگزاری امتحانات نهایی دی ماه امسال خاطرنشان کرد: امسال امتحانات نهایی در سراسر کشور با دقت بیشتری برگزار شد و به منظور ارتقای سلامت امتحانات نهایی، 5300 بازدید از 1200 آزمون نهایی انجام شد. مزارع در سراسر کشور در این بازدید تخلفاتی که در حوزه رسیدگی و یا بازداشت در مناطق مختلف وجود دارد، مشاهدات و هشدارها و اقدامات لازم صورت گرفته است.

واکسیناسیون 426 هزار شهروند خارجی در برابر 3 بیماری در کشور

سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری واکسن وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود 426 هزار بیمار زیر 15 سال داریم که 92 درصد آنها اتباع غیرایرانی هستند، گفت: در راستای پیش بینی های ما گفت: برخی از دانشگاه های علوم پزشکی حتی ممکن است بیش از 95 درصد از گروه هدف خود را پوشش داده باشند و مطمئناً برخی دیگر تا پایان هفته آینده به این هدف خواهند رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته 106 بیمار کرونا در کشور شناسایی و 3 بیمار جان خود را از دست دادند.

دکتر در گفت وگو با دکترنامه، بابک عشرت معاون فنی مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: در چند استان شاهد افزایش مبتلایان بوده‌ایم و معتقدیم این افزایش مبتلایان در این مدت ادامه خواهد داشت. بنابراین ما موجی داریم که تا ماه مارس ادامه دارد، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این موج چقدر قوی خواهد بود و چقدر درگیر خواهیم شد. زیرا افزایش موارد بیماری در کشور تند و کند نیست. وقتی به شکل منحنی موج نگاه می کنیم، به سرعت در حال افزایش نیست، اما همانطور که پیش بینی می شد، این موج صعودی شکل گرفته است.

«شیوع دوباره کرونا؛ ما هیچ اطلاعیه جدیدی در مورد روش های جمع آوری معتادان دریافت نکرده ایم.

«شیوع دوباره کرونا؛ در خصوص نحوه جمع آوری معتادان اطلاع جدیدی دریافت نکرده ایم.» تیتر دیگر خبر دکترنامه گفت و گو با مصطفی هادی زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بود که در آن به برنامه ریزی برای جمع آوری معتادان و افزایش معتادان اشاره کرد. ظرفیت بازداشتگاه ها یا ایجاد مراکز جدید در صورت نیاز مصوبه کمیته ملی هماهنگی ماده 16 مرکز به ریاست سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا جدید مقرراتی در زمینه نحوه جمع آوری معتادان متجاهر وضع شده است؟ وی گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعیه جدیدی از سوی وزارت بهداشت و یا دانشگاه های علوم پزشکی دریافت نکرده ایم.

از مبالغه در مورد «حجاب» بپرهیزید.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشست خبری «روز زن» که امروز در شورای هماهنگی دعوت اسلامی برگزار شد، در پاسخ به پرسش دکترنامه درباره تغییرات اخیر قانون حجاب و مجازات های در نظر گرفته شده برای آن، گفت: در خصوص تقدیم لایحه تعزیرات به دولت و بخشنامه اخیر دادستان کل کشور به نیروی انتظامی مبنی بر برخورد قاطع با کشف حجاب اظهار داشت: مسئولان باید در این خصوص نظر دهند و این در حیطه کاری ما نیست. بعد از نهایی شدن اعلام تایید و اجرا کنند.

خزعلی در پاسخ به سوالاتی درباره بازدید از زندان نسوان و پیگیری امور زنان بازداشت شده در حوادث اخیر و آزادی خبرنگاران بازداشتی گفت: تاکنون سه بار از زندان نسوان بازدید کرده ام. من وضعیت سلامتی و مشکلات مختلف زندانیان را مشاهده کردم و حتی بیان کردم که وضعیت حتی شبیه برخی از خوابگاه های ما است. بعد از دومین باری که در حادثه اخیر به زندان رفتم، اقلامی را منتقل کردم. دیروز با مسئولان زندان صحبت کردم. بسیاری از آنها با غل و زنجیر الکترونیکی و سایر اقدامات آزاد شده اند و بسیاری آزاد شده اند. زندانیان زن کاهش یافته است. البته نمی خواهم به موارد و مصادیق خاصی بپردازم.

وی در پاسخ به سوالات سایر خبرنگاران که از اظهارات وی در خصوص آزادی خبرنگاران ناراضی بودند، افزود: اگر مجرم شناخته می شوند باید تحت تعقیب قرار گیرند و اگر مجرم نیستند باید تحت تعقیب قرار گیرند. همچنین. من می گویم چون خبرنگار است نباید جنایاتش را نادیده گرفت.

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی دکترنامه:

بارش برف و باران در جاده های 11 استان کشور/ مسدود شدن 21 جاده و ترافیک سنگین در 2 محور

ورود سامانه جدید بارشی به کشور در روز جمعه/ سردی هوا تا شنبه ادامه دارد

دستگیری 153 دلال ارز در تهران

توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهای برفی/تردد غیرضروری ممنوع

شیب فزاینده ویروس کرونا در کشور/ویژگی های زیر رشته جدید Omicron

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا