عمومی

برگزاری کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان

به گزارش دکترنامه از اصفهان، کنگره سرلشکرها و 750 شهید شهرستان لنجان به همت شهرستان چرمهین لنجان با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین ارتش استان اصفهان برگزار شد.

مردم لنجان که در دوران دفاع مقدس صدها شهید تقدیم کردند به همراه مردمی از سایر نقاط استان تجمعی جالب و معنوی به همت شهدا برگزار کردند که هنوز بوی شهادت می دهد، حضور و اجرای شهدا. تواشیح مردمی از بزرگان سایر استان های کشور که در سنین نوجوانی به درجه رفیع جانبازی رسیده اند همراه با اجرای قطعه «مرد میدان» به یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط علیرضا افتخاری خواننده کشورمان و اجرای تئاتر. اجرای یادواره سرداران دفاع مقدس از برنامه هایی است که حال و هوای معنوی خاصی به مراسم می بخشد.

دبیرکل کنگره و 750 شهید شهرستان لنجان با بیان اینکه شهرستان لنجان دارای بیش از 700 شهید از مردم عادی است، اظهار داشت: جوانان ما که دلبسته به مکتب سیدالسیهاده هستند و شهدای زیادی تقدیم می کنند، شباهت های خام و … صدام را بابت حضور در ایران نابود کردند و نگذاشتند هیچ یک از خاک کشور توسط دشمن غصب شود.

با بیان اینکه در زمانی که شهرستان لنجان 120 هزار نفر جمعیت داشت 12 هزار رزمنده داشت، گفت: این شهرستان نیز 3 هزار جانباز و 123 آزاده دارد.

شهادت در روز اول جنگ

وی تاکید کرد: یکی از شهدای شهرستان چرمهین «شهید عبدالعلی محمدی چرمهینی» بود که در اولین روز جنگ به عنوان نیروی مردمی در شهرستان خرمشهر به شهادت رسید.

او ادامه داد: معرفی شخصیت شهدا و تقلید از رفتار آنان از مصادیق تبیین جهاد است و همه مسئولین در این زمینه مسئول هستند.

در ادامه سردار اصغر عرب پور نماینده قرارگاه سیدالشهدا (ع) منطقه اصفهان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با ایجاد جنگ سعی در ایجاد چالش و بحران در کشور داشت اما دستورات امام(ره) خمینی (ره) و رشادت های رزمندگان نقشه های دشمن را خنثی کرد.

وی با اشاره به کشتار 17 هزار نفری منافقین و دشمنان کردل گفت: در دوران جنگ تحمیلی بیش از 100 کشور در طول هشت سال در مقابل ایران نوپا ایستادند، اما اراده ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) انجام شد. نگذارید دشمن در میدان پیروز شود در این راه 230 هزار شهید تقدیم می کنیم.

جانشین قرارگاه سیدالشهدا (ع) منطقه اصفهان با اشاره به اینکه ملت ایران هرگز در برابر ذلت سر فرود نیاورده است، گفت: اگر امروز دشمن چاره ای برای رویارویی یا رفتن به زیر میز ندارد، از اثر دفاع مقدس است.

وی با اشاره به نقش پر رنگ زنان در جنگ گفت: بسیاری از بانوان ما در خط مقدم دفاع و یا مراقب رزمندگان بودند و در پشت جبهه با تامین مادی و معنوی نقشی فراموش نشدنی در این دفاع داشتند. پشتیبانی. و به خط مقدم کمک کنید.”

46

دکمه بازگشت به بالا