سلامت و دانش

بهره‌برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

دکترنامه/خراسان رضوی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم نهضت ساخت بیمارستان به‌ ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار قوت گرفت و در کمتر از ۳ سال ۱۷ هزار تخت بیمارستانی نیز اضافه شد.

سعید کریمی، ۲۴ خرداد در حاشیه افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی راشد زاوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت بهداشت برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار برنامه ویژه‌ای دارد که بهره‌برداری از این بیمارستان نیز از جمله این پروژه‌ها بوده است، گفت: طی کمتر از ۳ سال از گذشت عمر دولت سیزدهم در نهضت بیمارستان‌سازی به ۱۷ هزار تخت رسیدیم که معادل ۱۳ درصد مراکز درمانی قبل و بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: طی ۳ سال دولت سیزدهم در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ۳۰۰ تخت بیمارستانی در قالب دو بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی امام حسین‌(ع) و ۳۲ تختخوابی راشد زاوه اضافه شد که ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌ برای ساخت بیمارستان راشد بوده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هدف اجرای عدالت است، گفت: بر همین اساس سالانه ۳۸۰ قلم تجهیزات پزشکی خریداری و اغلب در مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.

 دکتر کریمی در خصوص کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و توزیع عادلانه پزشکان گفت: سیاست وزارت بهداشت برای تأمین نیروی متخصص بیمارستان‌های کشور بر مبنای مناطق محروم است، لذا برای شهرهایی مانند تهران و البرز توزیع فارغ‌التحصیلان پزشکی ممنوع بوده و بیشتر به سمت مناطق محروم می‌فرستیم.

وی گفت: سالانه نزدیک به ۲۸۰۰ متخصص در کشور توزیع می‌شود و امسال هم بر همین اساس شهریور توزیع پزشک داریم.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا