سلامت و دانش

بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران/ضرورت آمادگی بهداشتی و درمانی در ایلام

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها بیشترین حجم زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران خواهد بود، بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در استان تاکید کرد و گفت: شرایط استان ایلام برای اسکان زائران اربعین حسینی مناسب است.

به گزارش دکترنامه، دکتر. سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خدمت رسانی به جامعه و همچنین راه اندازی بیمارستان رازی گفت: این دومین بار در یک ماه گذشته است. من به استان ایلام و اهمیت این موضوع سفر کرده ام.» این به دو دلیل است، دلیل اول؛ ایلام یکی از استان هایی است که پتانسیل بالایی دارد که برای پیشرفت در تلاش است و باید برای رسیدن به عدالت و تعالی تلاش کنیم. در نظام سلامت تا استان های با پتانسیل بالا از ظرفیت بالقوه آن استفاده کنند.دلیل دوم برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان ایلام است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها بیشترین حجم زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران خواهد آمد، بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در استان تاکید کرد و گفت: : شرایط استان ایلام برای اسکان زائران اربعین حسینی مناسب است، البته باید در این ایام به آمادگی بیشتر برای حوادث احتمالی توجه ویژه داشت.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر. جاسم محمدی رئیس دانشگاه نیز حضور یک ماهه معاونت درمان وزارت بهداشت در استان ایلام را نشان از توجه ویژه به افراد نیازمند عنوان کرد. زمینه هایی مانند اسلام

دکتر محمدی افزود: تلاش همکاران ما در پزشکی دانشگاهی بر این است که انتقال بیماران به استان ها و مراکز غنی کشور که نیازمند نیروی انسانی واجد شرایط و تجهیزات و امکانات کافی است را به حداقل برسانیم.

وی مثال زد: استان ایلام به دلیل اینکه در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارد نیازمند توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت است. امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت بتوانیم خدمات خوبی به زائران ارائه دهیم.

وی گفت: زیرساخت هایی مانند آنژیوگرافی در استان ایلام وجود دارد و با حمایت مسئولان وزارت بهداشت و تخصیص امکانات و تجهیزات مربوطه می توانیم خدمات مناسبی را به جوامع هدف ارائه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا