تامین بیش از ۱۸۰میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تا پایان ۱۴۰۰/سهم تولید داخل ۱۲۰میلیون دُز

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به چهار استراتژی برنامه ریزی شده برای تهیه واکسن کرونا در کشور ، گفت: طبق برنامه ، بیش از 180 میلیون دوز واکسن توسط بسیج ملی واکسن از طریق پایان سال 1400 ، که بیش از برآورد است. “نیازهای کشور.

به گزارش دکترنامه ، دکتر. کیانوش جهانپور در مورد واردات ، تولید همزمان و تولید داخلی بیش از 180 میلیون دوز واکسن کرونا در سال اول واکسیناسیون جهانی علیه Covid 19 در کشور در جمع خبرنگاران گفت: برنامه جامع واکسیناسیون Covid 19 در ایران با امکان پذیر است شرایط ، چهار روش موازی تأمین واکسن مورد نیاز کشور از ابتدا ، که چهار مسیر را دنبال می کند و ترویج می کند ، بیش از 180 میلیون دوز واکسن در طی یک سال به بسیج واکسیناسیون ملی داده می شود که این فراتر از نیاز کشور است.

جهانپور افزود: چهار استراتژی خرید مستقیم ، واردات از طریق سازوکار Kovacs ، تولید مشترک و تولید واکسن داخلی ، با نرخ قابل پیش بینی و بر این اساس کار می کنند. برنامه واکسیناسیون تاجگذاری یک ساله ایران زودتر از برنامه و برنامه ریزی شده به پایان می رسد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: تاکنون 21 میلیون دوز واکسن کرونا مستقیماً از سبد خرید کواچ خریداری شده است که با توجه به برنامه تولید و ظرفیت تولید کننده به تدریج وارد کشور می شود. علاوه بر این ، تولید مشترک 40 میلیون دوز واکسن با توجه به برنامه ها و امکانات موجود ، تأمین بخشی از واکسن مورد نیاز کشور و البته حداقل 120 میلیون دوز واکسن در سال 1400 در داخل کشور در موسسات و شرکت های مختلف ، به صورت انتقال دانش فنی یا در تولید کامل داخلی و در مجموع بیش از 180 میلیون دوز واکسن تا پایان سال 1400 در دسترس قرار خواهد گرفت ، که فراتر از نیاز کشور است.

جهانپور ادامه داد: مطابق برنامه ها و برآوردهای قبلی ، حدود 120 میلیون دوز واکسن برای رسیدن به نقطه هدف در سال اول واکسیناسیون مورد نیاز است. علاوه بر تأمین و تکمیل نیازهای آن در بسیج ملی واکسیناسیون ، ایران را می توان قرار داد در کنار سایر کشورها و جوامع نیاز به واکسن کرونا.

جهانپور تأکید کرد: علاوه بر تأمین نیازهای کوتاه مدت واکسن کرونا ، استراتژی انتخاب شده ، موقعیت و رتبه بندی واکسن ها و همچنین علوم و صنایع وابسته در کشور در این مدت کوتاه حداقل توسط یکی دو مورد ارتقا یافته است. درجات این تولید واکسن را در ماه ها و سال های آینده به عنوان “قطب منطقه ای” فراهم می کند و ظرفیت ارائه شده در طول سال ها در دسترس سیستم بهداشت و مراقبت های بهداشتی ایرانیان خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: همه گیری کرونا ، با وجود نکات منفی ، درسهای زیادی برای کشورها و جوامع مختلف دارد و مطمئناً یکی از درسهایی که می توانیم از آن بیاموزیم باید به توانایی تولید کالاهای استراتژیک در مرزها متمرکز باشد. شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا