سلامت و دانش

تامین ۱۰۰ درصدی نیاز بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خونی

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به رسالت این سازمان در تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی، گفت: در حال حاضر نیاز شبکه درمان به خون را به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگو هستیم.

به گزارش دکترنامه، دکتر مصطفی جمالی در نشستی خبری که امروز، سه‌شنبه، ۲۹ خرداد در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: رسالت سازمان انتقال خون، تامین فرآورده‌های خونی سالم و کافی است. منظور از کافی بودن این است که تمام نیازهای مراکز درمانی و بیماران به خون و فرآورده‌های خونی را پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: منظور از تامین خون سالم نیز آن است که فرآورده‌های خونی مشکلی برای دریافت‌کننده ایجاد نکنند. در این راستا سطح خدمات باید به صورت عادلانه باشد و تعداد نیروها نیز پاسخگوی ارایه خدمات باشد.

وی با بیان اینکه نیاز شبکه درمان به خون را به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگو هستیم، اظهار کرد: میزان ذخایر خون به متوسط به هشت روز رسیده و گاهی اوقات این میزان به ۱۵ روز می‌رسد. این در حالی است که میزان ذخیره خون حدود ۴.۵ روز بود.

ادامه دارد

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا