تخت روانچی: تروریست‌های سوریه باید محاکمه شوند

تخت روانچی: تروریست‌های سوریه باید محاکمه شوند

به گزارش دکترنامه، مجید تخت روانچی درباره وضعیت خاورمیانه و سوریه در سازمان ملل گفت: البته چنین اقداماتی باید مبتنی بر احترام کامل به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، خروج ناخوانده ها باشد. نیروها و اشغال تمام نقاط کشور.” گروه تروریستی در آن است.

وی تاکید کرد که بسیاری از تروریست های مستقر در سوریه باید به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در جریان درگیری در این کشور تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما مجدداً بر حمایت کامل خود از دستیابی به اهداف کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از طریق اجرای کامل، مؤثر و بدون تبعیض آن تاکید می‌کنیم و قویاً بر جهانی بودن این کنوانسیون تاکید می‌کنیم. «اسرائیل باید مجبور شود بدون پیش شرط یا تأخیر بیشتر به این کنوانسیون ملحق شود.

روانچی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر اهمیت تقویت اقتدار کنوانسیون و فعالیت های مستقل، بی طرفانه و حرفه ای سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرده و خواستار توقف استفاده ابزاری از این سازمان توسط سازمان منع سلاح های شیمیایی است. برخی کشورها.” ایران از تلاش‌های قابل توجه دولت سوریه برای انجام تعهداتش در چارچوب کنوانسیون از جمله انهدام کامل 27 تاسیسات تسلیحات شیمیایی این کشور قدردانی می‌کند و امیدوار است که نشست بعدی مدیرکل سازمان منع تسلیحات شیمیایی با وزیر امور خارجه سوریه برگزار شود. مسائل باقی مانده را حل خواهد کرد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا