سلامت و دانش

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

دکترنامه/ خراسان رضوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن افزود: با اجرای این برنامه تلاش می شود خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار با توجه به شرایط موجود توسعه یابد. منابع در دسترس .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این راستا همکاری و مشارکت داشته باشند تا برخی از مشکلات و نواقص مرتفع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیات های دولتی در مناطق محروم و کم برخوردار را نشانه اهتمام دولت به حل مشکلات نقاط مختلف کشور دانست و تصریح کرد: وطن را به زانو درآورید، کشور ما تابع است. به تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه مختلف و امروز دشمنان انقلاب اسلامی سعی کردند با تحریم ها و فشارهای بیشتر مردم را از انقلاب اسلامی بازدارند.

او گفت: «جنگ‌های اقتصادی احتمالاً بسیار دشوارتر از جنگ‌های اجباری هستند و مسدود کردن عرضه غذا و دارو فشار بیشتری را بر مردم وارد می‌کند.

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اصلی خود که ارتقای سطح رفاه مردم است صورت می گیرد. از ابتدای دولت تا کنون به دور از وعده به مردم برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده ایم و تاکنون در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: در آغاز سیزدهمین دوره سیزدهم، روزانه 50 هزار مورد بیماری عروق بیماری کرونا، 18 هزار بستری، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند و بیش از 700 هموطن جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است و در این برنامه اگر تنها از ظرفیت کادر بهداشتی و درمانی استفاده شود، این تزریق می شود. در حال حاضر کشور ما یکی از 10 کشور جهان در اجرای برنامه واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوان یکی از ظرفیت های مهم شهرستان بردسکن است، تصریح می کند: باید از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده شود و از تله مدیسین برای گسترش خدمت رسانی استفاده شود.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد. در حال حاضر 220 پروژه با پیشرفت بیش از 70 درصد در کشور در حال اجراست که امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی برای اجرای آن استفاده کرد. . پروژه

معاون پرستاری دانشگاه مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان بردسکن از نظر تعداد نیروی متخصص در سال جاری اولین شهرستان بود، گفت: امسال متخصصان بیشتری به شهرستان های دورتر شهرستان اعزام شدند. . شهر مقدس مشهد جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر ضمن گسترش دسترسی و خدمات.

شاپور بدیعی با اشاره به تخصیص سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی دارای چهار تخت مصوب است که با تکمیل اعتبارسنجی دو تخت اختصاصی دیگر به آنها اختصاص می یابد.

بر اساس کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان

فرماندار بردسکن در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان در سخنانی در جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه تمامی مطالبات شهرستان طبقه بندی و به صورت مکتوب ارائه شده است، اظهار داشت: این مطالبات به صورت مکتوب انجام شده است. به نماینده رسمی رئیس جمهور متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان 40 سال قدمت دارد و امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان را ندارد.

علی دهقان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن اخذ شده و احداث این بیمارستان ضروری است، بنابراین باید این پروژه جزو پروژه های کد ملی باشد.

وی وضعیت فضای فیزیکی بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی متخصص را از مهم ترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: با هم سازگار نیستند و هر از چند گاهی شاهد حوادث دلخراشی در سطح شهر هستیم. .

فرماندار بردسکن تصریح کرد: پروژه خط دوم بردسکن به خلیل آباد و بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال از اجرای آن می گذرد به دلیل کمبود اعتبار و با وجود تمام پیگیری ها راکد مانده است. ups، هیچ نتیجه ای نداشته اند.

دهقان زاده بیان می کند: کمبود عرض جاده بردسکن به سبزوار و جاده بردسکن به انابد و درونه که یکی از محورهای ترانزیتی شهرستان بردسکن هستند فاقد امنیت لازم و فاقد شانه بوده و تعریض و روسازی این محورها مستلزم تخصیص بودجه است.

وی گفت: شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه شده دارد و با وجود اینکه مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی گرفته شده اما کار خاصی برای این پروژه انجام نشده است، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از الزامات اصلی است. از منطقه

وی تعطیلی چاه ماشین آلات کشاورزی، ایجاد اورژانس هوایی، ایجاد منطقه صنعتی در قطعه انابد و احداث انبار نجات در روستای درونه به دلیل گسل معروف درونه و درخواست تسهیلات بلاعوض و بلاعوض در حوزه مسکن و کشاورزی را محول کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا