تزریق۳۴۰هزار دُز واکسن کرونا به اتباع خارجی/تشریح روند بهره مندی اتباع از بیمه سلامت

مدیرکل جمعیت و مهاجرت وزارت امور داخله از تزریق 340 هزار دوز واکسن کرونا به پناهندگان و اتباع خارجی خبر داد و روند دریافت بیمه درمانی شهروندان را توضیح داد.

مهدی محمودی در گفت وگو با دکترنامه ، وی در تشریح روند واکسیناسیون اتباع خارجی و مهاجران گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی بر اساس سن در کشور ما انجام می شود ، اما تا کنون هیچ کمک رسمی برای واکسن انجام نشده است ، در حالی که وعده کمک در تهیه واکسن داده شده است. واکسن توسط سازمان های بین المللی اتفاق افتاده است.

وی در مورد تعداد مهاجران خارجی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند ، افزود: طبق اسناد ملی جمهوری اسلامی ایران ، حدود 340 هزار دوز برای پناهندگان و اتباع خارجی واکسینه شده است.

مدیرکل مهاجرت و امور اتباع خارجی وزارت امور داخله ، در خصوص خدمات بهداشتی ارائه شده به اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران ، اجرای طرح غربالگری رایگان 2 میلیون و 722 هزار و 659 اتباع خارجی مقیم کشور را در دو مرحله ، گفت: او گفت که مانند ایرانیان ، افزود: مرحله سوم غربالگری نیز در حال انجام است. علاوه بر این ، راه اندازی بهبودی ویژه در هتل ها برای بیماران مبتلا به بیماری کووید -19 (مردان و زنان جداگانه) و خرید تجهیزات پزشکی ، تجهیزات پزشکی و داروها برای پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری کووید -19 با هماهنگی وزارت بهداشت ، درمان و پزشکی و آموزش پزشکی این با کمک سازمان های بین المللی و توزیع آن بین پناهندگان و مراکز بهداشتی انجام می شود.

وی ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی مانند شهروندان ایرانی برای پناهندگان مبتلا به کووید 19 و آموزش دقیق پروتکل های بهداشتی به اتباع خارجی از جمله آموزش فاصله گذاری اجتماعی ، آموزش استفاده از ماسک و تعهد به استفاده از آنها (با ارسال پیامک ، آماده سازی جزوه و ساخت انیمیشن کوتاه به زبان محلی) یکی دیگر از اقداماتی است که برای اتباع خارجی و مهاجران انجام شده است.

محمودی در بخشی دیگر از سخنان خود ، با تشریح روند استفاده شهروندان از بیمه درمانی و تعداد شهروندان استفاده شده از این امکان ، گفت: از سال 2015 با امضای تفاهم نامه مشترک بین وزارت کشور ، وزارت بهداشت و درمان آموزش و پرورش (سازمان بیمه سلامت ایران) و وزارت بهداشت ، کار ، تعاون و رفاه اجتماعی طرح بیمه خدمات درمانی عمومی برای پناهندگان مقیم جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود. از یک بسته جامع بیمه درمانی اولیه (بیمه کتاب) که شامل خدمات سرپایی ، بستری و بستری موقت است ، بهره مند شوید.

به گفته وی ، به این ترتیب ، تاکنون هفت مرحله انجام شده است و یک میلیون و 173 هزار و 902 پناهنده مبتلا به بیماریهای خاص و آسیب پذیر به طور رایگان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته و از مزایای بیمه بهره مند می شوند ، در حالی که پناهندگان غیر آسیب پذیر باقی مانده نیز می توانند از سلامت استفاده کنند. مادامی که حق بیمه مورد توافق را پرداخت کنند.