تشکیل کارگروه دانشجویی «حقوق کودک»/ شهر دوستدار کودک ایجاد می‌شود

محمدحسام عرفانیان در حاشیه نمایشگاه «آنلاین عاشقان» دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، از تشکیل کارگروه دانشجویی خبر داد. .حقوق کودکانوی در این دانشگاه به خبرنگاران خبرگزاری آنا در مشهد گفت: تشکیل این کارگروه اولین اقدام در این کشور توسط دانشجویان حقوق و علوم قضایی در این دانشگاه است و قدم های بزرگی برداشته شده است. به منظور معرفی و ارائه حقوق کودکان.

وی افزود: این کارگروه زیر نظر انجمن علمی حقوق کودکان ایران در خراسان رضوی و با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و موفق شدیم کارگروهی قوی، منسجم و دلسوز را با استفاده از دانشجویان مختلف تشکیل دهیم. زمینه های. مانند روانشناسی، مشاوره، جامعه شناسی و غیره.

دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: این شور و شوق دانشجویان در استان خراسان رضوی تعجب همگان را برانگیخت و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با استفاده از تجربه از این انگیزه بزرگ استفاده کنیم.

عرفانیان درباره هدف از تشکیل کارگروه دانش آموزی «حقوق کودک» گفت: کودکان سالم رکن اصلی در ساختن جامعه سالم هستند و جامعه سالم در گرو رفتار جامعه و خانواده ها است که در راستای رعایت حقوق کودک باشد. .

ایجاد شهری دوستدار کودک

تشکیل کارگروه دانش آموزی حقوق کودک/شهرهای دوستدار کودک

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما در کارگروه دانشجویان حقوق کودک دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شهری دوستدار کودک است. شهری که کودکان در آن از سلامت کامل برخوردار باشند، به خدمات ضروری دسترسی داشته باشند و بتوانند به دور از تبعیض جنسیتی و طبقاتی اجتماعی از زندگی خوب لذت ببرند.

دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، افزایش آگاهی خانواده ها و فرزندان را نسبت به حقوق خود بسیار مهم دانست و افزود: افزایش سطح اطلاعات عمومی در مورد حقوق کودکان و خطراتی که کودکان را تهدید می کند. و جوانان در آینده بسیار مهم خواهند بود.به شکل گیری آینده کودکان و جوانان کمک کنید.

عرفانیان با بیان اینکه از ظرفیت دانشجویی استان خراسان رضوی برای این منظور استفاده خواهیم کرد، از دانشجویان علاقه مند و دغدغه مند دعوت می کند تا در این کارگروه عضویت داشته باشند.

به گزارش آنا، غرفه حقوق کودک یکی از غرفه های فعال نمایشگاه آنلاین محبوب دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی است که از 21 لغایت 24 تیرماه 1401 به مدت چهار روز به جامعه خدمات رسانی می کند.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا