تشکیل کمیته نحوه برخورد با تخلفات عرضه اینترنتی محصولات سلامت محور

رئیس دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو از تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به تخلفات عرضه آنلاین داروهای غیرقانونی ، مکمل ها ، مواد آرایشی ، غذایی ، نوشیدنی ها و تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش دکترنامه ، دکتر. رسول ملکوتی با اشاره به افزایش جرایم (پرونده های جنایی) عرضه آنلاین محصولات سلامت محور اظهار داشت: “با توجه به گستردگی مشکل و نیاز به سرعت عمل و بررسی دقیق در نظارت و نظارت ، فرایندی برای برخورد با تخلفات طراحی شده است. “

وی افزود: با معرفی نماینده بخش ویژه و هماهنگی با دادستانی کل برای دسترسی به سیستم نظارت و تفسیر ، که منجر به دسترسی مجاز اعضا می شود ، به پایگاه های نام برده شده ، پلیس فتا هر روز در حال کار است و نتایج به زودی اعلام می شود.

به گفته رئیس دفتر بازرسی ، شکایت سازمان غذا و دارو با همکاری دادستانی ویژه جرایم پزشکی در منطقه 26 تهران در حال پیگیری است.

وی مثالهایی ارائه داد: واحد تصفیه فضای مجازی دادستان کل کشور ، پلیس ملی ناجا ، پلیس ملی امنیت اقتصادی ناجا ، معاون فنی و نظارت بر سازمانهای سیستم بهداشت ، اداره کل پیشگیری از قاچاق کالا و پول ، سازمان غذا و دارو ، دانشگاه تهران علوم پزشکی بهشتی و ایران ، دفتر بازرسی و شکایات سازمان غذا و دارو ، اداره کل آرایشی ، اداره کل تجهیزات پزشکی و لوازم ، اداره کل محصولات طبیعی ، سنتی و مکمل ، انفورماتیک و امور حقوقی مواد غذایی و آژانس نظارت بر مواد مخدر در کمیته مبارزه با تخلفات عرضه اینترنت.

به گفته وبدا ، سرانجام مالاکوتی از عموم مردم خواست که اطلاعاتی درباره سایتهای ارائه دهنده دارو و مکمل از طریق سیستم شکایت FDA ارائه دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا