سلامت و دانش

تصاویر | رونمایی از جانشین جدید سایپا برای «پراید»و جبران شکست بزرگ «شاهین» !

سایپا چند ماه پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو یک سدان کلاس B با نام سهند را روانه بازار کرد.

این خودروی اقتصادی دارای موتور M15 plus در زیر کاپوت است و علاوه بر گیربکس دستی از گیربکس اتوماتیک نیز بهره می برد. طراحی سهند چندان بد نیست و خودروی زیبایی به حساب می آید. گروه صنعتی سایپا قصد دارد سال آینده این سدان مقرون به صرفه را روانه بازار کند.

به طور کلی برنامه سایپا در سال های اخیر عرضه محصولاتی در کلاس B و حتی جادارتر و اقتصادی تر از خودروهایی مانند پژو 206 و رانا بوده است. چندی پیش سایپا یک سدان دیگر به نام سایپا شاهین را روانه بازار کرد که متاسفانه به دلایل متعددی با استقبال مواجه نشد.

تصاویر خودروی جدید سایپا;  یک لیفت صورت نسبتاً جالب

زبان طراحی که این شرکت با عرضه شاهین معرفی کرد، اکنون در سدان جدید سهند ادامه یافته است و به گفته برخی، سهند زیباترین سدان داخلی است که با رنگ نارنجی در جاده ها پوشیده شده است. از یک طرف می توان گفت که خودروی اقتصادی سهند یک فیس لیفت برای ساینا S است و در این نسخه ارتقا یافته، هم جلو و هم عقب به طرز ماهرانه ای دستکاری شده اند.

به نظر می رسد مهندسان سایپا به خوبی توانسته اند اجزای این فیس لیفت را به خوبی کنار هم قرار دهند که جلو و عقب در یک خط و هماهنگی باشند و این جای ایراد ندارد. یکی از زیبایی های طراحی این خودرو حجم و چین خوردگی است که چهره سهند را اسپرت و عضلانی نشان می دهد.

مشخصات فنی سهند سایپا

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، سهند به موتور M15 پلاس مجهز است که تقریبا 8 درصد گشتاور بیشتری نسبت به نسخه معمولی این موتور دارد. یکی از مزایای مهم این موتور کاهش 5 درصدی مصرف سوخت و افزایش 9 درصدی قدرت است.

تصاویر خودروی جدید سایپا;  یک لیفت صورت نسبتاً جالب

خوشبختانه سایر مشخصات فنی سهند سایپا از جمله تعویض سرسیلندر، منیفولد، میل سوپاپ، بلوک سیلندر، روکش سوپاپ و ناحیه یکپارچه ترموستات نیز بهبود یافته است. وزن این سدان در مقایسه با ساینا 170 کیلوگرم افزایش یافته و اکنون به 1220 کیلوگرم رسیده است. سنگین بودن باعث پایداری بیشتر خودرو و عملکرد بهتر سیستم تعلیق می شود.

بر اساس آنچه مدیر سایپا اعلام کرد، سهند در دو تیپ یک و دو وارد بازار داخلی می شود و همانطور که حدس می زدید نوع دوم دارای امکانات بهتر و بیشتری نسبت به نوع اول خواهد بود. از گزینه های بیشتر تیپ 2 می توان به دکمه های کنترل روی فرمان، تودوزی چرمی، تزئینات داخلی اطراف رنگ ها، صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین دید عقب و سانروف اشاره کرد.

علاوه بر این، هر دو نوع دارای امکانات رفاهی عمومی مانند سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، شارژر موبایل USB، تنظیم صندلی راننده در شش جهت و تنظیم صندلی دانشجویی در چهار جهت هستند.

5858

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دکمه بازگشت به بالا